Polacy rozważają własną działalność

Polacy rozważają własną działalność

Brief.pl / Wiedza

Ponad 70 proc. dorosłych Polaków rozważało w ostatnich latach założenie własnej firmy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy 1&1 Internet.

-

Najbardziej chętne do pracy na swoim są osoby młode, w wieku 25 – 34 lata. Niemal jedna trzecia respondentów myśli o prowadzeniu działalności gospodarczej równolegle ze swoją dotychczasową, regularną pracą. Natomiast minimalne oczekiwane dochody brutto z dodatkowej działalności to średnio około 4 350 zł miesięcznie.

Wyniki różnią się nieznacznie w zależności od płci. Chęć założenia własnej firmy deklaruje 63 proc. kobiet oraz 77 proc. mężczyzn.

 

 

Wyniki nie sumują się do 100 proc., ponieważ respondent mógł wybrać więcej niż jedną odpowiedź.

Najwięcej chętnych do prowadzenia własnej działalności gospodarczej zamieszkuje województwa zachodnio-pomorskie (86 proc), warmińsko-mazurskie (85 proc.) oraz łódzkie (83 proc.). Najbardziej sceptyczni są natomiast mieszkańcy województw lubuskiego (33 proc.), świętokrzyskiego (45 proc.) oraz podkarpackiego (55 proc. ).

Bardzo różne są natomiast motywacje, którymi kierują się Polacy decydujący się na założenie własnej firmy. Najwięcej respondentów (27 proc.) rozważa prowadzenie działalności gospodarczej równolegle ze swoją dotychczasową, regularną pracą w celu zwiększenia dochodów rodziny. Bardzo popularnym uzasadnieniem jest również chęć bycia swoim własnym szefem (25 proc.). Dla innych natomiast najważniejszą motywacją jest posiadanie bardziej elastycznych godzin pracy (16 proc.) oraz chęć czerpania zysków z zajęcia, które jest równocześnie naszym hobby (16 proc.).

Aspektem badania, na który również warto zwrócić uwagę, jest średnia oczekiwana przez Polaków wysokość dodatkowych dochodów z własnej działalności. Minimalne pożądane zarobki to średnio 52 300 zł rocznie. Kwota ta jest zdecydowanie niższa niż w innych krajach europejskich, w których również było przeprowadzone badanie. Największe wymagania mają Niemcy - 51 750 euro. Niższe zarobki zadowoliłby natomiast Hiszpanów (33 770 euro), Brytyjczyków (29 635 euro) oraz Francuzów (25 585 euro).

:: ::

Badanie zostało przeprowadzone, za pomocą ankiety on-line, przez Opinion Matters na zlecenie firmy 1&1 Internet. Badanie objęło swoim zasięgiem całą Polskę, a zrealizowane zostało w okresie od 19 do 23 kwietnia 2013 na reprezentatywnej próbie 502 dorosłych Polakó.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.