Kreatywne sylwetki: IKEA

Kreatywne sylwetki: IKEA

Magazyn / Inspiracje

Tradycyjnie już w wakacyjnym wydaniu "Briefu" prezentujemy „kreatywne sylwetki marek” przygotowane przez przedstawicieli agencji brandingowych i reklamowych. Jak eksperci wyobrażają sobie osobowości znanych brandów? Dziś przedstawiamy markę IKEA.

-

IKEA

 

 Natalia Karawajczyk, copywriter, Ambasada Brand Communications

IKEA to młody mężczyzna, jeśli nie wiekiem, to duchem, a już na pewno ciałem. Doświadczony, ale i wiecznie zdziwiony. W jego słowniku jest wiele zagadkowych wyrazów, na przykład „klippan“ czy „kottbullar“, ale słowa „nuda“ daremno w nim szukać. Od dziecka zafascynowany rzeczywistością, najpierw swoim skromnym pokoikiem bez okien, później pełnym enigmatycznych pułapek wiejskim podwórkiem, a w końcu – całym, początkowo opartym na grzbietach czterech wielkich słoni, światem. Na szczęście, w odpowiednim momencie poszedł do szkoły.

Choć obdarzony ogromną wyobraźnią, nigdy nie bujał w obłokach, lecz cały czas kombinował – jak z pokaźnej kolekcji kapsli i taśmy magnetofonowej wykonać budzik dla mamy, a z pociętych gumowych trolli zbudować siostrze domek dla lalek. Trochę jak MacGyver, trochę jak doktor Judym, bo tym, co przede wszystkim przyświecało mu w nieustającym działaniu, było dobro innych. Szczególnie, gdy odkrył, ile płynie z tego korzyści... Dużo podróżował i z niejednego pieca jadł chleb, dzięki czemu zrozumiał, że w gruncie rzeczy ludzie mają wszędzie takie same potrzeby i marzenia. Do bólu praktyczny, chciałby każdemu, bez względu na zasobność portfela, ułatwić życie. Mało tego – upiększyć je. Uczynić estetykę towarem egalitarnym. Pogodzony z tempem, w jakim zmienia się świat, nadal wierzy w ponadczasowość i siłę prostoty. Pełen empatii społecznik? Czemu by nie, skoro i na tym można świetnie zarobić... Z zawadiackim uśmiechem niepokornego artysty na twarzy.

:: ::

Więcej "kreatywnych sylwetek" marek można znaleźć w wakacyjnym wydaniu miesięcznika "Brief", który w całości poświęcony jest sile marki. Zachęcamy do lektury!

Przeczytaj także inne opisy: Samsung

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.