Fanpage Trends lipiec 2013 – gorąco jak zawsze

Fanpage Trends lipiec 2013 – gorąco jak zawsze

Brief.pl / Wiedza

Sotrender opublikował lipcowe wydanie raportu Fanpage Trends, wzbogacone o zupełnie nową infografikę oraz sekcję Sotrender Research Insight. Ponadto w rankingach zostały uwzględnione profile międzynarodowe.

-

Lipcowe wydanie raportu Fanpage Trends otwiera odmieniona infografika, dzięki której natychmiast można dowiedzieć się, która z marek była w ostatnim miesiącu najlepsza. Poza tym w raporcie pojawił się nowy dział Sotrender Research Insight, w którym w każdym miesiącu zespół Sotrender Research Team będzie przedstawiał krótkie analizy wybranego tematu. Cykl rozpoczęła analiza komunikacji marek telekomunikacyjnych, a konkretnie tego, czy reagują one na na posty fanów i jak szybko to robią. Do comiesięcznych raportów dołączone zostały profile międzynarodowe, które mają oddzielne strony dla różnych krajów. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest porównanie polskich stron profili międzynarodowych z pozostałymi polskimi stronami.

 

Co w raporcie?

Po dodaniu stron międzynarodowych, w niektórych rankingach można zaobserwować zmiany. Żywność po dodaniu polskich fanów Milki i Kit Kata awansowała o dwa miejsca w rankingu według wielkości, zamieniając się ze Sportem, w którym z kolei w lipcu działo się mniej niż w ostatnich miesiącach. Tym samym Żywność stała się czwartą największą kategorią stron po Muzyce, Celebrytach i E-commerce.

Największy procentowy wzrost w tym miesiącu zaliczył fanpage Battlefield. Zdobył prawie 50 tysięcy fanów, co oznacza wzrost o 130 proc., choć premierę czwartej części gry zapowiedziano dopiero na 31 października. Warto zwrócić uwagę na Baśki z Banku BGŻ. Młody, bo założony 14 maja, fanpage z zabawnymi treściami wyprzedził lidera rankingu banków, Bank Zachodni WBK. Strona rozwija się bardzo szybko (w lipcu powiększyła liczbę fanów o 46 proc.). Ma już 125 tysięcy fanów, co oznacza już kilka tysięcy fanów więcej niż zdobył niekwestionowany do tej pory lider BZ WBK, a strona Basiek wciąż rośnie w dużym tempie. Trzeba tu zwrócić uwagę na zawartość strony - w przeciwieństwie do wyprzedzonych stron, nie znajdziemy tu komunikacji branżowej. Jedyną oznaką, że to strona banku są brand hero, czyli wiewiórki reklamujące BGŻ i logo banku pod każdym.

Z kolei tytuł najbardziej interaktywnego posta w lipcu zdobył wpis opublikowany przez Muzeum Powstania Warszawskiego, zachęcający do zatrzymania się i oddania czci ofiarom Powstania w jego rocznicę.

 

Zapraszamy do lektury całego lipcowego wydania raportu Fanpage Trends!

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.