Polacy rozważają własną działalność

Polacy rozważają własną działalność

Brief.pl / Wiedza

Ponad 70 proc. dorosłych Polaków rozważało w ostatnich latach założenie własnej firmy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy 1&1 Internet.

-

Najbardziej chętne do pracy na swoim są osoby młode, w wieku 25 – 34 lata. Niemal jedna trzecia respondentów myśli o prowadzeniu działalności gospodarczej równolegle ze swoją dotychczasową, regularną pracą. Natomiast minimalne oczekiwane dochody brutto z dodatkowej działalności to średnio około 4 350 zł miesięcznie.

Wyniki różnią się nieznacznie w zależności od płci. Chęć założenia własnej firmy deklaruje 63 proc. kobiet oraz 77 proc. mężczyzn.

 

 

Wyniki nie sumują się do 100 proc., ponieważ respondent mógł wybrać więcej niż jedną odpowiedź.

Najwięcej chętnych do prowadzenia własnej działalności gospodarczej zamieszkuje województwa zachodnio-pomorskie (86 proc), warmińsko-mazurskie (85 proc.) oraz łódzkie (83 proc.). Najbardziej sceptyczni są natomiast mieszkańcy województw lubuskiego (33 proc.), świętokrzyskiego (45 proc.) oraz podkarpackiego (55 proc. ).

Bardzo różne są natomiast motywacje, którymi kierują się Polacy decydujący się na założenie własnej firmy. Najwięcej respondentów (27 proc.) rozważa prowadzenie działalności gospodarczej równolegle ze swoją dotychczasową, regularną pracą w celu zwiększenia dochodów rodziny. Bardzo popularnym uzasadnieniem jest również chęć bycia swoim własnym szefem (25 proc.). Dla innych natomiast najważniejszą motywacją jest posiadanie bardziej elastycznych godzin pracy (16 proc.) oraz chęć czerpania zysków z zajęcia, które jest równocześnie naszym hobby (16 proc.).

Aspektem badania, na który również warto zwrócić uwagę, jest średnia oczekiwana przez Polaków wysokość dodatkowych dochodów z własnej działalności. Minimalne pożądane zarobki to średnio 52 300 zł rocznie. Kwota ta jest zdecydowanie niższa niż w innych krajach europejskich, w których również było przeprowadzone badanie. Największe wymagania mają Niemcy - 51 750 euro. Niższe zarobki zadowoliłby natomiast Hiszpanów (33 770 euro), Brytyjczyków (29 635 euro) oraz Francuzów (25 585 euro).

:: ::

Badanie zostało przeprowadzone, za pomocą ankiety on-line, przez Opinion Matters na zlecenie firmy 1&1 Internet. Badanie objęło swoim zasięgiem całą Polskę, a zrealizowane zostało w okresie od 19 do 23 kwietnia 2013 na reprezentatywnej próbie 502 dorosłych Polakó.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.