wp - grudzien 2016

„Polacy z werwą”: innowatorzy

„Polacy z werwą”: innowatorzy

Brief.pl / Aktualności

Michał Borowik, Rafał Brzoska oraz Norbert Redkie i Bartek Kraciuk to kandydaci nominowani w kategorii „Innowacje w biznesie” w organizowanym przez PKN Orlen Plebiscycie „Polacy z werwą”.

-

W plebiscycie znaleźli się kandydaci, których wkład w polską gospodarkę i promocję przedsiębiorczości doceniła także nasza redakcja, publikując w ostatnich latach rankingi 50 najbardziej kreatywnych w biznesie wg „Briefu”. Znalazło się w nich trzy z czterech nazwisk kandydatów z plebiscytu PKN Orlen.

Rafał Brzoska to założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl, którą tworzy osiem spółek zależnych. Wśród nich jest InPost z siecią samoobsługowych paczkomatów, który jako pierwszy operator pocztowy umożliwił śledzenie przesyłek rejestrowanych na stronie internetowej. Firma Integer.pl to także lider wśród kolporterów reklamowych przesyłek bezadresowych i adresowych.

Z kolei działający razem Norbert Redkie i Bartek Kraciuk to twórcy takich miejsc na mapie Warszawy, jak klubokawiarnia Warszawa Powiśle, Syreni Śpiew czy Lody na patyku. Są twórcami Grupy Warszawa, która łączy biznes z kulturą i sztuką. W dorobku mają też fundację Więcej Sztuki, agencję kreatywną Moderna oraz udział w produkcji filmów.

Zaś Michał Borowik jest m.in. twórcą autorskiej kolekcji sztuki najnowszej „Borowik Collection”, która należy – w ocenie znawców – do pięćdziesięciu najważniejszych kolekcji sztuki współczesnej na świecie.

Jurorami kategorii „Innowacje w biznesie” są: Tomasz Sielicki, Lejb Fogelman, prof. Jerzy Hausner, Ryszard Petru i Jacek Socha.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.