wp - grudzien 2016

Richard Branson radzi

Richard Branson radzi

Magazyn / Ludzie

Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny "Briefu", pyta Richarda Bransona o to, jak prowadzić biznes, by osiągnąć sukces.

-

Grzegorz Kiszluk: Od kilku lat „Brief” publikuje listę 50 najbardziej kreatywnych ludzi biznesu. Często są to młodzi ludzie, którzy zaczynają od świetnego pomysłu i są pełni wiary w sukces. Sama wiara jednak nie wystarczy... Co doradziłby Pan, aby urealnić ich dążenia?

Oto pięć moich rad:

1. Ciesz się tym, co robisz. Start biznesu wymaga ogromnego nakładu pracy i czasu, dlatego lepiej, by sprawiało Ci to radość.

2. Twórz rzeczy, które różnią się od tego, co już jest na rynku. Niezależnie od tego czy masz produkt, markę czy świadczysz usługi, nie jest łatwo wystartować, przetrwać i utrzymać biznes we współczesnym świecie. By budować markę, musisz myśleć ponad schematami i zrobić coś inaczej niż inni.

3. Twórz rzeczy, z których Twoi pracownicy będą dumni. Biznes to przede wszystkim właściwi ludzie i to oni są Twoim największym atutem.

4. Bądź dobrym szefem. Jako szef musisz umieć słuchać innych. Twoje przekonania i wizje są bardzo ważne, ale narzucanie ich innym bez partnerskiej dyskusji nie ma sensu. Nikt nie ma monopolu na dobre pomysły czy rady.

5. Bądź widoczny. Dobry szef nie jest przywiązany do biurka. Nigdy nie pracowałem w biurze – zawsze pracowałem z domu, ale wychodzę, spotykam się z ludźmi. Podróżuję niemal nieustannie i zawsze mam przy sobie notes, w którym zapisuję pytania, obawy czy dobre pomysły.

Którą książkę poleciłby Pan naszym czytelnikom  jako najlepsze wprowadzenie do biznesu?

Virgin stara się promować nowatorskie podejście do biznesu, stawiając dobro ludzi i naszą wspólną planetę jako priorytety obok zysku. Biznes powinien napędzać pozytywne zmiany i myślę, że moja najnowsza książka „Screw business as usual” jest niezłym punktem wyjścia, by zapoznać się z moją pasją do wprowadzania tej filozofii w życie. Virgin Unite, fundacja non-profit, należąca do grupy Virgin, właśnie uruchomiła nową organizację The B Team, której działalność skupia się na wprowadzaniu zmian poprzez łączenie międzynarodowych liderów oraz prezesów różnych firm tak, aby świat biznesu działał korzystniej dla wszystkich. Żeby dowiedzieć się więcej koniecznie odwiedźcie adres: Bteam.org.

:: :;

Całą rozmowę Grzegorza Kiszluka z Richardem Bransonem można przeczytać w wakacyjnym wydaniu magazynu "Brief". Zachęcamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.