Rusza II edycja Konsorcjum Marki Poznań

Rusza II edycja Konsorcjum Marki Poznań

Brief for Poland / Aktualności

Znane są już przedsiębiorstwa, które wezmą udział w projekcie realizowanym wspólnie z Miastem. Udział w drugiej edycji Konsorcjum Marki Poznań weźmie 39 marek związanych z Poznaniem reprezentujących 11 różnych branż. Celem projektu jest osiągnięcie synergii wizerunkowej między markami a Miastem.

-

Konsorcjum Marki Poznań powstało jako element stworzonej w 2009 roku Strategii Promocji Miasta Poznania. Jest to jedyna w Polsce platforma trwałej współpracy marketingowej pomiędzy miastem, a partnerami komercyjnymi. Należące do niego marki tworzą biznesową wizytówkę miasta, wykorzystując ścisły związek swojego know-how z poznańską tradycją skuteczności. W II edycji projektu znalazły się firmy takie jak Volkswagen, który w Poznaniu posiada jedną z większych fabryk w Europie, Solaris, którego autobusy można zobaczyć na całym świecie czy też Lech Poznań. Przyjęte 39 marek reprezentuje 11 różnych obszarów działalności. Najliczniej reprezentowane branże to: Internet/IT, handel, moda i uroda, motoryzacja oraz zdrowie. Decyzję o nawiązaniu współpracy z wybranymi firmami podjęła specjalnie powołana w tym celu Rada Ekspertów – gremium niezależnych ekspertów z zakresu marketingu, biznesu, kultury, innowacji czy sportu. Kryteriami decydującymi o podjęciu współpracy z markami były m.in. ich rozpoznawalność i reputacja wśród grup docelowych na terenie Poznania i okolic. – Unikatowość i wyjątkowość projektu bazuje na wymianie korzyści wizerunkowych zarówno Miasta jak i Marek – wyjaśnia Grzegorz Kiszluk, członek Rady Ekspertów.

Najbardziej pożądanymi polami współpracy wskazanymi przez marki są: innowacyjność, handel, CSR oraz edukacja. – Misją Konsorcjum Marki Poznań jest budowanie coraz bogatszej oferty dla poznaniaków, tworzenie synergii wizerunkowej między markami i Miastem oraz działanie na rzecz przyciągania i rozwijania kapitału ludzkiego Miasta – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta.

Kolejne etapy Konsorcjum

Wspólnie z markami, Miasto będzie realizowało szereg projektów. Realizowane wspólnie akcje będą miały wymiar zarówno ogólnopolski jak i lokalny. W najbliższym czasie odbędą się spotkania z firmami w celu ustalenia harmonogramu działań. Uzgodnione zostaną także szczegóły co do realizacji wspólnych przedsięwzięć.

Konsorcjum Marki Poznań to nie tylko znak „Made in Poznań” ale również dwa inne, nowe projekty: „Inspired by Poznań” oraz „Poznań Pozitive”. Pierwszy z nich ma promować wydarzenia kulturalne, które odbywają się w Poznaniu. Projekt ma też pomóc w stworzeniu artystom przestrzeni do spotkań i działań artystycznych. Z kolei „Poznań Pozitive” skierowany jest do młodych, zdolnych oraz zaangażowanych społecznie poznaniaków.

Konsorcjum Marki Poznań z nagrodami

Poprzednia edycja projektu była wielokrotnie nagradzana. W czasie gali finałowej konkursu Welcome 2012 – imprezie towarzyszącej Pierwszemu Międzynarodowemu Festiwalowi Marketingu Miejsc „Welcome Festiwal” Konsorcjum Marki Poznań zostało wyróżnione aż trzema nagrodami. Obok zajęcia III miejsca, projekt otrzymał również Grand Prix za „najpełniejszą realizację idei Trójkąta Efektywności Brief oraz za niezwykłą skuteczność, czytelność i korzyść dla wszystkich zaangażowanych stron”. Konsorcjum otrzymało także nagrodę specjalną – zbiorowe wyróżnienie dla wszystkich firm biorących udział w projekcie. Na tegorocznej edycji Welcome Festiwal, nagrodą specjalną wyróżniona została akcja „Poznań daje pracę” przeprowadzona w ramach Konsorcjum Marki Poznań. Unikatowość projektu oraz jego potencjał promocyjny podkreślili też autorzy raportu „TOP PROMOCJI polskich miast, powiatów i regionów 2013” przygotowanego przez fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.