Jak wygląda praca w social media w Polsce?

Jak wygląda praca w social media w Polsce?

Brief.pl / Aktualności

Social media account executive - 58 tysięcy złotych plus premie, a social media manager nawet 81 tysięcy złotych - tyle rocznie można zarobić pracując w Polsce w branży social media.

-

Najbardziej liczy się wiedza i doświadczenie. Nie mniej istotne jest posiadanie lekkiego pióra oraz umiejętność dobrej organizacji pracy - tak wynika z lipcowego badania przeprowadzonego przez Socjomanię w ramach Akademii Socjomanii - dwumiesięcznego kursu przygotowującego do pracy w branży mediów społecznościowych.

 

Jakie umiejętności?

Statystycznie co tydzień pojawia się od 15 do 20 nowych ofert pracy związanych z mediami społecznościowymi. W przeważającej większości z nich pracodawcy podkreślają wagę kompleksowej znajomości tej tematyki - w teorii i w praktyce. Te spostrzeżenia potwierdzają eksperci z czołowych agencji (K2 Social, Think Kong, GONG) zapytani przez twórców badania. Innymi pożądanymi przez branże umiejętnościami są: kreatywność, znajomość języka angielskiego oraz znajomość narzędzi do monitorowania działań w social media.

Ponadto można wyodrębnić parę dodatkowych atutów, które pozwolą wyróżnić się osobom szukającym pracy w branży social media. Należą do nich: podstawowa znajomość programów graficznych (Photoshop, Gimp), sprawne wyszukiwanie informacji w sieci oraz elastyczność - gotowość do pracy w nietypowych godzinach.

 

Rozwój nowych profesji

O tym jak dynamicznie zmienia się rynek pracy w mediach społecznościowych świadczy ewolucja zawodów-specjalizacji, która nastąpiła w przeciągu ostatnich kilku lat. Jeszcze dwa lata temu firmy najczęściej poszukiwały osoby na stanowisko “social media specialist”. Obecnie lista możliwych profesji w branży mediów społecznościowych składa się z kilkunastu pozycji. Oprócz wspomnianej należy także wymienić: social media manager, community manager, content strategist, specjalistę ds. YouTube’a czy eksperta ds. komunikacji wizualnej.

 

Jak zdobyć doświadczenie oraz pracę?

Firmy poszukują przede wszystkim pracowników mających doświadczenie w tej branży. A co w przypadku osób, które go nie posiadają, a chciałyby związać swoją karierę zawodową z social media? Twórcy Akademii Socjomanii radzą, aby nie patrzyć na to wyłącznie przez pryzmat ubiegania się o staż czy praktyki. Innym sposobem jest np. udzielanie (w postaci wolontariatu) wsparcia w mediach społecznościowych organizacjom pozarządowym czy też doradzanie małemu, lokalnemu, zaprzyjaźnionemu biznesowi.

 

Jeszcze innym rozwiązaniem jest budowanie marki osobistej (personal branding) w sieci poprzez prowadzenie tematycznego bloga. O tym, że jest to sposób na zdobycie pracy świadczą historie Jakuba “Pijaru Koksu” Prószyńskiego czy Maćka “Troyanna” Trojanowicza. Są żywymi przykładami na to, że dzięki dzieleniu się swoimi przemyśleniami w sieci można zostać zauważonym przez branżę - dodaje Bartłomiej Rak współpomysłodawca Akademii Socjomanii.

 

Badanie Socjomanii zostało przeprowadzone w lipcu bieżącego roku na próbie 100 ofert pracy, które pojawiły się na łamach czołowych polskich portali internetowych z ofertami pracy.

Praca w social media

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.