wp - grudzien 2016

Hyundai wspiera London Hydrogen Network Expansion

Hyundai wspiera London Hydrogen Network Expansion

Brief.pl / CSR

Londyn planuje zostać światowym centrum technologii wodorowej w transporcie, a wykorzystanie modelu ix35 Fuel Cell jest kluczowym elementem projektu London Hydrogen Network Expansion.

-

Napędzane wodorem i wolne od emisji samochody mają wkrótce pojawić się na ulicach Londynu. Pięć egzemplarzy modelu ix35 Fuel Cell, pierwszego na świecie samochodu o napędzie wodorowym, który trafił do produkcji, stanowić będzie integralny element projektu London Hydrogen Network Expansion (LHNE), którego celem jest rozwój strategii dla pojazdów o napędzie wodorowym.

Hyundai wesprze inicjatorów projektu swoim doświadczeniem w technologii wodorowej, aby stworzyć pierwszą w Wielkiej Brytanii wodorową sieć transportową, która obejmie swoim zasięgiem Londyn i południowo-wschodnią Anglię. Wspierany przez rząd i współtworzony przez rządową agencję Technology Strategy Board  projekt LHNE zapewni dostępność nie tylko napędzanych wodorem samochodów, ale także pełną infrastrukturę potrzebną do ich używania, w postaci sieci stacji paliwa wodorowego.

Samochody zostaną udostępnione "kluczowym, publicznym i prywatnym, przewoźnikom stolicy Wielkiej Brytanii".
Wspomniane pięć egzemplarzy będzie pierwszymi spośród tysiąca aut, które Hyundai planuje wyprodukować do 2015 roku w swojej koreańskiej fabryce w Ulsan.


Większość spośród tysiąca samochodów ma trafić na rynek europejski, gdzie dzięki Komisji Europejskiej powstały już inicjatywy związane z technologią wodorową. Jedną z nich jest Wspólna Inicjatywa Technologiczna w Zakresie Ogniw Paliwowych i Wodoru (WIT OPW) promująca wykorzystanie wodoru jako żródła energii o zerowej emisji. Aktualnie w Europie powstaje wiele projektów skupionych wokół tworzenia infrastruktury wodorowej, a wprowadzenie na ulice miast pojazdów napędzanych wodorem przyspieszy ich implementację.



Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.