Miasto też człowiek: Katowice

Miasto też człowiek: Katowice

Brief for Poland / Inspiracje

Wacław Postawny to facet solidny i mocno stojący na nogach, ma 45 lat. Ojciec, nauczył go, by nie bać się ciężkiej roboty – Ślązak musi być silny i pracowity. Zapraszamy do lektury kolejnej części cyklu "Miasto też człowiek", w którym pokazujemy, jak wyglądałyby wybrane polskie miasta, gdyby były ludźmi.

-

KATOWICE

Wacław Postawny to facet solidny i mocno stojący na nogach. Na własnych nogach. Fater, czyli ojciec, nauczył go, by nie bać się ciężkiej roboty – Ślązak musi być silny i pracowity. Ale i do szynku drogę znać musi, i o kumplach nie zapominać przez robotę. I o rodzinie pamiętać, bo nie żyje się dobrze samemu...

Wacław ma 45 lat – to niepierwsza młodość, ale plany na przyszłość jeszcze ma. A co. Można nawet powiedzieć, że dopiero zaczyna się rozkręcać – właśnie kończy studia podyplomowe z zarządzania, a język niemiecki szlifuje po to, by z klientami lepiej się dogadać i biznes rozwijać. Budowlanka to dobry fach – roboty jest dużo i satysfakcja, że miasto modernizuje się, okolica pięknieje, ludzie są zadowoleni, a przyjezdni zaskoczeni.

Ojciec Wacława był sztygarem w kopalni. Dziś rozpiera go duma, kiedy patrzy na syna – inżynier budownictwa, udał mu się. I wnuki też mu się udały – Marcin kończy medycynę, a Weronika studiuje kulturoznawstwo i grafikę użytkową, bo wierzy, że w przyszłości Katowice będą zagłębiem kreatywnym, ośrodkiem kulturalnym bardziej niż przemysłowym. Może takim polskim Silicon Valley? Czemu nie – wśród młodych energia kreatywna aż kipi, mają głowy pełne pomysłów i chęć do roboty.

Inne to młode pokolenie – zdolni i wykształceni… i do tego wytrwali. Tak samo jak ojciec Wacława. Na bylejakość nie było i nie będzie wśród Hanysów zgody. Każdy zajęty, ale w niedzielę lubią się wszyscy spotkać: dobrze zjeść, pogadać po swojemu, znaczy się po śląsku, pożartować i pośmiać serdecznie. Bo to dobre dla żołądka i serca.

::

Przeczytaj także:
Miasto też człowiek: Warszawa
Miasto też człowiek: Kraków
Miasto też człowiek: Łódź

Więcej "portretów pamięciowych" polskich marek miast w wakacyjnym numerze magazynu "Brief". Zapraszamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.