Internauci: widoczny jest wzrost cen

Internauci: widoczny jest wzrost cen

Brief.pl / Aktualności

Zgodnie z danymi GUS w ciągu ostatniego roku dynamika cen produktów i usług systematycznie się obniżała, jednak 89 proc. internautów uważa, że w tym czasie ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły.

-

Podobne opinie panują wśród internautów na temat innych kategorii produktów i usług. Co więcej, duża część internautów jest zdania, że w ciągu kolejnych 12 miesięcy należy spodziewać się dalszego podobnego do dotychczasowego wzrostu cen we wszystkich kategoriach produktów i usług– wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Internauci są zgodni, że w ciągu ostatniego roku ceny wzrosły znacznie lub umiarkowanie we wszystkich kategoriach produktów i usług, przy czym największy odsetek respondentów (89 proc.) zauważył wzrost cen żywności, zaś najniższy (55 proc.) – w kategorii kultury i rozrywki.

Kategorie produktów i usług, w przypadku których wzrost cen w ciągu ostatniego roku był najbardziej zauważalny:

- Z „Raportu o inflacji” Narodowego Banku Polskiego z lipca 2013 roku wynika, że w maju tego roku dynamika cen produktów i usług wyniosła zaledwie 0,5 proc. Oznacza to, że rzeczywisty wzrost cen był niewielki. Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, że w tym czasie też systematycznie spadała dynamika płac, konsumenci mogli mieć wrażenie, że to wzrastają ceny, gdyż, mimo iż pozostawały one na niemal niezmienionym poziomie, przeciętny Kowalski mógł sobie pozwolić na mniej. Ponadto w okresie spowolnienia gospodarczego, o którym generalnie mówi się dosyć dużo, również w kontekście problemów na rynku pracy, sama atmosfera może mieć wpływ na postrzeganie cen przez konsumentów, którzy zaczynają ograniczać swoje wydatki i w sposób bardziej przemyślany dokonywać zakupów – mówi Krzysztof Szczerbacz z ARC Rynek i Opinia.

:: ::

Badanie zostało zrealizowane w maju 2013 roku metodą CAWI, próba internautów N=1552.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.