Miasto też człowiek: Łódź

Miasto też człowiek: Łódź

Brief for Poland / Inspiracje

Łódź to siostry syjamskie w wieku 35 lat. Jedna jest bezrobotną szwaczką z gromadką dzieci na wyżywieniu, a druga to typ artystki o słabym zdrowiu, ale wielkich ambicjach... Zapraszamy do lektury kolejnej części cyklu "Miasto też człowiek", w którym pokazujemy, jak wyglądałyby wybrane polskie miasta, gdyby były ludźmi.

-

Łódź

Łódź to siostry syjamskie w wieku 35 lat.

Łódź Fabryczna to ta większa, silniejsza. Jest bezrobotną szwaczką z gromadką dzieci na wyżywieniu. Mieszka w odrapanej kamienicy w centrum i ma 12-letniego golfa. Jej mąż albo jest na meczu, albo na pomeczowej „wytrzeźwiałce”, albo w areszcie za kibolskie rozróby, dlatego Fabryczna sama sobie organizuje czas. Hurtowo słucha Eski, ogląda polsatowskie seriale albo włóczy się z kumpelami po Piotrkowskiej w poszukiwaniu draki. Alergicznie reaguje na Warszawę. Przez kompleksy. Dlatego lepiej nie wchodzić jej w drogę...

Nic dziwnego, że ze swoim agresywnym sposobem bycia Fabryczna niemal zupełnie zdominowała słabszą siostrę. A szkoda! Łódź Kaliska bowiem to typ artystki o słabym zdrowiu, ale wielkich ambicjach. Jak na siostrę syjamską przystało, Kaliska mieszka w tym samym miejscu. Z tym tylko, że ona próbuje swoje otoczenie zmieniać: w pofabrycznych przestrzeniach organizuje ambitne wystawy, pokazy mody, a także imprezy z muzyką alternatywną. Ale Kaliska, o, ironio, również ma warszawski kompleks, choć nigdy się do tego nie przyzna. Dzielnie maskuje go lansem: jeździ na uczelnię hipsterską kolarzówką, pije organiczną kawę na sojowym mleku i ogląda offowe kino irańskie. I marzy o postępie w medycynie, który pozwoli jej się wreszcie oddzielić od swojej siostry o wątpliwej reputacji...

     

::

Przeczytaj także:
Miasto też człowiek: Warszawa
Miasto też człowiek: Kraków

Więcej "portretów pamięciowych" polskich marek miast w wakacyjnym numerze magazynu "Brief". Zapraszamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.