Warszawa raportuje nt. zrównoważonego rozwoju

Warszawa raportuje nt. zrównoważonego rozwoju

Brief for Poland / CSR

Warszawa jest pierwszym miastem na świecie, które opublikowało raport na temat zrównoważonego rozwoju, przygotowany w oparciu o najnowszą wersję standardu GRI. Wskaźnik służy do mierzenia postępów w zakresie wywieranych wpływów środowiskowych, ekonomicznych i społecznych.

-

Dokumenty powstające w oparciu o standard Global Reporting Initiative (GRI) znalazły uznanie wśród międzynarodowych firm. Ponad 75 proc. największych światowych korporacji i ponad 4 tys. organizacji używa ram GRI do określania zmian wpływów wywieranych na środowisko i ekonomię. Uwzględnienie w raporcie informacji dotyczących kwestii finansowych pozwala mówić o nim w kategoriach raportu zintegrowanego.

- Dzięki raportowi będziemy mogli w przejrzysty sposób zakomunikować mieszkańcom, inwestorom, turystom a także zagranicznym partnerom o postępach w obszarach istotnych z ich punktu widzenia, jak również o planach dalszych usprawnień - mówi Michał Olszewski, zastępca prezydent m.st. Warszawy.

Rolę samorządów w kształtowaniu zrównoważonego rozwoju podkreśla dyrektor naczelny GRI, Ernst Ligteringen - To, w jaki sposób kształtuje się zrównoważony rozwój w dużej mierze zależy od samorządów lokalnych, począwszy od zamówień publicznych dotyczących dostaw dla miasta dóbr i usług, poprzez bieżącą działalność operacyjną związaną np. z gospodarką odpadami, a skończywszy na polityce zatrudnienia i działaniach w sferze społecznej. Wytyczne G4 wspierają organizacje i firmy w wyznaczaniu celów, mierzeniu ich efektywności oraz wprowadzaniu zmian prowadzących do większego zrównoważenia efektów działań.

Zintegrowany raport poświęcony zrównoważonemu rozwoju Warszawy jest wynikiem współpracy pomiędzy miastem i profesorem Adamem J. Sułkowskim z University of Massachusetts Dartmouth. Profesor Sułkowski nadzorował stworzenie pierwszego, opartego o wytyczne GRI, raportu dotyczącego zrównoważonego rozwoju dla miast w Stanach Zjednoczonych.

- Mam nadzieję, że przez wykorzystanie najlepszych praktyk biznesowych stworzono użyteczny dokument dla mieszkańców oraz gości Warszawy. Główny nacisk położono w nim na pozytywne relacje między usprawnianiem infrastruktury, ekologią, bytem społecznym i rozwojem ekonomicznym. Mam nadzieję, że dzięki systematycznemu monitorowaniu i publikowaniu wskaźników dotyczących efektywności i postępu będziemy w stanie dać dobry przykład w zakresie przejrzystości i pragmatyzmu działań miasta – mówi prof. Sułkowski.

::

Odbiorców raportu o zrównoważonych działaniach Warszawy może zainteresować informacja o ukończeniu w 2013 r. największej w Europie inwestycji w zakresie ochrony środowiska - Oczyszczalni Ścieków „Czajka”. Na uwagę zasługuje również fakt, iż 25 proc. powierzchni miasta stanowią tereny zielone (włączając parki, ogrody, lasy czy rezerwaty przyrody). Istotna wydaje się również informacja o spadku wypadków drogowych o 56 proc. oraz przestępczości o 47 proc. na przestrzeni lat 2000-2011.

W listopadzie tego roku Warszawa będzie gospodarzem konferencji klimatycznej COP19, w której udział wezmą przedstawiciele 194 krajów. W perspektywie tego wydarzenia przygotowany raport będzie stanowił zarówno syntetyczne i wartościowe źródło wiedzy o mieście, jak i element jego promocji w kontekście zrównoważonego rozwoju.

::

Źródło: www.um.warszawa.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.