wp - grudzien 2016

TOP 10 celebrytów - lokomotywy reklamowe pierwszego półrocza 2013

TOP 10 celebrytów - lokomotywy reklamowe pierwszego półrocza 2013

Brief.pl / Aktualności

Gwiazdy TVN oceniające talenty z przeróżnych dziedzin przyniosły najwięcej milionów reklamowych zysków. „X Factor” okazał się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji w pierwszej połowie 2013 r. Dwa pozostałe miejsca na podium również zajęły programy TVN.

-

Dom mediowy Lowe Media przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ celebrytów w pierwszej połowie 2013 r.

W rankingu ujęto przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów jakie emitowane były od początku stycznia do końca czerwca. W zestawieniu na czołówkę najlepiej zarabiających dla swoich stacji celebrytów wysunęło się grono jurorów talent show „X Factor”. Ten program zarobił na reklamach 83 mln złotych.

Przypomnijmy, że Magda Gessler i jej „Kuchenne Rewolucje” okazały się najbardziej zyskowne w całym 2012 roku. Teraz słynna restauratorka zajęła trzecie miejsce z kwotą 65,4 mln złotych. Oprócz jurorów „X Factor” „Kuchenne Rewolucje” wyprzedził talk show „Rozmowy w Toku” Ewy Drzyzgi, który zarobił 68 mln złotych. Wszystkie programy z podium rankingu są ofertą TVN.

Nowością jest uplasowanie się w pierwszej dziesiątce i to na wysokim szóstym miejscu Bronisława Cieślaka. Jego nadawany przez Polsat kryminalny serial „Malanowski & Partnerzy” zyskał niemal 37 mln zł. Również wcześniej nie znalazła się w żadnym rankingu dochodowych gwiazd Tadeusz Sznuk. Tym razem przypadło jego nadawanemu od bardzo wielu lat programowi „Jeden z Dziesięciu” dziewiąte miejsce z 31,8 mln złotych dochodów z reklam.

 

TOP 10 Celebryci – lokomotywy reklamowe (Pierwsze półrocze 2013 – premiery i powtórki)

 

1. Wojewódzki, Mozil, Okupnik, Kazadi (X Factor – TVN) 83 mln zł

2. Ewa Drzyzga (Rozmowy w Toku – TVN) 68 mln zł

3. Magda Gessler (Kuchenne Rewolucje – TVN) 65,4 mln zł

4. Sztaba, Kora, Zapędowska, Łozowski, Rock, Sykut (Must be the Music - Polsat) 56 mln zł

5. Janowski (Jaka to Melodia – TVP1) 50,0 mln zł

6. Bronisław Cieślak (Malanowski & Partnerzy – Polsat) 36,9 mln zł

7. Krupa, Sokołowska, Tyszka, Woliński, Piróg (Top Model - TVN) 36,8 mln zł

8. Steczkowska, Markowska, Piekarczyk, Tomson i Baron, Marika, Musiał, Krefft, Kamel (The Voice of Poland – TVP2) 35,0 mln zł

9. Tadeusz Sznuk (Jeden z Dziesięciu – TVP2) 31,8 mln zł

10. Wojewódzki (Kuba Wojewódzki – TVN) 27,5 mln zł

 

W zestawieniu najwięcej kosztujących 30 sekund w spotach emitowanych obok gwiazdorskich programów najdroższy okazał się reklamowy czas również przy „X Factor” – średnio wart 45,2 tys. złotych. Kolejne miejsce to „Must Be The Music” – 37,7 tys. zł, a trzecie „Kuchenne Rewolucje” Magdy Gessler – 33,8 tys. zł. Tę samą kwotę trzeba było zapłacić za 30 sekund spotu przy „Top Model”

 

TOP 10 Celebryci – lokomotywy reklamowe, średni koszt spotu emitowanego przy celebryckich programach (Pierwsze półrocze 2013 – premiery i powtórki)

 

1. Wojewódzki, Mozil, Okupnik, Kazadi (X Factor – TVN) 45,2 tys. zł

2. Sztaba, Kora, Zapędowska, Łozowski, Rock, Sykut (Must be the Music - Polsat) 37,7 tys. zł

3. Magda Gessler (Kuchenne Rewolucje – TVN) 33,8 tys. zł

4. Krupa, Sokołowska, Tyszka, Woliński, Piróg (Top Model – TVN) 33,8 tys. zł

5. Jujka/Liszowska/Malitowski/Andersz/Głogowska/Dowbor (Got to Dance: Tylko Taniec – Polsat) 25,2 tys. zł

6. Agnieszka Szulim (Na Językach – TVN) 22,2 tys. zł

7. Nguyen/Rozenek/Pągowski (Bitwa o Dom – TVN) 21,2 tys. zł

8. Małgorzata Rozenek (Perfekcyjna Pani Domu – TVN) 19,4 tys. zł

9. Wojewódzki (Kuba Wojewódzki – TVN) 19 tys. zł

10. Michał Olszański (Express Reporterów – TVP 2) 18,9 tys. zł

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.