Jeff Bezos kupił "The Washington Post"

Jeff Bezos kupił "The Washington Post"

Brief.pl / Aktualności

Twórca Amazona i jeden z najbogatszych ludzi na świecie, Jeff Bezos, kupił dziennik "The Washington Post". Zapłacił za niego 250 mln dol. w gotówce.

-

Bezos dokonał zakupu jednego z najbardziej prestiżowych tytułów prasowych na świecie prywatnie. Oprócz słynnego dziennika, twórca Amazona kupił również inne tytuły z grupy, ale bez "Slate", TheRoot.com oraz "Foreign Policy".

"The Washington Post" została założona 136 lat temu. To dziennikarze tej gazety odkryli aferę Watergate, która doprowadziła do rezygnacji prezydenta Richarda Nixona.

Obecnie słynny "Post" nie jest w najlepszej kondycji finansowej - pierwsze półrocze zamknął ze stratą 49,3 mln dol., to o 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku.

Na razie można jedynie spekulować jak zakup "The Washington Post" przez Bezosa wpłynie na biznes Amazona. Teoretycznie, obie spółki łączy jedynie "unia personalna". Jednakże, biorąc pod uwagę, że Amazon coraz bardziej angażuje się w rynek wydawniczy, ta transakcja może przynieść ciekawe efekty w przyszłości.

Pewne jest natomiast to, że Jeff Bezos poszerza swoją strefę wpływów i staje się coraz mocniejszym graczem medialnym.

Źródło: The Verge

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.