WCO i GS1 łączą siły w walce przeciwko podrabianiu towarów i wprowadzają nową mobilną wersją IPM

WCO i GS1 łączą siły w walce przeciwko podrabianiu towarów  i wprowadzają nową mobilną wersją IPM

Brief.pl / Technologie

Na siódmym Światowym Kongresie ds. Walki z Fałszerstwami i Piractwem, w Istambule w dniach 24-26 kwietnia br. Światowa Organizacja Celna (WCO - World Custom Organisation) wspólnie z GS1 zaprezentowały nową, mobilną wersję narzędzia IPM (Interface Public-Members), wykorzystywanego przez pracowników organów celnych oraz przedsiębiorstwa.

-

Narzędzie IPM po raz pierwszy zostało uruchomione przez WCO w 2010 roku i ma na celu wspieranie wymiany informacji i współpracy między organami celnymi, a właścicielami marek. Obecnie z narzędzia korzysta ponad 50 krajów i ok. 3000 przedstawicieli organów celnych, którzy na co dzień mają dostęp do IPM.

W wyniku umowy o wzajemnej współpracy podpisanej przez WCO i GS1, organizacja GS1 zaproponowała wykorzystanie w narzędziu IPM globalnych standardów identyfikacyjnych. Identyfikatory ułatwiają uwierzytelnienie oryginalności produktów, a tym samym wzmagają dodatkowo skuteczność narzędzia IPM w globalnej walce z podrabianiem towarów i piractwem.

Jedną z nowych funkcjonalności jest możliwość skanowania kodów kreskowych GS1 za pomocą urządzeń mobilnych (telefonów komórkowych), co ma umożliwić szybsze przeszukiwanie baz danych produktów. Identyfikator produktu umieszczony w kodzie kreskowym GS1 ma ułatwić dostęp do wielu baz informacji o produkcie. Ponadto skanowanie kodów kreskowych umożliwia automatyczne połączenie z wszelkimi usługami uwierzytelniania związanymi z kontrolowanym produktem. Pracownicy służb celnych będą mieli dostęp do bardziej szczegółowych informacji o produktach, co powinno zwiększyć grono właścicieli marek towarów zagrożonych podrabianiem do szerszej współpracy.

Instytut Logistyki i Magazynowania – GS1 Polska w ramach działań lokalnych nawiązał współpracę z poznańską Izbą Celną w celu promowania standardów GS1 dla potrzeb usprawnienia wymiany w handlu międzynarodowym. Obecnie działania Organizacji GS1 Polska ukierunkowane będą na to, aby jak najwięcej zainteresowanych producentów szybko zaczęło wykorzystywać narzędzie IPM.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.