Internauci: widoczny jest wzrost cen

Internauci: widoczny jest wzrost cen

Brief.pl / Aktualności

Zgodnie z danymi GUS w ciągu ostatniego roku dynamika cen produktów i usług systematycznie się obniżała, jednak 89 proc. internautów uważa, że w tym czasie ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły.

-

Podobne opinie panują wśród internautów na temat innych kategorii produktów i usług. Co więcej, duża część internautów jest zdania, że w ciągu kolejnych 12 miesięcy należy spodziewać się dalszego podobnego do dotychczasowego wzrostu cen we wszystkich kategoriach produktów i usług– wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Internauci są zgodni, że w ciągu ostatniego roku ceny wzrosły znacznie lub umiarkowanie we wszystkich kategoriach produktów i usług, przy czym największy odsetek respondentów (89 proc.) zauważył wzrost cen żywności, zaś najniższy (55 proc.) – w kategorii kultury i rozrywki.

Kategorie produktów i usług, w przypadku których wzrost cen w ciągu ostatniego roku był najbardziej zauważalny:

- Z „Raportu o inflacji” Narodowego Banku Polskiego z lipca 2013 roku wynika, że w maju tego roku dynamika cen produktów i usług wyniosła zaledwie 0,5 proc. Oznacza to, że rzeczywisty wzrost cen był niewielki. Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, że w tym czasie też systematycznie spadała dynamika płac, konsumenci mogli mieć wrażenie, że to wzrastają ceny, gdyż, mimo iż pozostawały one na niemal niezmienionym poziomie, przeciętny Kowalski mógł sobie pozwolić na mniej. Ponadto w okresie spowolnienia gospodarczego, o którym generalnie mówi się dosyć dużo, również w kontekście problemów na rynku pracy, sama atmosfera może mieć wpływ na postrzeganie cen przez konsumentów, którzy zaczynają ograniczać swoje wydatki i w sposób bardziej przemyślany dokonywać zakupów – mówi Krzysztof Szczerbacz z ARC Rynek i Opinia.

:: ::

Badanie zostało zrealizowane w maju 2013 roku metodą CAWI, próba internautów N=1552.

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.