Fanpage Trends lipiec 2013 – gorąco jak zawsze

Fanpage Trends lipiec 2013 – gorąco jak zawsze

Brief.pl / Wiedza

Sotrender opublikował lipcowe wydanie raportu Fanpage Trends, wzbogacone o zupełnie nową infografikę oraz sekcję Sotrender Research Insight. Ponadto w rankingach zostały uwzględnione profile międzynarodowe.

-

Lipcowe wydanie raportu Fanpage Trends otwiera odmieniona infografika, dzięki której natychmiast można dowiedzieć się, która z marek była w ostatnim miesiącu najlepsza. Poza tym w raporcie pojawił się nowy dział Sotrender Research Insight, w którym w każdym miesiącu zespół Sotrender Research Team będzie przedstawiał krótkie analizy wybranego tematu. Cykl rozpoczęła analiza komunikacji marek telekomunikacyjnych, a konkretnie tego, czy reagują one na na posty fanów i jak szybko to robią. Do comiesięcznych raportów dołączone zostały profile międzynarodowe, które mają oddzielne strony dla różnych krajów. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest porównanie polskich stron profili międzynarodowych z pozostałymi polskimi stronami.

 

Co w raporcie?

Po dodaniu stron międzynarodowych, w niektórych rankingach można zaobserwować zmiany. Żywność po dodaniu polskich fanów Milki i Kit Kata awansowała o dwa miejsca w rankingu według wielkości, zamieniając się ze Sportem, w którym z kolei w lipcu działo się mniej niż w ostatnich miesiącach. Tym samym Żywność stała się czwartą największą kategorią stron po Muzyce, Celebrytach i E-commerce.

Największy procentowy wzrost w tym miesiącu zaliczył fanpage Battlefield. Zdobył prawie 50 tysięcy fanów, co oznacza wzrost o 130 proc., choć premierę czwartej części gry zapowiedziano dopiero na 31 października. Warto zwrócić uwagę na Baśki z Banku BGŻ. Młody, bo założony 14 maja, fanpage z zabawnymi treściami wyprzedził lidera rankingu banków, Bank Zachodni WBK. Strona rozwija się bardzo szybko (w lipcu powiększyła liczbę fanów o 46 proc.). Ma już 125 tysięcy fanów, co oznacza już kilka tysięcy fanów więcej niż zdobył niekwestionowany do tej pory lider BZ WBK, a strona Basiek wciąż rośnie w dużym tempie. Trzeba tu zwrócić uwagę na zawartość strony - w przeciwieństwie do wyprzedzonych stron, nie znajdziemy tu komunikacji branżowej. Jedyną oznaką, że to strona banku są brand hero, czyli wiewiórki reklamujące BGŻ i logo banku pod każdym.

Z kolei tytuł najbardziej interaktywnego posta w lipcu zdobył wpis opublikowany przez Muzeum Powstania Warszawskiego, zachęcający do zatrzymania się i oddania czci ofiarom Powstania w jego rocznicę.

 

Zapraszamy do lektury całego lipcowego wydania raportu Fanpage Trends!

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.