Jeff Bezos kupił "The Washington Post"

Jeff Bezos kupił "The Washington Post"

Brief.pl / Aktualności

Twórca Amazona i jeden z najbogatszych ludzi na świecie, Jeff Bezos, kupił dziennik "The Washington Post". Zapłacił za niego 250 mln dol. w gotówce.

-

Bezos dokonał zakupu jednego z najbardziej prestiżowych tytułów prasowych na świecie prywatnie. Oprócz słynnego dziennika, twórca Amazona kupił również inne tytuły z grupy, ale bez "Slate", TheRoot.com oraz "Foreign Policy".

"The Washington Post" została założona 136 lat temu. To dziennikarze tej gazety odkryli aferę Watergate, która doprowadziła do rezygnacji prezydenta Richarda Nixona.

Obecnie słynny "Post" nie jest w najlepszej kondycji finansowej - pierwsze półrocze zamknął ze stratą 49,3 mln dol., to o 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku.

Na razie można jedynie spekulować jak zakup "The Washington Post" przez Bezosa wpłynie na biznes Amazona. Teoretycznie, obie spółki łączy jedynie "unia personalna". Jednakże, biorąc pod uwagę, że Amazon coraz bardziej angażuje się w rynek wydawniczy, ta transakcja może przynieść ciekawe efekty w przyszłości.

Pewne jest natomiast to, że Jeff Bezos poszerza swoją strefę wpływów i staje się coraz mocniejszym graczem medialnym.

Źródło: The Verge

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.