Kreatywne sylwetki: Apple

Kreatywne sylwetki: Apple

Magazyn / Inspiracje

Tradycyjnie już w wakacyjnym wydaniu "Briefu" prezentujemy „kreatywne sylwetki marek” przygotowane przez przedstawicieli agencji brandingowych i reklamowych. Jak eksperci wyobrażają sobie osobowości znanych brandów? Dziś przedstawiamy markę Apple.

-

Apple

 

Michał Pawlaczek, director of customer service departament, PND Futura:

Apple to zagubiony młodzieniec. Na pierwszy rzut oka jest typowym studentem w wieku ok. 22 – 24 lat, modnie ubranym, przystojnym, wysportowanym, który nie wyróżnia się niczym szczególnym. Mieszka w dużej metropolii, w której zgubił się nie raz przez swoją ciekawość. Dla niego to właśnie są najlepsze przygody – zgubić się, by później samemu znaleźć drogę. Bo oczywiście nie zapyta o nią nikogo... Jeżeli poznamy go bliżej, okaże się, że ma głowę pełną pomysłów na swoje życie i w dalszym ciągu przeżywa ten młodzieńczy bunt. Zamknięty na rady starszych woli ufać sobie, nawet, jeżeli zawiedzie go intuicja lub zdrowy rozsądek. Potrafi wyciągnąć wnioski z porażek. Często udaje mu się zrealizować swoje szalone pomysły, mimo iż znajomi pukali się w czoło.

Wytrwały w tym, co sobie postanowi, nastawiony na wyznaczony przez siebie cel. Jako „szczególarz” i perfekcjonista zwraca uwagę na to, czego inni nie dostrzegają, wkurzają go rzeczy z pozoru dla innych nieistotne. Uwielbia otaczać się nowinkami z rynku, zawsze pierwszy kupi i wypróbuje. Niekiedy robi to wbrew innym, nawet, gdy jest namawiany, by tego nie robił. Jednym zdaniem, lubi życie na przekór. Jedną z wielu jego zalet jest umiejętność wyjaśniania najbardziej zawiłych spraw i tematów w sposób zrozumiały dla wszystkich. Ma grono sprawdzonych przyjaciół, z którymi spędza wolny czas i wśród których bryluje, ale nie lubi szumu wokół swojej osoby. Niespokojny duch, który budzi skrajne emocje – od uwielbienia do nienawiści.

:: ::

Manuela Vaidyan, account, Edda: 

John Apple to charyzmatyczny mężczyzna koło czterdziestki, elegancki i z klasą – choć świetnie wygląda w swetrze. Na pierwszy rzut oka wydaje się chłodny i niedostępny. Zdecydowanie zyskuje przy bliższym poznaniu. Jest idealnym kompanem i lojalnym przyjacielem. Przy tym jest błyskotliwy, czarujący, potrafi uwodzić tłumy. Każda kobieta chciałaby go mieć, a każdy mężczyzna chciałby być taki, jak on. Jak każdy wielki człowiek, często bywa krytykowany. Jest uważany za snoba i egocentryka, niektórzy nazywają go gadżeciarzem. Prawda jest taka, że on po prostu zna swoją wartość, lubi też otaczać się designerskimi przedmiotami. W życiu zawodowym odnosi spektakularne sukcesy. Jest niekwestionowanym liderem w swojej branży.

Wielki wizjoner, który potrafi urzeczywistniać to, o czym nikomu się nie śniło. Niczym magik z kapelusza wyciąga kolejne przedmioty, zaskakując wszystkich bez wyjątku. Ten perfekcjonista nigdy nie spoczywa na laurach i wciąż na nowo kreuje rzeczywistość. Czasem ucieka od zgiełku świata i wyjeżdża w dalekie podróże. Pozornie znika ze sceny, by niespodziewanie powrócić z nowymi, jeszcze śmielszymi pomysłami. Jest w pełni świadomy, że nowatorstwo wiąże się z ryzykiem porażki. Ma jednak odwagę zaryzykować i zazwyczaj trafia w dziesiątkę. To urodzony człowiek sukcesu. Ktokolwiek pozna go bliżej, pozostaje pod jego nieodpartym urokiem... 

:: ::

Więcej "kreatywnych sylwetek" marek można znaleźć w wakacyjnym wydaniu miesięcznika "Brief", który w całości poświęcony jest sile marki. Zachęcamy do lektury! 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.