Richard Branson radzi

Richard Branson radzi

Magazyn / Ludzie

Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny "Briefu", pyta Richarda Bransona o to, jak prowadzić biznes, by osiągnąć sukces.

-

Grzegorz Kiszluk: Od kilku lat „Brief” publikuje listę 50 najbardziej kreatywnych ludzi biznesu. Często są to młodzi ludzie, którzy zaczynają od świetnego pomysłu i są pełni wiary w sukces. Sama wiara jednak nie wystarczy... Co doradziłby Pan, aby urealnić ich dążenia?

Oto pięć moich rad:

1. Ciesz się tym, co robisz. Start biznesu wymaga ogromnego nakładu pracy i czasu, dlatego lepiej, by sprawiało Ci to radość.

2. Twórz rzeczy, które różnią się od tego, co już jest na rynku. Niezależnie od tego czy masz produkt, markę czy świadczysz usługi, nie jest łatwo wystartować, przetrwać i utrzymać biznes we współczesnym świecie. By budować markę, musisz myśleć ponad schematami i zrobić coś inaczej niż inni.

3. Twórz rzeczy, z których Twoi pracownicy będą dumni. Biznes to przede wszystkim właściwi ludzie i to oni są Twoim największym atutem.

4. Bądź dobrym szefem. Jako szef musisz umieć słuchać innych. Twoje przekonania i wizje są bardzo ważne, ale narzucanie ich innym bez partnerskiej dyskusji nie ma sensu. Nikt nie ma monopolu na dobre pomysły czy rady.

5. Bądź widoczny. Dobry szef nie jest przywiązany do biurka. Nigdy nie pracowałem w biurze – zawsze pracowałem z domu, ale wychodzę, spotykam się z ludźmi. Podróżuję niemal nieustannie i zawsze mam przy sobie notes, w którym zapisuję pytania, obawy czy dobre pomysły.

Którą książkę poleciłby Pan naszym czytelnikom  jako najlepsze wprowadzenie do biznesu?

Virgin stara się promować nowatorskie podejście do biznesu, stawiając dobro ludzi i naszą wspólną planetę jako priorytety obok zysku. Biznes powinien napędzać pozytywne zmiany i myślę, że moja najnowsza książka „Screw business as usual” jest niezłym punktem wyjścia, by zapoznać się z moją pasją do wprowadzania tej filozofii w życie. Virgin Unite, fundacja non-profit, należąca do grupy Virgin, właśnie uruchomiła nową organizację The B Team, której działalność skupia się na wprowadzaniu zmian poprzez łączenie międzynarodowych liderów oraz prezesów różnych firm tak, aby świat biznesu działał korzystniej dla wszystkich. Żeby dowiedzieć się więcej koniecznie odwiedźcie adres: Bteam.org.

:: :;

Całą rozmowę Grzegorza Kiszluka z Richardem Bransonem można przeczytać w wakacyjnym wydaniu magazynu "Brief". Zachęcamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.