Wpływ social media na skuteczność email marketingu

Wpływ social media na skuteczność email marketingu

Brief.pl / Wiedza

Ponad 29% marketerów umieszcza w newsletterach przyciski udostępniania w portalach społecznościowych, a wskaźnik kliknięć takich wiadomości jest wyższy średnio o 158% - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse.

-

To już trzecie badanie GetResponse sprawdzające jaki wpływ na skuteczność działań email marketingowych mają social media.

Eksperci w szczególności przyjrzeli się popularności oraz efektywności udostępniania wysyłanych newsletterów w najpopularniejszych portalach społecznościowych.

Najnowsze badanie potwierdza wnioski poprzednich analiz. Potencjał social media może znacznie zwiększyć skuteczność email marketingu. Wiadomości, które zawierają ikony udostępniania w social media, notują dużo lepsze wyniki. Newslettery, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania, osiągnęły średni wskaźnik kliknięć wiadomości na poziomie 6,2%, podczas gdy wiadomości bez przycisków - 2,4%. Różnica wynosi aż 158% i z roku na rok rośnie - w 2011r. wynosiła 115%.

Umieszczanie społecznościowych staje się coraz popularniejsze. Aż 29,4% marketerów deklaruje, że w newsletterach przycisków udostępniania w portalach dodaje do wiadomości ikony social media. Dla porównania, w 2011r. było to tylko 18,3% marketerów.

Z badania wynika również, że najpopularniejszym portalem wśród marketerów, którzy korzystają z udostępniania emaili w social media, jest Facebook. Aż 98,8% z nich dodaje do wiadomości przyciski udostępniania właśnie w tym serwisie. Niewiele mniejszą popularnością cieszy się Twitter. Ikony tego serwisu znalazły się w ponad 90% wiadomości. Na kolejnych miejscach uplasowały się takie serwisy jak: LinkedIn - 68,1%, Pinterest - 46,4% oraz Google+ - 41,6%.

Najczęściej marketerzy umieszczają w wiadomości 3 różne przyciski udostępniania (39,1%). Na 4 lub więcej ikon w wiadomości decyduje się 34,9% badanych. Z kolei do 2 przycisków ogranicza się 14,9%, a do jednego już tylko 11% marketerów.

“W porównaniu z badaniem z ubiegłego roku, liczba marketerów stosujących integrację kampanii email marketingowych z najpopularniejszymi portalami społecznościowymi wzrosła aż o 61%. Jest to jasny sygnał, że umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania w social media to nie była tylko chwilowa moda, wynikająca z ogromnej popularności portali społecznościowych, ale trend, który może zwiększać skuteczność kampanii email marketingowych.” – komentuje wyniki badania Maciej Ossowski, dyrektor Działu Edukacji w GetResponse.

Badanie zostało przeprowadzone na 537 milionów wiadomości wysłanych przez użytkowników GetResponse z całego świata.

Szczegółowe wyniki badania zostały przedstawione w postaci infografiki, którą można pobrać klikając

https://multimedia.getresponse.com/13/79013/photos/895294.jpg

 GetResponse infografika



Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.