Kreatywne sylwetki: Unilever

Kreatywne sylwetki: Unilever

Magazyn / Inspiracje

Tradycyjnie już w wakacyjnym wydaniu "Briefu" prezentujemy „kreatywne sylwetki marek” przygotowane przez przedstawicieli agencji brandingowych i reklamowych. Jak eksperci wyobrażają sobie osobowości znanych brandów? Dziś przedstawiamy markę Unilever.

-

Unilever

 

Agnieszka Kwaśniewska, managing partner, Saatchi&Saatchi Think Tank

Kobieta, która, mimo starszego już wieku, zachowuje dużo witalności oraz chęci do działania. Całe życie była bardzo aktywna i nie widzi powodu, aby to zmieniać. Prowadzi niewielki pensjonat z restauracją, które swoją popularność zawdzięczają miłej, domowej atmosferze oraz charyzmatycznej postaci właścicielki. Pensjonat jest znany w okolicy i nigdy nie narzeka na brak gości. Restauracja ma swoich stałych bywalców. Jest wśród nich grono lokalnych adoratorów, którzy na równi z kuchnią, cenią sobie możliwość rozmowy i przebywania w towarzystwie właścicielki. Ta restauracja to dla niej zdecydowanie więcej niż biznes. Daje jej możliwość kontaktu z ludźmi, a ona niewątpliwie lubi ludzi i jest ich ciekawa.

Nikt, kto odwiedził to miejsce choćby dwa razy, nie będzie czuł się w nim anonimowy. Oprócz gości stale otacza ją grono bliższych lub dalszych krewnych. Jest nestorką rodu, która stanowi wzór i jest wsparciem dla reszty członków rodziny. Choć dzieci usamodzielniły się i częściowo wyjechały do innych miast, kilka razy do roku wszyscy spotykają się u niej w domu przy okazji ważnych uroczystości. Jest zaangażowana w sprawy rodziny. Choć na co dzień bardzo ciepła i serdeczna, potrafi również zdecydowanie zwrócić uwagę, gdy nie podoba się jej czyjeś postępowanie. Lubi być dobrze poinformowana i bywa nieco apodyktyczna. Koniec końców, wszyscy wiedzą, że robi to w dobrej wierze i z miłością – dlatego bardzo liczą się z jej zdaniem.

:: ::

Paweł Merecz, chief creative officer, Publicis

Unilever to człowiek renesansu. Ale też tajemnicza szara eminencja – stateczny mentor, który pociąga za sznurki, pozostając niewidocznym. Interesuje się wszystkim i, czego nie dotknie, zazwyczaj zamienia w złoto. Przy tym ojciec rodziny – ba! – założyciel rodu, do którego należą nie lada osobistości. Nigdy na świeczniku, jest trochę jak Yeti – słyszało się o nim, ale nikt go nie widział. A tu się okazuje, że do faceta pół miasta należy! Perfekcjonista i konserwatysta. Wyznaje kult pracy, ma żelazne zasady, sam sobie wszystko zawdzięcza. Do raz obranego celu dąży uparcie, bezkompromisowo.

 

:: ::

Więcej "kreatywnych sylwetek" marek można znaleźć w wakacyjnym wydaniu miesięcznika "Brief", który w całości poświęcony jest sile marki. Zachęcamy do lektury!

Inne "portrety pamięciowe" można także znaleźć w dziale INSPIRACJE.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.