Miasto też człowiek: Łódź

Miasto też człowiek: Łódź

Brief for Poland / Inspiracje

Łódź to siostry syjamskie w wieku 35 lat. Jedna jest bezrobotną szwaczką z gromadką dzieci na wyżywieniu, a druga to typ artystki o słabym zdrowiu, ale wielkich ambicjach... Zapraszamy do lektury kolejnej części cyklu "Miasto też człowiek", w którym pokazujemy, jak wyglądałyby wybrane polskie miasta, gdyby były ludźmi.

-

Łódź

Łódź to siostry syjamskie w wieku 35 lat.

Łódź Fabryczna to ta większa, silniejsza. Jest bezrobotną szwaczką z gromadką dzieci na wyżywieniu. Mieszka w odrapanej kamienicy w centrum i ma 12-letniego golfa. Jej mąż albo jest na meczu, albo na pomeczowej „wytrzeźwiałce”, albo w areszcie za kibolskie rozróby, dlatego Fabryczna sama sobie organizuje czas. Hurtowo słucha Eski, ogląda polsatowskie seriale albo włóczy się z kumpelami po Piotrkowskiej w poszukiwaniu draki. Alergicznie reaguje na Warszawę. Przez kompleksy. Dlatego lepiej nie wchodzić jej w drogę...

Nic dziwnego, że ze swoim agresywnym sposobem bycia Fabryczna niemal zupełnie zdominowała słabszą siostrę. A szkoda! Łódź Kaliska bowiem to typ artystki o słabym zdrowiu, ale wielkich ambicjach. Jak na siostrę syjamską przystało, Kaliska mieszka w tym samym miejscu. Z tym tylko, że ona próbuje swoje otoczenie zmieniać: w pofabrycznych przestrzeniach organizuje ambitne wystawy, pokazy mody, a także imprezy z muzyką alternatywną. Ale Kaliska, o, ironio, również ma warszawski kompleks, choć nigdy się do tego nie przyzna. Dzielnie maskuje go lansem: jeździ na uczelnię hipsterską kolarzówką, pije organiczną kawę na sojowym mleku i ogląda offowe kino irańskie. I marzy o postępie w medycynie, który pozwoli jej się wreszcie oddzielić od swojej siostry o wątpliwej reputacji...

     

::

Przeczytaj także:
Miasto też człowiek: Warszawa
Miasto też człowiek: Kraków

Więcej "portretów pamięciowych" polskich marek miast w wakacyjnym numerze magazynu "Brief". Zapraszamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.