Fanpage Trends lipiec 2013 – gorąco jak zawsze

Fanpage Trends lipiec 2013 – gorąco jak zawsze

Brief.pl / Wiedza

Sotrender opublikował lipcowe wydanie raportu Fanpage Trends, wzbogacone o zupełnie nową infografikę oraz sekcję Sotrender Research Insight. Ponadto w rankingach zostały uwzględnione profile międzynarodowe.

-

Lipcowe wydanie raportu Fanpage Trends otwiera odmieniona infografika, dzięki której natychmiast można dowiedzieć się, która z marek była w ostatnim miesiącu najlepsza. Poza tym w raporcie pojawił się nowy dział Sotrender Research Insight, w którym w każdym miesiącu zespół Sotrender Research Team będzie przedstawiał krótkie analizy wybranego tematu. Cykl rozpoczęła analiza komunikacji marek telekomunikacyjnych, a konkretnie tego, czy reagują one na na posty fanów i jak szybko to robią. Do comiesięcznych raportów dołączone zostały profile międzynarodowe, które mają oddzielne strony dla różnych krajów. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest porównanie polskich stron profili międzynarodowych z pozostałymi polskimi stronami.

 

Co w raporcie?

Po dodaniu stron międzynarodowych, w niektórych rankingach można zaobserwować zmiany. Żywność po dodaniu polskich fanów Milki i Kit Kata awansowała o dwa miejsca w rankingu według wielkości, zamieniając się ze Sportem, w którym z kolei w lipcu działo się mniej niż w ostatnich miesiącach. Tym samym Żywność stała się czwartą największą kategorią stron po Muzyce, Celebrytach i E-commerce.

Największy procentowy wzrost w tym miesiącu zaliczył fanpage Battlefield. Zdobył prawie 50 tysięcy fanów, co oznacza wzrost o 130 proc., choć premierę czwartej części gry zapowiedziano dopiero na 31 października. Warto zwrócić uwagę na Baśki z Banku BGŻ. Młody, bo założony 14 maja, fanpage z zabawnymi treściami wyprzedził lidera rankingu banków, Bank Zachodni WBK. Strona rozwija się bardzo szybko (w lipcu powiększyła liczbę fanów o 46 proc.). Ma już 125 tysięcy fanów, co oznacza już kilka tysięcy fanów więcej niż zdobył niekwestionowany do tej pory lider BZ WBK, a strona Basiek wciąż rośnie w dużym tempie. Trzeba tu zwrócić uwagę na zawartość strony - w przeciwieństwie do wyprzedzonych stron, nie znajdziemy tu komunikacji branżowej. Jedyną oznaką, że to strona banku są brand hero, czyli wiewiórki reklamujące BGŻ i logo banku pod każdym.

Z kolei tytuł najbardziej interaktywnego posta w lipcu zdobył wpis opublikowany przez Muzeum Powstania Warszawskiego, zachęcający do zatrzymania się i oddania czci ofiarom Powstania w jego rocznicę.

 

Zapraszamy do lektury całego lipcowego wydania raportu Fanpage Trends!

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.