wp - grudzien 2016

Masz kłopoty z zajściem w ciążę? Jest na to aplikacja!

Masz kłopoty z zajściem w ciążę? Jest na to aplikacja!

Brief.pl / Technologie

Big data wkracza na nowe obszary naszego życia - aplikacja Glow ma zbierając i analizując dane pomagać parom bezskutecznie starającym się o dziecko zajść w ciążę. Za projektem stoi Max Levchin, jeden ze współzałożyciel PayPala.

-

Glow zbiera i analizuje różne dane: począwszy od temperatury ciała a skończywszy na liczbie orgazmów. Na razie, użytkownicy, zarówno kobiety jak i mężczyźni, ręcznie wpisują dane, ale Levchin et consortes planują w przyszłości wykorzystywać różne sensory wbudowane w smartfony lub inne urządzenia, które same będą zbierać potrzebne informacje.

Celem twórców Glow jest pomoc parom długotrwale starającym się o dziecko w naturalnym zajściu w ciążę lub w dobraniu odpowiedniej terapii. Co ważne, Max LevchinMike Huang, drugi współzałożyciel Glow, który wraz z żoną przez rok starał się o dziecko, pragną zaangażować w ten proces nie tylko kobietę, ale i jej partnera.

- Wiem jaki to emocjonalny roller-coaster - mówi Huang w rozmowie z serwisem Quartz. Zaznacza też, że założyciele Glow zdecydowali się na stworzenie aplikacji, ponieważ uważają, że obecnie lekarze mają za mało danych, żeby skutecznie pomagać parom zajść w ciążę. Ich zdaniem, kartka i długopis to za mało.

Oprócz aplikacji na iPhone'y, Glow stworzy również fundusz crowdfundingowy, który ma na celu pomoc parom leczącym się na bezpłodność. Na start Max Levchin dał mu zastrzyk w wysokości miliona dolarów.

Glow to kolejna aplikacja, która wykorzystuje big data oraz wpisująca się w trend wspomagania zdrowia użytkowników. W najbliższej przyszłości z pewnością powstaną aplikacje, które będą rozwiązywać bardziej skomplikowane problemy niż bezpłodność, choć jeśli Levchinowi i jego zespołowi uda się pomóc chociażby jednej parze zajść w ciążę to będzie to niesamowity sukces.

Źródło: Quartz

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.