„Detal ma znaczenie. Zobacz różnicę" - case study

 „Detal ma znaczenie. Zobacz różnicę" - case study

Brief.pl / Inspiracje

Od 1 lutego do 16 maja br. trwała ogólnopolska kampania Kimberly-Clark „Detal ma znaczenie. Zobacz różnicę” związana z launchem dwóch linii premium papieru toaletowego marki Velvet.

-

Za opracowanie strategii, kreacji oraz działań PR odpowiadała agencja S4. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu Mindshare Polska.

Forma komunikacji miała stanowić odzwierciedlenie ważnego dla producenta hasła „Mała rzecz, a cieszy” oraz odpowiedź na nowe oczekiwania konsumentów względem zmieniających się trendów w aranżacji przestrzeni łazienek. Działania skierowane do konsumentów objęły konkurs fotograficzny, dodatkowo ambasadorem akcji została Małgorzata Andryszczyk - stylistka programu telewizyjnego „Dekoratornia”.

Celem komunikacyjnym akcji „Detal ma znaczenie. Zobacz różnicę” byłoudowodnienie konsumentom, że papier toaletowy przestaje być już wstydliwym dodatkiem i może pełnić rolę dyskretnego elementu dekoracyjnego, dopełniającego aranżację przestrzeni łazienkowej. Podjęte działania miały za zadanie również przełamać „generyczny” schemat kategorii.

Konkurs fotograficzny

Dodatkowo marka Velvet – za sprawą konkursu fotograficznego skierowanego do konsumentów – ukazała metamorfozę, jakiej na przestrzeni ostatnich lat uległa przestrzeń łazienkowa Polaków.

Inspiracją konkursu stało się kreowanie ciekawych wnętrz poprzez detale, dlatego też skierowany był przede wszystkim do miłośników aranżacji oraz designu. Aby wziąć w nim udział, należało kupić opakowanie z limitowanej serii dekoracyjnego papieru toaletowego Velvet Styl & Kolor lub Atmosfera Natury, a następnie zachować paragon oraz kod z opakowania do czasu zakończenia konkursu. Składał się on z dwóch etapów. Pierwszym była zabawa na spostrzegawczość „Znajdź detale” - jej uczestnicy musieli odnaleźć trzy szczegóły, którymi różniły się dwie z pozoru identyczne łazienki. Codziennie 20 osób z najlepszym czasem w rankingu wygrywało ozdobną puszkę na papier toaletowy.

Drugi etap polegał na wgraniu przez użytkowniku zdjęcia łazienki odmienionej przez papier marki Velvet. Utworzono w tym celu galerię prac na stronie konkursu Detalmaznaczenie.pl. W ramach nagród przewidziano przepłaconą kartę o wartości 20 tys. zł na zakup dodatków do mieszkania. Dodatkowo zwycięzca zyskał możliwość, by spotkać się z  ekspertką akcji - Małgorzatą Andryszczyk. Na życzenie zwycięzcy stylistka mogła odwiedzić jego mieszkanie lub doradzić mu podczas zakupów w sklepie. Organizator przewidział również nagrody w postaci 10 dwudniowych zaproszeń na wyjazdowe warsztaty stylizacji wnętrz, prowadzone również przez Małgorzatę Andryszczyk. Finał działań stanowiławystawa nagrodzonych prac w konkursie fotograficznym. Zdjęcia laureatów zaprezentowano podczas uroczystego wernisażu, który odbył się 16 maja br. w Soho Factory w Warszawie. W trakcie wernisażu miało miejsce oficjalne przekazanie laureatowi nagrody głównej – przepłaconego bonu o wartości 20 tys. zł. na zakup dodatków do urządzenia mieszkania.

Na wydarzenie zaproszono dziennikarzy z branży poradnikowej, lifestylowej i wnętrzarskiej. Wysłano oficjalne zaproszenia oraz informację prasową komunikującą o zakończeniu konkursu oraz o wernisażu. Przygotowano także pakiety prasowe składające się z gadżetów kąpielowych i płyty z materiałami prasowymi oraz graficznymi, które wręczono dziennikarzom podczas wydarzenia. Wystawa prac dostępna była dla zainteresowanych przez miesiąc, tj. do 16 czerwca.

Warsztaty dla blogerek

Dodatkowo przed wernisażem odbyły się warsztaty dla blogerek poprowadzone przez ambasadorkę akcji Małgorzatę Andryszczyk skoncentrowane wokół tematu aranżacji wnętrz nie tylko za pomocą detalu. Zajęcia składały się z części praktycznej oraz z panelu dyskusyjnego. Ambasadorka uczestniczyła także w samym wernisażu – przygotowała na tę okazję prezentację na temat metamorfozy łazienek współczesnych Polaków.

Wyniki

W konkurs zaangażowało się 2 tys. osób.

W okresie trwania akcji „Detal ma znaczenie” ukazało się łącznie 109 publikacji – 12 prasie (m.in. „Gala”, „Glamour”,„Przyjaciółka”, „Życie na gorąco”, „Pani domu”, „Dom i wnętrze”, „Łazienka”) oraz 97 w internecie (m.in. „Stylio.pl”, „Kobieta.pl”, „Wirtualne Media”, „Marketing przy kawie”, „Newsline”, „Deccoria”, „Czas na wnętrze”).

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.