Hyundaie ix35 Fuel Cell na ulicach Kopenhagi

Hyundaie ix35 Fuel Cell na ulicach Kopenhagi

Brief.pl / CSR

Hyundai ix35 Fuel Cell to pierwszy na świecie komercyjny samochód z napędem wodorowym. Pierwsza partia samochodów została przekazana przez producenta władzom Kopenhagi.

-

Hyundai ix35 Fuel Cell nie emituje żadnych szkodliwych substancji, jedynie parę wodną. Wyposażono go w silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 HP) pozwalający na rozwinięcie prędkości maksymalnej 160 km/h. Dwa zbiorniki umożliwiają zgromadzenie wodoru o łącznej masie 5,64 kg, co zapewnia zasięg 594 km., a ich maksymalne napełnienie trwa zaledwie kilka minut.

Ponadto samochód może być bez problemów uruchamiany przy niskich temperaturach, nawet do -20°C. Do magazynowania energii służy mu akumulator litowo-polimerowy 24 kWh, opracowany wspólnie z firmą LG Chemical. Do roku 2015 firma Hyundai zamierza wyprodukować w fabryce Ulsan w Korei 1000 samochodów ix35.

Przekazanie 15 samochodów miało miejsce podczas otwarcia pierwszej duńskiej stacji paliwa wodorowego.

Od roku 2011 firma Hyundai Motor wprowadzała prototypy samochodu ix35 Fuel Cell trzeciej generacji, uczestnicząc w inicjatywach, których celem jest uświadamianie korzyści ze stosowania wodoru jako paliwa samochodowego, wspieranie prac nad ogólnoeuropejską infrastrukturą stacji paliwowych, a także zademonstrowanie faktycznej użyteczności takich pojazdów w instytucjach publicznych oraz prywatnych przedsiębiorstwach.

Dzięki wspieranej przez Komisję Europejską Wspólnej Inicjatywie Technologicznej w Zakresie Ogniw Paliwowych i Wodoru (WIT OPW) autem ix35 Fuel Cell poruszają się niektórzy członkowie Parlamentu Europejskiego, urzędnicy Komisji Europejskiej oraz inni decydenci polityczni.

Hyundai ix35 Fuel Cell to efekt zaangażowania Hyundaia w kwestie ekologii. Niedawno firma przystąpiła do inicjatywy Londyńskie Partnerstwo dla Wodoru (London Hydrogen Partnership, LHP), aby współtworzyć strategię rozwoju dla pojazdów o napędzie wodorowym oraz rozbudowy sieci stacji paliwa wodorowego w Londynie.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.