Hyundaie ix35 Fuel Cell na ulicach Kopenhagi

Hyundaie ix35 Fuel Cell na ulicach Kopenhagi

Brief.pl / CSR

Hyundai ix35 Fuel Cell to pierwszy na świecie komercyjny samochód z napędem wodorowym. Pierwsza partia samochodów została przekazana przez producenta władzom Kopenhagi.

-

Hyundai ix35 Fuel Cell nie emituje żadnych szkodliwych substancji, jedynie parę wodną. Wyposażono go w silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 HP) pozwalający na rozwinięcie prędkości maksymalnej 160 km/h. Dwa zbiorniki umożliwiają zgromadzenie wodoru o łącznej masie 5,64 kg, co zapewnia zasięg 594 km., a ich maksymalne napełnienie trwa zaledwie kilka minut.

Ponadto samochód może być bez problemów uruchamiany przy niskich temperaturach, nawet do -20°C. Do magazynowania energii służy mu akumulator litowo-polimerowy 24 kWh, opracowany wspólnie z firmą LG Chemical. Do roku 2015 firma Hyundai zamierza wyprodukować w fabryce Ulsan w Korei 1000 samochodów ix35.

Przekazanie 15 samochodów miało miejsce podczas otwarcia pierwszej duńskiej stacji paliwa wodorowego.

Od roku 2011 firma Hyundai Motor wprowadzała prototypy samochodu ix35 Fuel Cell trzeciej generacji, uczestnicząc w inicjatywach, których celem jest uświadamianie korzyści ze stosowania wodoru jako paliwa samochodowego, wspieranie prac nad ogólnoeuropejską infrastrukturą stacji paliwowych, a także zademonstrowanie faktycznej użyteczności takich pojazdów w instytucjach publicznych oraz prywatnych przedsiębiorstwach.

Dzięki wspieranej przez Komisję Europejską Wspólnej Inicjatywie Technologicznej w Zakresie Ogniw Paliwowych i Wodoru (WIT OPW) autem ix35 Fuel Cell poruszają się niektórzy członkowie Parlamentu Europejskiego, urzędnicy Komisji Europejskiej oraz inni decydenci polityczni.

Hyundai ix35 Fuel Cell to efekt zaangażowania Hyundaia w kwestie ekologii. Niedawno firma przystąpiła do inicjatywy Londyńskie Partnerstwo dla Wodoru (London Hydrogen Partnership, LHP), aby współtworzyć strategię rozwoju dla pojazdów o napędzie wodorowym oraz rozbudowy sieci stacji paliwa wodorowego w Londynie.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.