Czy Facebook będzie płatny?

Czy Facebook będzie płatny?

Brief.pl / Aktualności

Takie rozwiązanie sugeruje gigantowi z Menlo Park współzałożyciel Twittera, Biz Stone. Wprowadzenie opłat umożliwiłoby użytkownikom korzystanie z serwisu bez reklam, które Stone uważa za mało angażujące i nieużyteczne.

-

Przy sugerowanej opłacie 10 dol. za miesiąc oraz miliardzie użytkowników serwisu wydaję się, żę byłoby to korzystne rozwiązanie dla Facebooka.

Jednak nikt nie jest w stanie przewidzieć ile procent, lub wręcz promili obecnych użytkowników Facebooka, zdecydowałaby się na płatnego adblocka. Również nikt nie jest w stanie przewidzieć w jakim stopniu spadek wyświetleń reklam mógłby wpłynąć na przychody z reklam, które są głównym źródłem dochodu Facebooka.

Na zakup konta zdecydowałyby się najprawdopodobniej osoby, które w reklamy nie klikają. Istotny jest też czynnik psychologiczny. Konta premium na portalach nadają im elementu elitarności, co mogłoby spowodować dyskomfort u wielu użytkowników, którzy nie mieliby możliwości zakupu takiego konta.

Model kont premium działa na innym dużym portalu społecznościowym - LinkedIn. Nie są znane dokładne przychody z tego źródła, ale wiadomo, że są jednym z głównych, obok reklamy kontekstowej.

::

Czy kupilibyście adblocka na Facebooku? Ile miesięcznie bylibyście w stanie na niego przeznaczyć?

::

Źródło: mashable.com

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.