Prawo w email marketingu

Prawo w email marketingu

Brief.pl / Wiedza

93 proc. marketerów wie, że trzeba pozyskać zgodę odbiorcy, aby wysłać mu informację handlową za pomocą emaila, 29 proc. badanych uważa, że nie trzeba stosować subskrypcji z potwierdzeniem, a 40 proc. wysyła ofertę handlową na adres email znaleziony na stronie internetowej firmy - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse.

-

Eksperci z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, sprawdzili co marketerzy i przedsiębiorcy wiedzą o aspektach prawnych email marketingu.

93 proc. badanych wie, że trzeba uzyskać zgodę odbiorcy na wysyłanie mu informacji handlowych, 66 proc. jest świadomych, że obowiązek ten dotyczy również adresów typu "biuro@nazwafirmy.pl". A 60 proc. pyta o zgodę także w przypadku adresów email znalezionych na stronie internetowej firmy.

Niemal wszyscy marketerzy przynajmniej częściowo wiedzą kto powinien zainteresować się ustawą o ochronie danych osobowych. Zdaniem 47 proc. powinny się z nią liczyć wszystkie firmy wysyłające oferty handlowe. A najwięcej, bo aż 52 proc. uważa, że ustawa dotyczy wszystkich przedsiębiorstw, które prowadzą bazy danych swoich klientów.

90 proc. respondentów doskonale zdaje sobie sprawę z tego kto powinien zarejestrować zbiór danych osobowych w ogólnopolskim rejestrze zbiorów danych osobowych. A ponad 3/4 wie za co odpowiedzialny jest Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych (GIODO).

71 proc. jest świadomych tego, że zgodnie z polskim prawem budowa bazy odbiorców powinna opierać się właśnie na subskrypcji z potwierdzeniem, a 80 proc. umieszcza w każdej wysyłanej wiadomości link umożliwiający rezygnację z dalszej subskrypcji.

Niemal 90 proc. marketerów wie o przynajmniej jednej obowiązkowej informacji, którą muszą przekazać odbiorcy podczas zbierania jego danych. 31 proc. wskazało obowiązek o prawie odbiorcy do wglądu jego danych oraz ich poprawiania, a dla 30 proc. respondentów jest to cel zbierania danych. Z kolei 28proc. informuje o adresie siedziby i pełnej nazwie firmy lub organizacji.

W przeprowadzonym badaniu budujący jest fakt, że znacząca większość ankietowanych zdaje sobie sprawę z dwóch fundamentów email marketingu: konieczności pozyskania zgody przed wysyłką mailingu oraz konieczności zarejestrowania bazy danych osobowych w GIODO. Brak tej świadomości bądź celowe omijanie powyższych reguł może odbić się rykoszetem na każdym przedsiębiorcy i doprowadzić do sankcji prawnych oraz finansowych”– komentuje wyniki badania Maciej Ossowski, dyrektor działu edukacji w GetResponse.

 

Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie "Prawo w email marketingu"

 

Patronami medialnymi badania jest: Brief.pl, Wirtualna Polska, Ekomercyjnie.pl, Egospodarka.pl, E-biznes.pl, Harvard Business Review Polska i Bankier.pl.

Brief.pl,

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.