WCO i GS1 łączą siły w walce przeciwko podrabianiu towarów i wprowadzają nową mobilną wersją IPM

WCO i GS1 łączą siły w walce przeciwko podrabianiu towarów  i wprowadzają nową mobilną wersją IPM

Brief.pl / Technologie

Na siódmym Światowym Kongresie ds. Walki z Fałszerstwami i Piractwem, w Istambule w dniach 24-26 kwietnia br. Światowa Organizacja Celna (WCO - World Custom Organisation) wspólnie z GS1 zaprezentowały nową, mobilną wersję narzędzia IPM (Interface Public-Members), wykorzystywanego przez pracowników organów celnych oraz przedsiębiorstwa.

-

Narzędzie IPM po raz pierwszy zostało uruchomione przez WCO w 2010 roku i ma na celu wspieranie wymiany informacji i współpracy między organami celnymi, a właścicielami marek. Obecnie z narzędzia korzysta ponad 50 krajów i ok. 3000 przedstawicieli organów celnych, którzy na co dzień mają dostęp do IPM.

W wyniku umowy o wzajemnej współpracy podpisanej przez WCO i GS1, organizacja GS1 zaproponowała wykorzystanie w narzędziu IPM globalnych standardów identyfikacyjnych. Identyfikatory ułatwiają uwierzytelnienie oryginalności produktów, a tym samym wzmagają dodatkowo skuteczność narzędzia IPM w globalnej walce z podrabianiem towarów i piractwem.

Jedną z nowych funkcjonalności jest możliwość skanowania kodów kreskowych GS1 za pomocą urządzeń mobilnych (telefonów komórkowych), co ma umożliwić szybsze przeszukiwanie baz danych produktów. Identyfikator produktu umieszczony w kodzie kreskowym GS1 ma ułatwić dostęp do wielu baz informacji o produkcie. Ponadto skanowanie kodów kreskowych umożliwia automatyczne połączenie z wszelkimi usługami uwierzytelniania związanymi z kontrolowanym produktem. Pracownicy służb celnych będą mieli dostęp do bardziej szczegółowych informacji o produktach, co powinno zwiększyć grono właścicieli marek towarów zagrożonych podrabianiem do szerszej współpracy.

Instytut Logistyki i Magazynowania – GS1 Polska w ramach działań lokalnych nawiązał współpracę z poznańską Izbą Celną w celu promowania standardów GS1 dla potrzeb usprawnienia wymiany w handlu międzynarodowym. Obecnie działania Organizacji GS1 Polska ukierunkowane będą na to, aby jak najwięcej zainteresowanych producentów szybko zaczęło wykorzystywać narzędzie IPM.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.