Polacy coraz dłużej słuchają radia

Polacy coraz dłużej słuchają radia

Brief.pl / Aktualności

Z danych Radio Track, przygotowywanych przez instytut MillwardBrown na zlecenie Komitetu Badań Radiowych wynika, że systematycznie wydłuża się czas słuchania radia przez badanych.

-

W pierwszej połowie 2012 roku badani zadeklarowali, że słuchali radia średnio 263 minuty, natomiast w pierwszej połowie br. wskaźnik ten wzrósł do 270 minut.

Analizując średni czas słuchania radia pod kątem płci badanych, okazuje się że mężczyźni słuchają radia o 11 minut dłużej niż kobiety - średnio 4,5 godziny dziennie. W ciągu ostatniego roku średni czas słuchania radia przez mężczyzn wzrósł o ponad 12 minut, a w przypadku kobiet – o ponad 2 minuty.

Podczas, gdy w grupie wszystkich badanych średni czas słuchania radia wynosi 270 minut, to wśród właścicieli firm wskaźnik ten wynosi aż 319 minut. Gdy porównamy dane za pierwsze półrocze 2012 i 2013 roku, w grupie właścicieli firm odnotowano największy wzrost średniego czasu słuchania – aż o 16 minut. Zbliżony wzrost tego wskaźnika zanotowano także wśród robotników – o 15 minut. W ciągu dnia słuchają oni radia średnio przez nieco ponad 5 godzin.  

Pod względem wieku, najwierniejszymi słuchaczami radia są osoby od 40 do 59 roku życia – słuchają radia przez niecałe 5 godzin dziennie, a w 2013 roku spędzają w towarzystwie radia o 14 minut dłużej niż w roku 2012. Także niecałe 5 godzin dziennie radia słuchają osoby w wieku od 25 do 39 lat – w ciągu ostatniego roku wskaźnik średniego czasu słuchania wzrósł w tej grupie o ponad 6 minut.    

Wyraźny wzrost średniego czasu słuchania widać także przy porównaniu najnowszej fali kwiecień-czerwiec 2013 z danymi za kwiecień-czerwiec 2012 roku, co wskazuje na rosnącą tendencję tego wskaźnika w kolejnych miesiącach.

::

Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i Time. KBR zleca badanie Radio Track, które jest jedynymi ciągłymi badaniami słuchalności stacji radiowych w Polsce.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.