Defibrylatory w Biedronkach

Defibrylatory w Biedronkach

Brief.pl / CSR

Sieć sklepów Biedronka rozpoczyna pilotażowy program „Bezpieczna Biedronka”, w ramach którego będzie wprowadzać rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo klientów, pracowników oraz wszystkich osób przebywających w otoczeniu sklepów sieci.

-

W lipcu br. w wybranych 40 sklepach na terenie całego kraju zostaną umieszczone pierwsze defibrylatory AED. W 2013 roku pracownicy odbędą także 350 godzin szkoleń z udzielania pomocy przedmedycznej.

AED, czyli Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny, to urządzenie, które powinno być zastosowane podczas każdej utraty funkcji życiowych poszkodowanego. Jego zadaniem jest dokonanie oceny pracy serca oraz, w przypadku stwierdzenia niepożądanego rytmu, wskazanie przeprowadzenia defibrylacji. Wczesne podjęcie resuscytacji i prawidłowe wykonanie defibrylacji w ciągu 2 minut zwiększa szansę na przeżycie - wg Polskiej Rady Resuscytacji - o 60 proc.

Defibrylatory znajdą się w szafkach oznaczonych logo „Bezpieczna Biedronka”, a placówki, w których umieszczone będą defibrylatory, zostaną oznakowane informacyjnym plakatem. Jednocześnie pracownicy sklepów, w których znajdą się defibrylatory, zostaną przeszkoleni z zasad pomocy przedmedycznej oraz użytkowania AED, by mogli nieść pierwszą pomoc poszkodowanym. Szkolenia z pierwszej pomocy w ubiegłym roku przeszło prawie 3,5 tys. pracowników Biedronki.

Na stronie www.biedronka.pl będzie można znaleźć informacje nt. AED oraz spis sklepów, w których będą one umieszczone.

 

 

Niedawno defiblatory AED pojawiły się także  w wybranych placówkach ING Banku Śląskiego:

Defibrylatory w placówkach ING

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.