Czy Facebook będzie płatny?

Czy Facebook będzie płatny?

Brief.pl / Aktualności

Takie rozwiązanie sugeruje gigantowi z Menlo Park współzałożyciel Twittera, Biz Stone. Wprowadzenie opłat umożliwiłoby użytkownikom korzystanie z serwisu bez reklam, które Stone uważa za mało angażujące i nieużyteczne.

-

Przy sugerowanej opłacie 10 dol. za miesiąc oraz miliardzie użytkowników serwisu wydaję się, żę byłoby to korzystne rozwiązanie dla Facebooka.

Jednak nikt nie jest w stanie przewidzieć ile procent, lub wręcz promili obecnych użytkowników Facebooka, zdecydowałaby się na płatnego adblocka. Również nikt nie jest w stanie przewidzieć w jakim stopniu spadek wyświetleń reklam mógłby wpłynąć na przychody z reklam, które są głównym źródłem dochodu Facebooka.

Na zakup konta zdecydowałyby się najprawdopodobniej osoby, które w reklamy nie klikają. Istotny jest też czynnik psychologiczny. Konta premium na portalach nadają im elementu elitarności, co mogłoby spowodować dyskomfort u wielu użytkowników, którzy nie mieliby możliwości zakupu takiego konta.

Model kont premium działa na innym dużym portalu społecznościowym - LinkedIn. Nie są znane dokładne przychody z tego źródła, ale wiadomo, że są jednym z głównych, obok reklamy kontekstowej.

::

Czy kupilibyście adblocka na Facebooku? Ile miesięcznie bylibyście w stanie na niego przeznaczyć?

::

Źródło: mashable.com

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.