Czy Facebook będzie płatny?

Czy Facebook będzie płatny?

Brief.pl / Aktualności

Takie rozwiązanie sugeruje gigantowi z Menlo Park współzałożyciel Twittera, Biz Stone. Wprowadzenie opłat umożliwiłoby użytkownikom korzystanie z serwisu bez reklam, które Stone uważa za mało angażujące i nieużyteczne.

-

Przy sugerowanej opłacie 10 dol. za miesiąc oraz miliardzie użytkowników serwisu wydaję się, żę byłoby to korzystne rozwiązanie dla Facebooka.

Jednak nikt nie jest w stanie przewidzieć ile procent, lub wręcz promili obecnych użytkowników Facebooka, zdecydowałaby się na płatnego adblocka. Również nikt nie jest w stanie przewidzieć w jakim stopniu spadek wyświetleń reklam mógłby wpłynąć na przychody z reklam, które są głównym źródłem dochodu Facebooka.

Na zakup konta zdecydowałyby się najprawdopodobniej osoby, które w reklamy nie klikają. Istotny jest też czynnik psychologiczny. Konta premium na portalach nadają im elementu elitarności, co mogłoby spowodować dyskomfort u wielu użytkowników, którzy nie mieliby możliwości zakupu takiego konta.

Model kont premium działa na innym dużym portalu społecznościowym - LinkedIn. Nie są znane dokładne przychody z tego źródła, ale wiadomo, że są jednym z głównych, obok reklamy kontekstowej.

::

Czy kupilibyście adblocka na Facebooku? Ile miesięcznie bylibyście w stanie na niego przeznaczyć?

::

Źródło: mashable.com

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.