Afera o 66 mln zł, czyli e-Dolny Śląsk

Afera o 66 mln zł, czyli e-Dolny Śląsk

Brief for Poland / Aktualności

Nie słabną emocje, które wzbudziła informacja o przeznaczeniu 66 mln zł na nowy portal informacyjno-promocyjny "e-DolnyŚląsk". Czy sprzeciw internatów jest słuszny? Czy Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego powinien w dobie kryzysu wydawać tak duże pieniądze na portal internetowy?

-

Pod koniec 2014 województwo dolnośląskie ma mieć nowy portal internetowy e-Dolny Śląsk. Umowa na jego wykonie została podpisana 22 lipca przez wicemarszałka Jerzego Łużniaka. Wykonawcą portalu e-Dolny Śląsk będzie firma Qumak.

Wartości podpisanej umowy to 65 mln zł, z czego 53 mln zł to dofinansowanie ze środków unijnych.

Kontrakt zakłada stworzenie portalu internetowego oraz aplikacji mobilnej na smartfony i tablety. W ramach umowy wykonawca zobowiązuje się również do promocji projektu i portalu wiedzy e-DolnySlask oraz przygotuje i przeprowadzi kampanię informacyjno-popularyzacyjną. Ostatnim elementem przewidzianym przez umowę jest pięcioletni okres utrzymania infrastruktury i prowadzenia kontentu informacyjnego. Zakończenie prac i start e-Dolnego Śląska przewidziany jest na koniec grudnia 2014 roku.

"Nowy portal będzie stanowił innowacyjne połączenie bazy wiedzy o Dolnym Śląsku oraz  bieżących informacji dotyczących województwa. Będzie adresowany zarówno do mieszkańców regionu i przedstawicieli lokalnych jednostek samorządu terytorialnego, jak i do turystów, inwestorów i organizacji pozarządowych poszukujących wiedzy o Dolnym Śląsku. Baza wiedzy będzie zawierać następujące elementy: przygotowane na potrzeby portalu aktualne, cyfrowe mapy województwa w wysokiej rozdzielczości, multimedialne treści dotyczące regionu, dane dotyczące transportu, komunikacji, dane społeczno-gospodarcze czy wreszcie informacje urzędowe. Turyści znajdą na portalu multimedialne informacje dotyczące atrakcji turystycznych, wraz z ich lokalizacjami. Przedsiębiorcy mapy geologiczne, wybrane dane katastralne, mapy sozologiczne, mapy hydrologiczne. Na portalu znajdą się również zdigitalizowane zasoby archiwalne, piśmiennicze, ikonograficzne wyższych uczelni, instytutów, archiwów państwowych działających na terenie naszego województwa. Oprócz tego portal będzie zawierał aktualności dotyczące wydarzeń na Dolnym Śląsku." - czytamy na stronie Urzędu Marszałkowskiego.


Źródło: www.umwd.pl


- Trudno oceniać zasadność ceny tego projektu, jednak jego przydatność tu i teraz jakoś nie przemawia do mojej wyobraźni - uważa Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu "Brief". - Zasadnicze pytanie brzmi jednak: A CO BY BYŁO GDYBY PIENIĘDZY UNIJNYCH NIE BYŁO? Czy marszałek Dolnego Ślaska tak "lekką rączka" wydałby taka kasę? CZY WOJEWÓDZTWO NIE MA PILNIEJSZYCH POTRZEB? I co to za argument, "że de facto koszty poniesione przez Polskę są zdecydowanie niższe – 85 proc. środków pokrywa Unia Europejska" ??? To jest gospodarskie myślenie? A Unia skąd bierze te pieniądze? skoro dają to bierzmy na byle co? I ostatnie pytanie: Jakie przygotowanie, doswiadczenie i wiedzę z zakresu zarządzania mają osoby, które te decyzje podejmowały - dodaje Kiszluk.

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.