Kreatywne sylwetki: IKEA

Kreatywne sylwetki: IKEA

Magazyn / Inspiracje

Tradycyjnie już w wakacyjnym wydaniu "Briefu" prezentujemy „kreatywne sylwetki marek” przygotowane przez przedstawicieli agencji brandingowych i reklamowych. Jak eksperci wyobrażają sobie osobowości znanych brandów? Dziś przedstawiamy markę IKEA.

-

IKEA

 

 Natalia Karawajczyk, copywriter, Ambasada Brand Communications

IKEA to młody mężczyzna, jeśli nie wiekiem, to duchem, a już na pewno ciałem. Doświadczony, ale i wiecznie zdziwiony. W jego słowniku jest wiele zagadkowych wyrazów, na przykład „klippan“ czy „kottbullar“, ale słowa „nuda“ daremno w nim szukać. Od dziecka zafascynowany rzeczywistością, najpierw swoim skromnym pokoikiem bez okien, później pełnym enigmatycznych pułapek wiejskim podwórkiem, a w końcu – całym, początkowo opartym na grzbietach czterech wielkich słoni, światem. Na szczęście, w odpowiednim momencie poszedł do szkoły.

Choć obdarzony ogromną wyobraźnią, nigdy nie bujał w obłokach, lecz cały czas kombinował – jak z pokaźnej kolekcji kapsli i taśmy magnetofonowej wykonać budzik dla mamy, a z pociętych gumowych trolli zbudować siostrze domek dla lalek. Trochę jak MacGyver, trochę jak doktor Judym, bo tym, co przede wszystkim przyświecało mu w nieustającym działaniu, było dobro innych. Szczególnie, gdy odkrył, ile płynie z tego korzyści... Dużo podróżował i z niejednego pieca jadł chleb, dzięki czemu zrozumiał, że w gruncie rzeczy ludzie mają wszędzie takie same potrzeby i marzenia. Do bólu praktyczny, chciałby każdemu, bez względu na zasobność portfela, ułatwić życie. Mało tego – upiększyć je. Uczynić estetykę towarem egalitarnym. Pogodzony z tempem, w jakim zmienia się świat, nadal wierzy w ponadczasowość i siłę prostoty. Pełen empatii społecznik? Czemu by nie, skoro i na tym można świetnie zarobić... Z zawadiackim uśmiechem niepokornego artysty na twarzy.

:: ::

Więcej "kreatywnych sylwetek" marek można znaleźć w wakacyjnym wydaniu miesięcznika "Brief", który w całości poświęcony jest sile marki. Zachęcamy do lektury!

Przeczytaj także inne opisy: Samsung

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.