wp - grudzien 2016

Defibrylatory w Biedronkach

Defibrylatory w Biedronkach

Brief.pl / CSR

Sieć sklepów Biedronka rozpoczyna pilotażowy program „Bezpieczna Biedronka”, w ramach którego będzie wprowadzać rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo klientów, pracowników oraz wszystkich osób przebywających w otoczeniu sklepów sieci.

-

W lipcu br. w wybranych 40 sklepach na terenie całego kraju zostaną umieszczone pierwsze defibrylatory AED. W 2013 roku pracownicy odbędą także 350 godzin szkoleń z udzielania pomocy przedmedycznej.

AED, czyli Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny, to urządzenie, które powinno być zastosowane podczas każdej utraty funkcji życiowych poszkodowanego. Jego zadaniem jest dokonanie oceny pracy serca oraz, w przypadku stwierdzenia niepożądanego rytmu, wskazanie przeprowadzenia defibrylacji. Wczesne podjęcie resuscytacji i prawidłowe wykonanie defibrylacji w ciągu 2 minut zwiększa szansę na przeżycie - wg Polskiej Rady Resuscytacji - o 60 proc.

Defibrylatory znajdą się w szafkach oznaczonych logo „Bezpieczna Biedronka”, a placówki, w których umieszczone będą defibrylatory, zostaną oznakowane informacyjnym plakatem. Jednocześnie pracownicy sklepów, w których znajdą się defibrylatory, zostaną przeszkoleni z zasad pomocy przedmedycznej oraz użytkowania AED, by mogli nieść pierwszą pomoc poszkodowanym. Szkolenia z pierwszej pomocy w ubiegłym roku przeszło prawie 3,5 tys. pracowników Biedronki.

Na stronie www.biedronka.pl będzie można znaleźć informacje nt. AED oraz spis sklepów, w których będą one umieszczone.

 

 

Niedawno defiblatory AED pojawiły się także  w wybranych placówkach ING Banku Śląskiego:

Defibrylatory w placówkach ING

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.