Jak wygląda praca w social media w Polsce?

Jak wygląda praca w social media w Polsce?

Brief.pl / Aktualności

Social media account executive - 58 tysięcy złotych plus premie, a social media manager nawet 81 tysięcy złotych - tyle rocznie można zarobić pracując w Polsce w branży social media.

-

Najbardziej liczy się wiedza i doświadczenie. Nie mniej istotne jest posiadanie lekkiego pióra oraz umiejętność dobrej organizacji pracy - tak wynika z lipcowego badania przeprowadzonego przez Socjomanię w ramach Akademii Socjomanii - dwumiesięcznego kursu przygotowującego do pracy w branży mediów społecznościowych.

 

Jakie umiejętności?

Statystycznie co tydzień pojawia się od 15 do 20 nowych ofert pracy związanych z mediami społecznościowymi. W przeważającej większości z nich pracodawcy podkreślają wagę kompleksowej znajomości tej tematyki - w teorii i w praktyce. Te spostrzeżenia potwierdzają eksperci z czołowych agencji (K2 Social, Think Kong, GONG) zapytani przez twórców badania. Innymi pożądanymi przez branże umiejętnościami są: kreatywność, znajomość języka angielskiego oraz znajomość narzędzi do monitorowania działań w social media.

Ponadto można wyodrębnić parę dodatkowych atutów, które pozwolą wyróżnić się osobom szukającym pracy w branży social media. Należą do nich: podstawowa znajomość programów graficznych (Photoshop, Gimp), sprawne wyszukiwanie informacji w sieci oraz elastyczność - gotowość do pracy w nietypowych godzinach.

 

Rozwój nowych profesji

O tym jak dynamicznie zmienia się rynek pracy w mediach społecznościowych świadczy ewolucja zawodów-specjalizacji, która nastąpiła w przeciągu ostatnich kilku lat. Jeszcze dwa lata temu firmy najczęściej poszukiwały osoby na stanowisko “social media specialist”. Obecnie lista możliwych profesji w branży mediów społecznościowych składa się z kilkunastu pozycji. Oprócz wspomnianej należy także wymienić: social media manager, community manager, content strategist, specjalistę ds. YouTube’a czy eksperta ds. komunikacji wizualnej.

 

Jak zdobyć doświadczenie oraz pracę?

Firmy poszukują przede wszystkim pracowników mających doświadczenie w tej branży. A co w przypadku osób, które go nie posiadają, a chciałyby związać swoją karierę zawodową z social media? Twórcy Akademii Socjomanii radzą, aby nie patrzyć na to wyłącznie przez pryzmat ubiegania się o staż czy praktyki. Innym sposobem jest np. udzielanie (w postaci wolontariatu) wsparcia w mediach społecznościowych organizacjom pozarządowym czy też doradzanie małemu, lokalnemu, zaprzyjaźnionemu biznesowi.

 

Jeszcze innym rozwiązaniem jest budowanie marki osobistej (personal branding) w sieci poprzez prowadzenie tematycznego bloga. O tym, że jest to sposób na zdobycie pracy świadczą historie Jakuba “Pijaru Koksu” Prószyńskiego czy Maćka “Troyanna” Trojanowicza. Są żywymi przykładami na to, że dzięki dzieleniu się swoimi przemyśleniami w sieci można zostać zauważonym przez branżę - dodaje Bartłomiej Rak współpomysłodawca Akademii Socjomanii.

 

Badanie Socjomanii zostało przeprowadzone w lipcu bieżącego roku na próbie 100 ofert pracy, które pojawiły się na łamach czołowych polskich portali internetowych z ofertami pracy.

Praca w social media

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.