Fanpage Trends lipiec 2013 – gorąco jak zawsze

Fanpage Trends lipiec 2013 – gorąco jak zawsze

Brief.pl / Wiedza

Sotrender opublikował lipcowe wydanie raportu Fanpage Trends, wzbogacone o zupełnie nową infografikę oraz sekcję Sotrender Research Insight. Ponadto w rankingach zostały uwzględnione profile międzynarodowe.

-

Lipcowe wydanie raportu Fanpage Trends otwiera odmieniona infografika, dzięki której natychmiast można dowiedzieć się, która z marek była w ostatnim miesiącu najlepsza. Poza tym w raporcie pojawił się nowy dział Sotrender Research Insight, w którym w każdym miesiącu zespół Sotrender Research Team będzie przedstawiał krótkie analizy wybranego tematu. Cykl rozpoczęła analiza komunikacji marek telekomunikacyjnych, a konkretnie tego, czy reagują one na na posty fanów i jak szybko to robią. Do comiesięcznych raportów dołączone zostały profile międzynarodowe, które mają oddzielne strony dla różnych krajów. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest porównanie polskich stron profili międzynarodowych z pozostałymi polskimi stronami.

 

Co w raporcie?

Po dodaniu stron międzynarodowych, w niektórych rankingach można zaobserwować zmiany. Żywność po dodaniu polskich fanów Milki i Kit Kata awansowała o dwa miejsca w rankingu według wielkości, zamieniając się ze Sportem, w którym z kolei w lipcu działo się mniej niż w ostatnich miesiącach. Tym samym Żywność stała się czwartą największą kategorią stron po Muzyce, Celebrytach i E-commerce.

Największy procentowy wzrost w tym miesiącu zaliczył fanpage Battlefield. Zdobył prawie 50 tysięcy fanów, co oznacza wzrost o 130 proc., choć premierę czwartej części gry zapowiedziano dopiero na 31 października. Warto zwrócić uwagę na Baśki z Banku BGŻ. Młody, bo założony 14 maja, fanpage z zabawnymi treściami wyprzedził lidera rankingu banków, Bank Zachodni WBK. Strona rozwija się bardzo szybko (w lipcu powiększyła liczbę fanów o 46 proc.). Ma już 125 tysięcy fanów, co oznacza już kilka tysięcy fanów więcej niż zdobył niekwestionowany do tej pory lider BZ WBK, a strona Basiek wciąż rośnie w dużym tempie. Trzeba tu zwrócić uwagę na zawartość strony - w przeciwieństwie do wyprzedzonych stron, nie znajdziemy tu komunikacji branżowej. Jedyną oznaką, że to strona banku są brand hero, czyli wiewiórki reklamujące BGŻ i logo banku pod każdym.

Z kolei tytuł najbardziej interaktywnego posta w lipcu zdobył wpis opublikowany przez Muzeum Powstania Warszawskiego, zachęcający do zatrzymania się i oddania czci ofiarom Powstania w jego rocznicę.

 

Zapraszamy do lektury całego lipcowego wydania raportu Fanpage Trends!

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?