Aplikacje za 4 mln dolarów

Aplikacje za 4 mln dolarów

Brief.pl / Technologie

Samsung zorganizował konkurs dla deweloperów aplikacji mobilnych z łączną sumą nagród przekraczającą 4 mln dol. Zadanie: stworzyć aplikację na mobilny system operacyjny Tizen.

-

Tizen App Challenge, bo tak nazywa się ten konkurs, podzielony jest na dwie kategorie: Gry i Inne Aplikacje. Deweloper, który stworzy najlepszą grę zdobędzie 200 tys. dol., a zwycięzca drugiej kategorii 120 tys. dol. Konkurs trwa do 1 listopada 2013 roku.

- W związku z tym, że duża część kodu systemu Tizen powstaje w Polsce, mam nadzieję że polscy programiści wezmą licznie udział w konkursie Tizen App Challenge. W poprzednich konkursach, które były organizowane przez firmę Samsung, deweloperzy z Polski byli jednymi z laureatów, co pozwoliło im na wspaniały start kariery i założenie lub rozwój własnych firm – zauważa Jarosław Szponar, Application Specialist w Samsung Electronics Polska cytowany w oficjalnym komunikacie prasowym.

Tizen to mobilny system operacyjny tworzony przez Samusunga we współpracy z Intelem i w oparciu o Linuxa. Jeszcze nie wiadomo kiedy na rynku pojawią się pierwsze urządzenia wykorzystujące ten system.

W zamyśle jego twórców, ma to być silna konkurencja dla iOSAndroida, czyli najpopularniejszych obecnie systemów operacyjnych na urządzenia mobilne, choć w tej chwili wydaje się mało prawdopodobne, żeby Tizen mógł konkurować z mobilnymi gigantami.

Znamienne jest jednak to, że "w cenie" w trakcie Tizen App Challenge są gry na urządzenia mobilne - ten segment rynku nowych technologii ma szansę na bardzo dynamiczny wzrost w kolejnych latach.

Źródło: inf. prasowa Samsung Polska

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.