wp - grudzien 2016

Fanpage Trends lipiec 2013 – gorąco jak zawsze

Fanpage Trends lipiec 2013 – gorąco jak zawsze

Brief.pl / Wiedza

Sotrender opublikował lipcowe wydanie raportu Fanpage Trends, wzbogacone o zupełnie nową infografikę oraz sekcję Sotrender Research Insight. Ponadto w rankingach zostały uwzględnione profile międzynarodowe.

-

Lipcowe wydanie raportu Fanpage Trends otwiera odmieniona infografika, dzięki której natychmiast można dowiedzieć się, która z marek była w ostatnim miesiącu najlepsza. Poza tym w raporcie pojawił się nowy dział Sotrender Research Insight, w którym w każdym miesiącu zespół Sotrender Research Team będzie przedstawiał krótkie analizy wybranego tematu. Cykl rozpoczęła analiza komunikacji marek telekomunikacyjnych, a konkretnie tego, czy reagują one na na posty fanów i jak szybko to robią. Do comiesięcznych raportów dołączone zostały profile międzynarodowe, które mają oddzielne strony dla różnych krajów. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest porównanie polskich stron profili międzynarodowych z pozostałymi polskimi stronami.

 

Co w raporcie?

Po dodaniu stron międzynarodowych, w niektórych rankingach można zaobserwować zmiany. Żywność po dodaniu polskich fanów Milki i Kit Kata awansowała o dwa miejsca w rankingu według wielkości, zamieniając się ze Sportem, w którym z kolei w lipcu działo się mniej niż w ostatnich miesiącach. Tym samym Żywność stała się czwartą największą kategorią stron po Muzyce, Celebrytach i E-commerce.

Największy procentowy wzrost w tym miesiącu zaliczył fanpage Battlefield. Zdobył prawie 50 tysięcy fanów, co oznacza wzrost o 130 proc., choć premierę czwartej części gry zapowiedziano dopiero na 31 października. Warto zwrócić uwagę na Baśki z Banku BGŻ. Młody, bo założony 14 maja, fanpage z zabawnymi treściami wyprzedził lidera rankingu banków, Bank Zachodni WBK. Strona rozwija się bardzo szybko (w lipcu powiększyła liczbę fanów o 46 proc.). Ma już 125 tysięcy fanów, co oznacza już kilka tysięcy fanów więcej niż zdobył niekwestionowany do tej pory lider BZ WBK, a strona Basiek wciąż rośnie w dużym tempie. Trzeba tu zwrócić uwagę na zawartość strony - w przeciwieństwie do wyprzedzonych stron, nie znajdziemy tu komunikacji branżowej. Jedyną oznaką, że to strona banku są brand hero, czyli wiewiórki reklamujące BGŻ i logo banku pod każdym.

Z kolei tytuł najbardziej interaktywnego posta w lipcu zdobył wpis opublikowany przez Muzeum Powstania Warszawskiego, zachęcający do zatrzymania się i oddania czci ofiarom Powstania w jego rocznicę.

 

Zapraszamy do lektury całego lipcowego wydania raportu Fanpage Trends!

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.