Kreatywne sylwetki: IKEA

Kreatywne sylwetki: IKEA

Magazyn / Inspiracje

Tradycyjnie już w wakacyjnym wydaniu "Briefu" prezentujemy „kreatywne sylwetki marek” przygotowane przez przedstawicieli agencji brandingowych i reklamowych. Jak eksperci wyobrażają sobie osobowości znanych brandów? Dziś przedstawiamy markę IKEA.

-

IKEA

 

 Natalia Karawajczyk, copywriter, Ambasada Brand Communications

IKEA to młody mężczyzna, jeśli nie wiekiem, to duchem, a już na pewno ciałem. Doświadczony, ale i wiecznie zdziwiony. W jego słowniku jest wiele zagadkowych wyrazów, na przykład „klippan“ czy „kottbullar“, ale słowa „nuda“ daremno w nim szukać. Od dziecka zafascynowany rzeczywistością, najpierw swoim skromnym pokoikiem bez okien, później pełnym enigmatycznych pułapek wiejskim podwórkiem, a w końcu – całym, początkowo opartym na grzbietach czterech wielkich słoni, światem. Na szczęście, w odpowiednim momencie poszedł do szkoły.

Choć obdarzony ogromną wyobraźnią, nigdy nie bujał w obłokach, lecz cały czas kombinował – jak z pokaźnej kolekcji kapsli i taśmy magnetofonowej wykonać budzik dla mamy, a z pociętych gumowych trolli zbudować siostrze domek dla lalek. Trochę jak MacGyver, trochę jak doktor Judym, bo tym, co przede wszystkim przyświecało mu w nieustającym działaniu, było dobro innych. Szczególnie, gdy odkrył, ile płynie z tego korzyści... Dużo podróżował i z niejednego pieca jadł chleb, dzięki czemu zrozumiał, że w gruncie rzeczy ludzie mają wszędzie takie same potrzeby i marzenia. Do bólu praktyczny, chciałby każdemu, bez względu na zasobność portfela, ułatwić życie. Mało tego – upiększyć je. Uczynić estetykę towarem egalitarnym. Pogodzony z tempem, w jakim zmienia się świat, nadal wierzy w ponadczasowość i siłę prostoty. Pełen empatii społecznik? Czemu by nie, skoro i na tym można świetnie zarobić... Z zawadiackim uśmiechem niepokornego artysty na twarzy.

:: ::

Więcej "kreatywnych sylwetek" marek można znaleźć w wakacyjnym wydaniu miesięcznika "Brief", który w całości poświęcony jest sile marki. Zachęcamy do lektury!

Przeczytaj także inne opisy: Samsung

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.