wp - grudzien 2016

Miasto też człowiek: Katowice

Miasto też człowiek: Katowice

Brief for Poland / Inspiracje

Wacław Postawny to facet solidny i mocno stojący na nogach, ma 45 lat. Ojciec, nauczył go, by nie bać się ciężkiej roboty – Ślązak musi być silny i pracowity. Zapraszamy do lektury kolejnej części cyklu "Miasto też człowiek", w którym pokazujemy, jak wyglądałyby wybrane polskie miasta, gdyby były ludźmi.

-

KATOWICE

Wacław Postawny to facet solidny i mocno stojący na nogach. Na własnych nogach. Fater, czyli ojciec, nauczył go, by nie bać się ciężkiej roboty – Ślązak musi być silny i pracowity. Ale i do szynku drogę znać musi, i o kumplach nie zapominać przez robotę. I o rodzinie pamiętać, bo nie żyje się dobrze samemu...

Wacław ma 45 lat – to niepierwsza młodość, ale plany na przyszłość jeszcze ma. A co. Można nawet powiedzieć, że dopiero zaczyna się rozkręcać – właśnie kończy studia podyplomowe z zarządzania, a język niemiecki szlifuje po to, by z klientami lepiej się dogadać i biznes rozwijać. Budowlanka to dobry fach – roboty jest dużo i satysfakcja, że miasto modernizuje się, okolica pięknieje, ludzie są zadowoleni, a przyjezdni zaskoczeni.

Ojciec Wacława był sztygarem w kopalni. Dziś rozpiera go duma, kiedy patrzy na syna – inżynier budownictwa, udał mu się. I wnuki też mu się udały – Marcin kończy medycynę, a Weronika studiuje kulturoznawstwo i grafikę użytkową, bo wierzy, że w przyszłości Katowice będą zagłębiem kreatywnym, ośrodkiem kulturalnym bardziej niż przemysłowym. Może takim polskim Silicon Valley? Czemu nie – wśród młodych energia kreatywna aż kipi, mają głowy pełne pomysłów i chęć do roboty.

Inne to młode pokolenie – zdolni i wykształceni… i do tego wytrwali. Tak samo jak ojciec Wacława. Na bylejakość nie było i nie będzie wśród Hanysów zgody. Każdy zajęty, ale w niedzielę lubią się wszyscy spotkać: dobrze zjeść, pogadać po swojemu, znaczy się po śląsku, pożartować i pośmiać serdecznie. Bo to dobre dla żołądka i serca.

::

Przeczytaj także:
Miasto też człowiek: Warszawa
Miasto też człowiek: Kraków
Miasto też człowiek: Łódź

Więcej "portretów pamięciowych" polskich marek miast w wakacyjnym numerze magazynu "Brief". Zapraszamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.