wp - grudzien 2016

Jak Polacy korzystają z gadżetów w wakacje?

Jak Polacy korzystają z gadżetów w wakacje?

Brief.pl / Technologie

95 proc. Polaków zabiera ze sobą na wakacje telefon komórkowy, 76 proc. - aparat fotograficzny, a 33 proc. - laptop - takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych razem z Samsung Electronics.

-

W tym roku ponad 75 proc. naszych rodaków zabierze ze sobą na urlop przynajmniej jedno urządzenie elektroniczne. Zaledwie co dwudziesta osoba, którą spotkamy tego lata na plaży czy nadmorskim kurorcie, będzie odpoczywała również od sprzętów elektronicznych? Wyniki badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych razem z Samsung Electronics, jednoznacznie stwierdzają – urządzenia elektroniczne stały się już obowiązkowym punktem na liście rzeczy niezbędnych do spakowania w walizce urlopowiczów. Prawie trzy czwarte zapytanych – i niemalże wszyscy, którzy w ogóle wyjeżdżają w tym roku na wypoczynek - będą w plażowej torbie mieli smartfon, tablet lub aparat fotograficzny.

Co zabieramy ze sobą na wakacje?
Najpopularniejsi elektroniczni towarzysze letnich wypraw to telefon komórkowy (95 proc.), aparat fotograficzny (76 proc.) i laptop (33 proc.). Kamera video, tablet lub czytnik e-booków zabierane są na wakacje dużo rzadziej - przez mniej niż 10 proc. wypoczywających w lecie Polaków. Kobiety nieco chętniej niż mężczyźni wezmą w podróż aparat fotograficzny, z kolei panowie częściej niż panie zapakują do walizki laptopa.

Z jakich funkcji urządzeń elektronicznych korzystamy najczęściej?
W czasie wakacyjnego wyjazdu telefon komórkowy jest urządzeniem nie tylko niezbędnym, ale i niezwykle wielofunkcyjnym. Połowa osób, które wezmą go ze sobą na wakacje, będzie dzięki niemu robić zdjęcia, a co trzecia osoba aktywnie korzystała z internetu, w poszukiwaniu np. rekomendacji restauracji czy atrakcji turystycznych.

Laptop – podobnie jak komórka umożliwia urlopowiczom wygodne korzystanie z internetu (91 proc.). Poza tym z jego pomocą bardzo często respondenci umilają sobie czas wypoczynku oglądając filmy (71 proc.). Jednak laptop w czasie wyjazdu spełnia też poważniejsze zadania - przydaje się do lepszego planowania wypoczynku, tj. wyszukiwania okolicznych atrakcji – (69 proc.) a nawet szukania drogi podczas podróży (32 proc.).

Wakacje na plaży i w mediach społecznościowych
Co słychać u znajomych? To pytanie, które zada sobie ponad połowa ankietowanych w czasie wyjazdu. Głównym sposobem na sprawdzenie tego, będzie zalogowanie się na serwisach społecznościowych. 30 proc. wczasowiczów sprawdzi co słychać u znajomych przynajmniej raz dziennie. Większą potrzebę pozostania na bieżąco z życiem w serwisach mają mężczyźni, którzy rzadziej odmówią sobie logowania na profil (21 proc., wobec 33 proc. w przypadku kobiet). Poza tym korzystanie z serwisów społecznościowych w czasie wakacji jest wyraźnie zależne od wieku – częstotliwość wchodzenia na profile spada wraz z wiekiem.

Wakacyjne zdjęcia w sieci
Co piąta osoba, która korzysta z aparatu fotograficznego lub telefonu z aparatem fotograficznym, dzieli się wakacyjnymi zdjęciami ze znajomymi z pomocą serwisów fotograficznych podczas urlopu. W tej grupie zdecydowanie bardziej na bieżąco starają się być mężczyźni. Częste publikowanie fotografii jest też domeną osób w wieku 19-24 lat (11 proc. z nich codziennie zamieszcza nowe fotografie). Jednak aż 37 proc. wakacyjnych fotografów – głównie kobietom, zależy na świadomym kształtowaniu wizerunku w mediach społecznościowych. Potrzebują oni więcej czasu na selekcję zdjęć, ich przygotowanie i udostępnia je w sieci dopiero po powrocie do domu.



::

Badanie zostało przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w ramach ogólnopolskiego badania sondażowego Omnibus GO96 z wykorzystaniem ankiety internetowej CAWI w dniach 16.07 - 18.07.2013. Analizą objęto grupę 1000 osób korzystających z internetu w wieku 15 i więcej lat.

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.