Prawo w email marketingu

Prawo w email marketingu

Brief.pl / Wiedza

93 proc. marketerów wie, że trzeba pozyskać zgodę odbiorcy, aby wysłać mu informację handlową za pomocą emaila, 29 proc. badanych uważa, że nie trzeba stosować subskrypcji z potwierdzeniem, a 40 proc. wysyła ofertę handlową na adres email znaleziony na stronie internetowej firmy - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse.

-

Eksperci z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, sprawdzili co marketerzy i przedsiębiorcy wiedzą o aspektach prawnych email marketingu.

93 proc. badanych wie, że trzeba uzyskać zgodę odbiorcy na wysyłanie mu informacji handlowych, 66 proc. jest świadomych, że obowiązek ten dotyczy również adresów typu "biuro@nazwafirmy.pl". A 60 proc. pyta o zgodę także w przypadku adresów email znalezionych na stronie internetowej firmy.

Niemal wszyscy marketerzy przynajmniej częściowo wiedzą kto powinien zainteresować się ustawą o ochronie danych osobowych. Zdaniem 47 proc. powinny się z nią liczyć wszystkie firmy wysyłające oferty handlowe. A najwięcej, bo aż 52 proc. uważa, że ustawa dotyczy wszystkich przedsiębiorstw, które prowadzą bazy danych swoich klientów.

90 proc. respondentów doskonale zdaje sobie sprawę z tego kto powinien zarejestrować zbiór danych osobowych w ogólnopolskim rejestrze zbiorów danych osobowych. A ponad 3/4 wie za co odpowiedzialny jest Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych (GIODO).

71 proc. jest świadomych tego, że zgodnie z polskim prawem budowa bazy odbiorców powinna opierać się właśnie na subskrypcji z potwierdzeniem, a 80 proc. umieszcza w każdej wysyłanej wiadomości link umożliwiający rezygnację z dalszej subskrypcji.

Niemal 90 proc. marketerów wie o przynajmniej jednej obowiązkowej informacji, którą muszą przekazać odbiorcy podczas zbierania jego danych. 31 proc. wskazało obowiązek o prawie odbiorcy do wglądu jego danych oraz ich poprawiania, a dla 30 proc. respondentów jest to cel zbierania danych. Z kolei 28proc. informuje o adresie siedziby i pełnej nazwie firmy lub organizacji.

W przeprowadzonym badaniu budujący jest fakt, że znacząca większość ankietowanych zdaje sobie sprawę z dwóch fundamentów email marketingu: konieczności pozyskania zgody przed wysyłką mailingu oraz konieczności zarejestrowania bazy danych osobowych w GIODO. Brak tej świadomości bądź celowe omijanie powyższych reguł może odbić się rykoszetem na każdym przedsiębiorcy i doprowadzić do sankcji prawnych oraz finansowych”– komentuje wyniki badania Maciej Ossowski, dyrektor działu edukacji w GetResponse.

 

Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie "Prawo w email marketingu"

 

Patronami medialnymi badania jest: Brief.pl, Wirtualna Polska, Ekomercyjnie.pl, Egospodarka.pl, E-biznes.pl, Harvard Business Review Polska i Bankier.pl.

Brief.pl,

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.