„Detal ma znaczenie. Zobacz różnicę" - case study

 „Detal ma znaczenie. Zobacz różnicę" - case study

Brief.pl / Inspiracje

Od 1 lutego do 16 maja br. trwała ogólnopolska kampania Kimberly-Clark „Detal ma znaczenie. Zobacz różnicę” związana z launchem dwóch linii premium papieru toaletowego marki Velvet.

-

Za opracowanie strategii, kreacji oraz działań PR odpowiadała agencja S4. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu Mindshare Polska.

Forma komunikacji miała stanowić odzwierciedlenie ważnego dla producenta hasła „Mała rzecz, a cieszy” oraz odpowiedź na nowe oczekiwania konsumentów względem zmieniających się trendów w aranżacji przestrzeni łazienek. Działania skierowane do konsumentów objęły konkurs fotograficzny, dodatkowo ambasadorem akcji została Małgorzata Andryszczyk - stylistka programu telewizyjnego „Dekoratornia”.

Celem komunikacyjnym akcji „Detal ma znaczenie. Zobacz różnicę” byłoudowodnienie konsumentom, że papier toaletowy przestaje być już wstydliwym dodatkiem i może pełnić rolę dyskretnego elementu dekoracyjnego, dopełniającego aranżację przestrzeni łazienkowej. Podjęte działania miały za zadanie również przełamać „generyczny” schemat kategorii.

Konkurs fotograficzny

Dodatkowo marka Velvet – za sprawą konkursu fotograficznego skierowanego do konsumentów – ukazała metamorfozę, jakiej na przestrzeni ostatnich lat uległa przestrzeń łazienkowa Polaków.

Inspiracją konkursu stało się kreowanie ciekawych wnętrz poprzez detale, dlatego też skierowany był przede wszystkim do miłośników aranżacji oraz designu. Aby wziąć w nim udział, należało kupić opakowanie z limitowanej serii dekoracyjnego papieru toaletowego Velvet Styl & Kolor lub Atmosfera Natury, a następnie zachować paragon oraz kod z opakowania do czasu zakończenia konkursu. Składał się on z dwóch etapów. Pierwszym była zabawa na spostrzegawczość „Znajdź detale” - jej uczestnicy musieli odnaleźć trzy szczegóły, którymi różniły się dwie z pozoru identyczne łazienki. Codziennie 20 osób z najlepszym czasem w rankingu wygrywało ozdobną puszkę na papier toaletowy.

Drugi etap polegał na wgraniu przez użytkowniku zdjęcia łazienki odmienionej przez papier marki Velvet. Utworzono w tym celu galerię prac na stronie konkursu Detalmaznaczenie.pl. W ramach nagród przewidziano przepłaconą kartę o wartości 20 tys. zł na zakup dodatków do mieszkania. Dodatkowo zwycięzca zyskał możliwość, by spotkać się z  ekspertką akcji - Małgorzatą Andryszczyk. Na życzenie zwycięzcy stylistka mogła odwiedzić jego mieszkanie lub doradzić mu podczas zakupów w sklepie. Organizator przewidział również nagrody w postaci 10 dwudniowych zaproszeń na wyjazdowe warsztaty stylizacji wnętrz, prowadzone również przez Małgorzatę Andryszczyk. Finał działań stanowiławystawa nagrodzonych prac w konkursie fotograficznym. Zdjęcia laureatów zaprezentowano podczas uroczystego wernisażu, który odbył się 16 maja br. w Soho Factory w Warszawie. W trakcie wernisażu miało miejsce oficjalne przekazanie laureatowi nagrody głównej – przepłaconego bonu o wartości 20 tys. zł. na zakup dodatków do urządzenia mieszkania.

Na wydarzenie zaproszono dziennikarzy z branży poradnikowej, lifestylowej i wnętrzarskiej. Wysłano oficjalne zaproszenia oraz informację prasową komunikującą o zakończeniu konkursu oraz o wernisażu. Przygotowano także pakiety prasowe składające się z gadżetów kąpielowych i płyty z materiałami prasowymi oraz graficznymi, które wręczono dziennikarzom podczas wydarzenia. Wystawa prac dostępna była dla zainteresowanych przez miesiąc, tj. do 16 czerwca.

Warsztaty dla blogerek

Dodatkowo przed wernisażem odbyły się warsztaty dla blogerek poprowadzone przez ambasadorkę akcji Małgorzatę Andryszczyk skoncentrowane wokół tematu aranżacji wnętrz nie tylko za pomocą detalu. Zajęcia składały się z części praktycznej oraz z panelu dyskusyjnego. Ambasadorka uczestniczyła także w samym wernisażu – przygotowała na tę okazję prezentację na temat metamorfozy łazienek współczesnych Polaków.

Wyniki

W konkurs zaangażowało się 2 tys. osób.

W okresie trwania akcji „Detal ma znaczenie” ukazało się łącznie 109 publikacji – 12 prasie (m.in. „Gala”, „Glamour”,„Przyjaciółka”, „Życie na gorąco”, „Pani domu”, „Dom i wnętrze”, „Łazienka”) oraz 97 w internecie (m.in. „Stylio.pl”, „Kobieta.pl”, „Wirtualne Media”, „Marketing przy kawie”, „Newsline”, „Deccoria”, „Czas na wnętrze”).

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.