Polacy i Węgrzy to e-turyści

Polacy i Węgrzy to e-turyści

Brief for Poland / Wiedza

Informacji turystycznych w sieci szuka co drugi węgierski i polski internauta. Najmłodszych odwiedzających strony poświęcone podróżom znajdziemy na Słowacji i w Bułgarii, starszych w Czechach – wynika z analizy Gemiusa.

-

Pod lupę wzięto te kraje objęte pomiarem Gemiusa, w których w wynikach badania prezentowana jest kategoria tematyczna „turystyka”, tj.: Bułgarię, Czechy, Polskę, Słowację oraz Węgry. Zestawienie przygotowano na bazie danych za kwiecień 2013 roku.

Analizy pokazują, że najbardziej w wakacyjne e-planowanie angażują się Węgrzy i Polacy. Informacji o atrakcjach turystycznych i miejscach wartych zwiedzenia poszukuje w sieci co drugi węgierski (54 proc.) oraz polski (50 proc.) użytkownik. W Czechach po wypoczynkowe inspiracje do świata online zagląda z kolei co trzeci internauta (30 proc.). Znacznie rzadziej strony ze wskazówkami dla podróżników odwiedzają Słowacy (14 proc.) oraz Bułgarzy (7 proc.).



Co więcej, jak wynika z badań, Bułgarki, Polki i Węgierki planują turystyczne wyprawy częściej niż mężczyźni. To one bowiem przeważają wśród odbiorców stron poświęconych podróżom i rekreacji w wymienionych krajach. Z kolei w Czechach to więcej mężczyzn niż kobiet interesuje się wyjazdami oferowanymi i opisywanymi w sieci. Na Słowacji natomiast na tego typu strony wchodzi porównywalna liczba internautek i internautów.

Nie tylko płeć, ale i wiek zaciekawionych informacjami turystycznymi internautów różnicuje analizowane rynki. Okazuje się, że najmłodszych e-poszukiwaczy informacji o tematyce rekreacyjnej znajdziemy na Słowacji oraz w Bułgarii (w grupie odbiorców przeważają internauci od 15 do 24 roku życia). Relatywnie starszych z kolei w Polsce, na Węgrzech, oraz w Czechach (35-44 lata).

::

Dane pochodzą z międzynarodowego badania (gemiusAudience) realizowanego przez Gemiusa w ponad 30 krajach w Europie Środkowo-Wschodniej, Europie Zachodniej, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest realizowane w oparciu o metodologię badawczą i infrastrukturę technologiczną firmy Gemius, zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce badanie jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.