Jeff Bezos kupił "The Washington Post"

Jeff Bezos kupił "The Washington Post"

Brief.pl / Aktualności

Twórca Amazona i jeden z najbogatszych ludzi na świecie, Jeff Bezos, kupił dziennik "The Washington Post". Zapłacił za niego 250 mln dol. w gotówce.

-

Bezos dokonał zakupu jednego z najbardziej prestiżowych tytułów prasowych na świecie prywatnie. Oprócz słynnego dziennika, twórca Amazona kupił również inne tytuły z grupy, ale bez "Slate", TheRoot.com oraz "Foreign Policy".

"The Washington Post" została założona 136 lat temu. To dziennikarze tej gazety odkryli aferę Watergate, która doprowadziła do rezygnacji prezydenta Richarda Nixona.

Obecnie słynny "Post" nie jest w najlepszej kondycji finansowej - pierwsze półrocze zamknął ze stratą 49,3 mln dol., to o 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku.

Na razie można jedynie spekulować jak zakup "The Washington Post" przez Bezosa wpłynie na biznes Amazona. Teoretycznie, obie spółki łączy jedynie "unia personalna". Jednakże, biorąc pod uwagę, że Amazon coraz bardziej angażuje się w rynek wydawniczy, ta transakcja może przynieść ciekawe efekty w przyszłości.

Pewne jest natomiast to, że Jeff Bezos poszerza swoją strefę wpływów i staje się coraz mocniejszym graczem medialnym.

Źródło: The Verge

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.