Kreatywne sylwetki: IKEA

Kreatywne sylwetki: IKEA

Magazyn / Inspiracje

Tradycyjnie już w wakacyjnym wydaniu "Briefu" prezentujemy „kreatywne sylwetki marek” przygotowane przez przedstawicieli agencji brandingowych i reklamowych. Jak eksperci wyobrażają sobie osobowości znanych brandów? Dziś przedstawiamy markę IKEA.

-

IKEA

 

 Natalia Karawajczyk, copywriter, Ambasada Brand Communications

IKEA to młody mężczyzna, jeśli nie wiekiem, to duchem, a już na pewno ciałem. Doświadczony, ale i wiecznie zdziwiony. W jego słowniku jest wiele zagadkowych wyrazów, na przykład „klippan“ czy „kottbullar“, ale słowa „nuda“ daremno w nim szukać. Od dziecka zafascynowany rzeczywistością, najpierw swoim skromnym pokoikiem bez okien, później pełnym enigmatycznych pułapek wiejskim podwórkiem, a w końcu – całym, początkowo opartym na grzbietach czterech wielkich słoni, światem. Na szczęście, w odpowiednim momencie poszedł do szkoły.

Choć obdarzony ogromną wyobraźnią, nigdy nie bujał w obłokach, lecz cały czas kombinował – jak z pokaźnej kolekcji kapsli i taśmy magnetofonowej wykonać budzik dla mamy, a z pociętych gumowych trolli zbudować siostrze domek dla lalek. Trochę jak MacGyver, trochę jak doktor Judym, bo tym, co przede wszystkim przyświecało mu w nieustającym działaniu, było dobro innych. Szczególnie, gdy odkrył, ile płynie z tego korzyści... Dużo podróżował i z niejednego pieca jadł chleb, dzięki czemu zrozumiał, że w gruncie rzeczy ludzie mają wszędzie takie same potrzeby i marzenia. Do bólu praktyczny, chciałby każdemu, bez względu na zasobność portfela, ułatwić życie. Mało tego – upiększyć je. Uczynić estetykę towarem egalitarnym. Pogodzony z tempem, w jakim zmienia się świat, nadal wierzy w ponadczasowość i siłę prostoty. Pełen empatii społecznik? Czemu by nie, skoro i na tym można świetnie zarobić... Z zawadiackim uśmiechem niepokornego artysty na twarzy.

:: ::

Więcej "kreatywnych sylwetek" marek można znaleźć w wakacyjnym wydaniu miesięcznika "Brief", który w całości poświęcony jest sile marki. Zachęcamy do lektury!

Przeczytaj także inne opisy: Samsung

 

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.