wp - grudzien 2016

Nowy Branson

Nowy Branson

Magazyn / Inspiracje

Od lat, wbrew sprawdzonym w branży schematom, że oto nie można rozszerzać marki na zbyt wiele różnych kategorii, Virgin ją rozszerza... i odnosi sukcesy (poza nielicznymi wyjątkami, jak choćby Virgin Cola).

-

„The Observer” napisał kiedyś: „Każdego ranka budzisz się z Radiem Virgin, ubierasz się w ciuchy marki Virgin i nakładasz makijaż kosmetykami Virgin, jedziesz do pracy samochodem kupionym dzięki pieniądzom zgromadzonym na koncie w banku Virgin. W drodze do domu możesz poćwiczyć w sali gimnastycznej Virgin Activ. W weekend możesz skorzystać z sieci komórkowej Virgin lub internetowego serwisu Virgin, by znaleźć coś w lokalnym kinie Virgin. Gdy wybierasz się na wakacje pociągiem lub samolotem Virgin, możesz pograć w gry wideo Virgin, przerywając tylko na chwilę po to, by wypić wódkę w sklepie wolnocłowym Virgin. Gdy spotkasz kogoś na plaży i zechcesz 'skrzyżować oddechy', wówczas w hotelowym minibarze Virgin możesz zaopatrzyć się w prezerwatywy Virgin. Gdy zakwitnie miłość, możesz ożenić się z panną młodą wystylizowaną przez Virgin i kupić swój pierwszy dom, oczywiście postarawszy się o kredyt hipoteczny Virgin, a potem zadbać o spokojną starość z funduszem emerytalnym Virgin”.

Czynienie dobra jest dobre dla biznesu – doing good is good for business – oto najwazniejsze przesłanie najnowszej książki Richarda Bransona. Biznes (kapitalizm), zdaniem Bransona, narozrabiał i dlatego teraz musi odkupić swoje grzechy. Rzeczy muszą się zmienić. Za bardzo niszczymy planetę! Robiliśmy biznes, nie bacząc na nic. Czas to zmienić. Biznes musi służyć dobru i to jest możliwe! Pieniądze, które zarabiają biznesmeni, nie mają takiej wagi, jak złe rezultaty ich poczynań dla ludzkości, dla środowiska. Dlatego Branson zmienia swój sposób patrzenia na swiat, biznes i siebie samego. Jego filozofia do tej pory: „Have fun and the money will come”; zmienia się na: „Do good, have fun and the money will come”. 

„Nie jest OK, że prawie połowa populacji musi przeżyć za mniej niż 2 dol. dziennie, a dwie na trzy osoby w tej grupie nie mają dostępu do czystej wody pitnej. A nawet w tak bogatym kraju, jak USA wiecej niż 2 mln nastolatków mieszka na ulicy”.

Świat czeka na zmianę podejścia do biznesu. I nie ma tu mowy o rewolucjach i powstaniach. Dokonać tego może siła zwykłych ludzi, którzy powinni stać się przedsiębiorcami, liderami zmian zakładającymi własne biznesy, poszukującymi swoich własnych fortun i kontrolujących swoje własne życie. Pisze Richard Branson. 

Książka w sam raz na potrzeby współczesnego swiata... ale w mniejszej skali idealnie pasująca do obecnej sytuacji polskiego biznesu i polskich przedsiębiorców. Chciałoby się tę książkę zadedykować też Głównemu Księgowemu RP, ministrowi Rostowskiemu. Nie tylko strony bilansu powinny sie zgadzać – najważniejszy jest mały i średni przedsiębiorca. Celem prowadzenia firmy, biznesu nie jest płacenie podatków – to sposób na dobre, szczęśliwe życie oraz zaspokajanie potrzeb innych ludzi!

Rozmowę Grzegorza Kiszluka z Richardem Bransonem można przeczytać w wakacyjnym wydaniu magazynu "Brief". Zachęcamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.