Pałac Kultury i Nauki kończy 58 lat

Pałac Kultury i Nauki kończy 58 lat

Brief for Poland / Aktualności

58 lat temu, 21 lipca 1955 roku oddano do użytku Pałac Kultury i Nauki. Był to "dar narodu radzieckiego dla bratniego narodu polskiego". PKiN wciąż budzi niesłabnące zainteresowanie odwiedzających Warszawę turystów, szczególnie tych z zagranicy.

-

Zagraniczni turyści bywają zaskoczeni informacją, że Pałac skończy w tym roku dopiero 58 lat. Najwyraźniej jubilat wygląda na obiekt bardziej wiekowy niż jest w rzeczywistości. Turyści ze Stanów Zjednoczonych chcą wiedzieć czy Sala Kongresowa, przez skojarzenie z amerykańskim Kongresem, jest siedzibą polskiego parlamentu, zaś przybysze z Francji pytają niekiedy, czy Pałac jest ogromnym kościołem.

Mimo upływu wielu lat od jego powstania, budynek do dziś zaskakuje swoją wielofunkcyjnością, mieszcząc w sobie duże kino, cztery teatry, dwa muzea, a nawet basen.

Popularnością wśród turystów cieszy się pałacowy taras widokowy. Wielu z nich właśnie od widoku panoramy z wysokości 114 metrów ponad Warszawą zaczyna swoją wizytę w stolicy.

Jeszcze kilkanaście lat temu na poważnie zadawano pytanie o wyburzenie Pałacu. W roku 2007  decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków obiekt został wpisany do rejestru zabytków, co skutecznie oddaliło perspektywę jego rozbiórki. Pozbywając się Pałacu, Warszawa straciłaby jedną ze swoich - dosłownie i w przenośni - największych atrakcji turystycznych.

58 lat temu 21 lipca 1955 r. oddano do użytku i przekazano narodowi polskiemu Pałac Kultury i Nauki. Tak zarejestrowano ów doniosły fakt w kronice PKiN: „Na placu im. Józefa Stalina przed Pałacem Kultury i Nauki o godz. 16.00 podpisany został protokół o przekazaniu przez Rząd Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich Rządowi Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej – Pałacu Kultury i Nauki, daru narodu radzieckiego dla bratniego narodu polskiego”.

::

Źródło: www.um.warszawa.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.