“Blogerzy w Polsce 2013. Znajomość - wizerunek - znaczenie”

“Blogerzy w Polsce 2013. Znajomość - wizerunek - znaczenie”

Brief.pl / Wiedza

Połowa użytkowników internetu zagląda na blogi przynajmniej raz w miesiącu, a jedna trzecia czytelników blogów sugeruje się opiniami blogerów dokonując zakupów - tak wynika z badania “Blogerzy w Polsce 2013. Znajomość - wizerunek - znaczenie” Tomasza Barana z Ariadna i Anny Miotk z Newspoint. Zdaniem autorów badania, właśnie ze względu na ten rezultat polska blogosfera zasługuje na pełną uwagę marketerów.

-

Blogi jako ważny kanał komunikacji zagościły już na stałe w świadomości użytkowników internetu. Ponad dwie trzecie (69%) czytało blogi internetowe przynajmniej jednorazowo, a połowa (50%) przegląda je minimum raz w miesiącu lub częściej. Jedna na dziesięć korzystających z internetu osób w wieku 15 lat i więcej deklaruje prowadzenie własnego bloga, co oznacza, że jest to niemal 2 mln użytkowników. Warto dodać, że czytelnicy blogów znacznie chętniej prowadzą własne.

Blogosfera ma swoich lojalnych zwolenników, stanowiących dużą, wpływową społeczność, o którą warto i należy się troszczyć.

Ponad jedna trzecia użytkowników, którzy czytają blogi minimum raz w miesiącu przyznaje, że zdarzyło się im kupić produkt lub usługę pod wpływem tego, co przeczytali (34 proc.). Jeszcze więcej osób po lekturze bloga zostało zainspirowanych (39 proc.) do rezygnacji z zakupu. W tej samej grupie respondentów, 27 proc. wzięło udział w jakimś wydarzeniu albo imprezie właśnie ze względu na to, że były polecane przez blogera. Praktycznie co drugi przedstawiciel grupy czytających blogi przynajmniej raz w miesiącu (48 proc.) przyznał, że odczuwałby żal po zniknięciu blogerów, a 36 proc. twierdzi, że stanowią dla nich ważne źródło informacji.

W czołówce najbardziej znanych blogerów znajdują się blogerzy-celebryci: Martyna Wojciechowska (74 proc. badanych zna chociażby tylko ze słyszenia jej bloga), Anna Mucha (55 proc.), Maja Sablewska (48 proc.) oraz Katarzyna Tusk i blog Make Life Easier (47 proc.). Ikonę polskich blogerów, czyli Kominka, zna 11 proc. badanych, co daje mu pozycję tuż za Kataryną (13 proc. ) oraz Andrzej Rysuje (12 proc.), a także nieco powyżej Stanikomanii Katarzyny Kulpy (10 proc.), Spider’s Web (9 proc.), Jacka Gadzinowskiego (9 proc.), Mediafun Macieja Budzicha (8 proc.), Fashionelki (8 proc.) czy Pawła Tkaczyka (7 proc.). 

Co czwarty użytkownik sieci twierdzi, że blogi są dla niego ważnym źródłem informacji (24 proc.), i aż trzech na dziesięciu internautów odczułoby żal po zniknięciu blogerów z wirtualnej rzeczywistości (30 proc.). Mimo tego, że nie wszyscy internauci czytają blogi, to jednak dobrze odbierają ich twórców. Blogerzy są postrzegani jako pozytywni, lubiani, inspirujący i przyjaźni.

Pełna wersja raportu dostępna na stronie:http://pbi.org.pl/aktualnosci/Blogerzy%20w%20Polsce%202013%20%2818kwi13%29.pdf

::

o badaniu


Badanie sondażowe zostało zrealizowane na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna w lutym 2013. Struktura próby tożsama ze strukturą polskich internautów w wieku 15 lat i więcej ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz korzystanie z wiodących serwisów internetowych wg danych PBI/ Megapanel. Liczebność próby N=988 osób. Lista blogerów, zastosowana w badaniu, powstała w oparciu o ogólnodostępne zestawienia takie jak np. spis kandydatów konkursu Blog Roku, subiektywne rankingi tworzone przez poszczególnych blogerów oraz na podstawie wstępnych badań eksploracyjnych na próbach ogólnopolskich (poprzez panel Ariadna), w których uczestnicy byli proszeni o podanie wszystkich znanych im blogerek, blogerów oraz nazw blogów.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.