Kreatywne sylwetki: Unilever

Kreatywne sylwetki: Unilever

Magazyn / Inspiracje

Tradycyjnie już w wakacyjnym wydaniu "Briefu" prezentujemy „kreatywne sylwetki marek” przygotowane przez przedstawicieli agencji brandingowych i reklamowych. Jak eksperci wyobrażają sobie osobowości znanych brandów? Dziś przedstawiamy markę Unilever.

-

Unilever

 

Agnieszka Kwaśniewska, managing partner, Saatchi&Saatchi Think Tank

Kobieta, która, mimo starszego już wieku, zachowuje dużo witalności oraz chęci do działania. Całe życie była bardzo aktywna i nie widzi powodu, aby to zmieniać. Prowadzi niewielki pensjonat z restauracją, które swoją popularność zawdzięczają miłej, domowej atmosferze oraz charyzmatycznej postaci właścicielki. Pensjonat jest znany w okolicy i nigdy nie narzeka na brak gości. Restauracja ma swoich stałych bywalców. Jest wśród nich grono lokalnych adoratorów, którzy na równi z kuchnią, cenią sobie możliwość rozmowy i przebywania w towarzystwie właścicielki. Ta restauracja to dla niej zdecydowanie więcej niż biznes. Daje jej możliwość kontaktu z ludźmi, a ona niewątpliwie lubi ludzi i jest ich ciekawa.

Nikt, kto odwiedził to miejsce choćby dwa razy, nie będzie czuł się w nim anonimowy. Oprócz gości stale otacza ją grono bliższych lub dalszych krewnych. Jest nestorką rodu, która stanowi wzór i jest wsparciem dla reszty członków rodziny. Choć dzieci usamodzielniły się i częściowo wyjechały do innych miast, kilka razy do roku wszyscy spotykają się u niej w domu przy okazji ważnych uroczystości. Jest zaangażowana w sprawy rodziny. Choć na co dzień bardzo ciepła i serdeczna, potrafi również zdecydowanie zwrócić uwagę, gdy nie podoba się jej czyjeś postępowanie. Lubi być dobrze poinformowana i bywa nieco apodyktyczna. Koniec końców, wszyscy wiedzą, że robi to w dobrej wierze i z miłością – dlatego bardzo liczą się z jej zdaniem.

:: ::

Paweł Merecz, chief creative officer, Publicis

Unilever to człowiek renesansu. Ale też tajemnicza szara eminencja – stateczny mentor, który pociąga za sznurki, pozostając niewidocznym. Interesuje się wszystkim i, czego nie dotknie, zazwyczaj zamienia w złoto. Przy tym ojciec rodziny – ba! – założyciel rodu, do którego należą nie lada osobistości. Nigdy na świeczniku, jest trochę jak Yeti – słyszało się o nim, ale nikt go nie widział. A tu się okazuje, że do faceta pół miasta należy! Perfekcjonista i konserwatysta. Wyznaje kult pracy, ma żelazne zasady, sam sobie wszystko zawdzięcza. Do raz obranego celu dąży uparcie, bezkompromisowo.

 

:: ::

Więcej "kreatywnych sylwetek" marek można znaleźć w wakacyjnym wydaniu miesięcznika "Brief", który w całości poświęcony jest sile marki. Zachęcamy do lektury!

Inne "portrety pamięciowe" można także znaleźć w dziale INSPIRACJE.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.