Wyniki finansowe Facebooka za drugi kwartał 2013

Wyniki finansowe Facebooka za drugi kwartał 2013

Brief.pl / Aktualności

W II kwartale 2013 r. łączne przychody wyniosły 1,81 miliarda USD, co stanowi wzrost o 53 proc. w porównaniu z II kwartałem 2012 r. Był to największy wzrost przychodów od III kwartału 2011 r.

-

Łączne przychody z reklam wyniosły 1,6 miliarda USD, co stanowi wzrost o 61 proc. w porównaniu z II kwartałem 2012 r. Przychody z reklam mobilnych złożyły się na 41 proc. całości przychodów z reklam, podczas gdy w I kwartale 2013 r. stanowiły one 30 proc.. Przychody z reklam w każdym z regionów geograficznych Facebooka wzrosły o ponad 50 proc.. Łączne płatności i przychody z innych opłat, w tym gier, wzrosły w II kwartale do 214 milionów USD z poziomu 11 proc. w II kwartale 2012 r.

 

Liczba użytkowników Facebooka wciąż rośnie:

• W czerwcu Facebooka używało 699 milionów osób dziennie — o 27 proc. więcej niż w II kwartale 2012 r. Stanowi to 61 proc. z 1,15 miliarda osób, które uzyskiwały dostęp do Facebooka w czerwcu i oznacza wzrost o 21 proc. względem II kwartału 2012 r.

• Liczba mobilnych MAU wyniosła na koniec czerwca 819 milionów, czyli o 51 proc. więcej w porównaniu z II kwartałem 2012 r. Średnio w czerwcu 2013 r. odnotowaliśmy 469 milionów DAU.

 

Oznacza to, że 61 proc. aktywnych użytkowników w okresie miesięcznym (MAU) to aktywni użytkownicy w okresie dziennym (DAU). W zeszłym kwartale przybyło 45 milionów nowych MAU i liczba ta utrzymuje się bez zmian lub wzrasta w poszczególnych grupach demograficznych i krajach.

Nadal rośnie ilość czasu spędzanego w serwisie przez indywidualnych użytkowników. Łączny czas spędzany na Facebooku przekroczył w czerwcu około 20 miliardów minut dziennie.

 

• W ciągu ostatniego półtora roku liczba nastolatków w USA używających Facebooka w skali dziennej i miesięcznej utrzymywała się na stałym poziomie lub rosła.

• Instagram ma obecnie ponad 130 milionów aktywnych użytkowników.

 

A oto wybrane najważniejsze informacje na temat aspektów reklamowych naszej działalności:

Reklamy w Aktualnościach składają się średnio na około 5 proc. (1/20) łącznej liczby zdarzeń. Nie odnotowaliśmy żadnego istotnego spadku zadowolenia użytkowników pytanych o wrażenia związane z Facebookiem w porównaniu z odpowiedziami na to samo pytanie zadane użytkownikom wersji Facebooka bez reklam w Aktualnościach. Kampanie w Aktualnościach nieustannie zwiększają wyniki marketerów. Z przeprowadzonej przez Datalogix analizy 55 kampanii na Facebooku w ciągu ostatniego półrocza wynika, że mediana stopy zwrotu z wydatków na reklamę w ramach kampanii bez reklam w Aktualnościach wyniosła 3x, podczas gdy w przypadku kampanii z reklamami w Aktualnościach było to niemal dwukrotnie więcej, bo 5,9x.

Facebook nadal koncentruje się na wzroście w czterech głównych segmentach marketerów, a we wszystkich tych segmentach odnotowaliśmy wzrost w ostatnim kwartale: marki, direct response, firmy lokalne i deweloperzy. Omawiając podczas telekonferencji wzrost w tych obszarach, dyrektor operacyjny Sheryl Sandberg podała między innymi następujące przykłady:

• W przypadku marketerów markowych Facebook stanowi nadal ogromną okazję dotarcia do grup docelowych. W USA w godzinach największej oglądalności programów telewizyjnych używa Facebooka 88–100 milionów osób, a marki wykorzystują tę okazję i uzyskują wyniki:

• W ciągu ostatniego roku globalna marka Reckitt Benckiser ponad dwukrotnie zwiększyła wydatki na reklamy na Facebooku ze względu na dotychczasowe wyniki: kierując reklamy Lysolu do mam, zyskała dwukrotny wzrost z wydatków na reklamy, a kampania Airwick przyniosła wzrost pięciokrotny.

• Opcje oferowane przez Facebook marketerom direct response nadal przyciągają coraz więcej firm. Wzrost w samej kategorii e-handlu podwoił się w porównaniu z II kwartałem 2012 r.

• Liczba firm lokalnych używających Facebooka wzrosła o ponad 1 milion aktywnych marketerów, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w porównaniu ze stanem sprzed zaledwie roku.

• Niemal 18 milionów firm lokalnych ma obecnie strony na Facebooku, podczas gdy w I kwartale 2013 r. było ich 16 milionów.

• Deweloperzy nadal korzystają z reklam prowadzących do instalacji aplikacji mobilnych na Facebooku. Wpływy z tego produktu wciąż rosną.

• Klienci nadal korzystają z rozwiązań Facebooka do kierowania przekazu reklamowego. W II kwartale liczba marketerów używających niestandardowych grup odbiorców wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z I kwartałem 2013 r.

Tagi:

facebook

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.