Moto X: smartfon, który uratuje Motorolę?

Brief.pl / Technologie

Motorola zaprezentowała swój najnowszy telefon: Moto X. To pierwszy smartfon tej firmy, który powstał w ścisłej kooperacji z Google.

-

Od kiedy Google zakupiło Motorolę cały technologiczny światek czekał na efekty synergii tej transakcji. Geekowie od dawna ostrzyli sobie zęby na smartfon, który powstanie w wyniku kooperacji tych dwóch marek. No i dostali Moto X.

Moto X to smartfon, który pracuje pod mobilnym systemem operacyjnym Android, wersja 4.2.2. (co jest o tyle ciekawe, że niedawno Google zaprezentował jeszcze nowszą wersję Androida, czyli 4.3.; dlaczego więc Moto X nie działa pod najnowszą wersją tego systemu?). Ma dotykowy ekran AMOLED o przekątnej 4,7 cala i rozdzielczości 720 na 1280 pikseli (316 ppi). Telefon napędza dwurdzeniowy procesor Motorola X8 o taktowaniu 1,7 GHz. Pamięć operacyjna to 2 GB RAM, a pamięć podręczna to 16 lub 32 GB. Co ciekawe, Moto X będzie dostępny w 504 różnych wersjach kolorystycznych.

Specyfikacja techniczna nowego smartfona Motoroli nie robi piorunującego wrażenia jeśli porównamy go z HTC One czy Samsungiem Galaxy S4, które oscylują w podobnych widełkach cenowych - za Moto X trzeba będzie zapłacić w USA 199 dol. w abonamencie na dwa lata.

To co jednak wyróżnia ten telefon to oprogramowanie, a konkretnie najpełniejsze, jak do tej pory, wykorzystanie Google NowMoto X ma cały czas "słuchać" swojego właściciela i "wybudzać się", kiedy ten powie "Ok, Google Now". Co więcej, Motorola zapowiada, że smartfon będzie "uczył się" głosu użytkownika.

Google Now to kompleksowa usługa, która ma ułatwiać codzienność jej użytkowników, m. in. poprzez proponowanie najkrótszej drogi do pracy czy wyszukiwaniu różnych informacji za pomocą poleceń głosowych. To odpowiedź firmy z Mountain View na applowskie Siri.

Jak już pisaliśmy wcześniej, Google na promocję podupadającej Motoroli i Moto X przeznaczyło pół miliarda dolarów. Oznacza to, że tym smartfonem firma Larry'ego Page'a i Sergey'a Brina chce zawalczyć nie tylko o software'ową część rynku urządzeń mobilnych, ale także hardware'ową.

Czy im się uda? To się okaże, ale z pewnością Moto X ma spore szanse, żeby wywalczyć solidną pozycję wśród smartfonów z Androidem. Przynajmniej "na papierze".

Moto X będzie dostępny w aż 504 różnych wersjach

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.