Defibrylatory w Biedronkach

Defibrylatory w Biedronkach

Brief.pl / CSR

Sieć sklepów Biedronka rozpoczyna pilotażowy program „Bezpieczna Biedronka”, w ramach którego będzie wprowadzać rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo klientów, pracowników oraz wszystkich osób przebywających w otoczeniu sklepów sieci.

-

W lipcu br. w wybranych 40 sklepach na terenie całego kraju zostaną umieszczone pierwsze defibrylatory AED. W 2013 roku pracownicy odbędą także 350 godzin szkoleń z udzielania pomocy przedmedycznej.

AED, czyli Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny, to urządzenie, które powinno być zastosowane podczas każdej utraty funkcji życiowych poszkodowanego. Jego zadaniem jest dokonanie oceny pracy serca oraz, w przypadku stwierdzenia niepożądanego rytmu, wskazanie przeprowadzenia defibrylacji. Wczesne podjęcie resuscytacji i prawidłowe wykonanie defibrylacji w ciągu 2 minut zwiększa szansę na przeżycie - wg Polskiej Rady Resuscytacji - o 60 proc.

Defibrylatory znajdą się w szafkach oznaczonych logo „Bezpieczna Biedronka”, a placówki, w których umieszczone będą defibrylatory, zostaną oznakowane informacyjnym plakatem. Jednocześnie pracownicy sklepów, w których znajdą się defibrylatory, zostaną przeszkoleni z zasad pomocy przedmedycznej oraz użytkowania AED, by mogli nieść pierwszą pomoc poszkodowanym. Szkolenia z pierwszej pomocy w ubiegłym roku przeszło prawie 3,5 tys. pracowników Biedronki.

Na stronie www.biedronka.pl będzie można znaleźć informacje nt. AED oraz spis sklepów, w których będą one umieszczone.

 

 

Niedawno defiblatory AED pojawiły się także  w wybranych placówkach ING Banku Śląskiego:

Defibrylatory w placówkach ING

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.