wp - grudzien 2016

Hyundaie ix35 Fuel Cell na ulicach Kopenhagi

Hyundaie ix35 Fuel Cell na ulicach Kopenhagi

Brief.pl / CSR

Hyundai ix35 Fuel Cell to pierwszy na świecie komercyjny samochód z napędem wodorowym. Pierwsza partia samochodów została przekazana przez producenta władzom Kopenhagi.

-

Hyundai ix35 Fuel Cell nie emituje żadnych szkodliwych substancji, jedynie parę wodną. Wyposażono go w silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 HP) pozwalający na rozwinięcie prędkości maksymalnej 160 km/h. Dwa zbiorniki umożliwiają zgromadzenie wodoru o łącznej masie 5,64 kg, co zapewnia zasięg 594 km., a ich maksymalne napełnienie trwa zaledwie kilka minut.

Ponadto samochód może być bez problemów uruchamiany przy niskich temperaturach, nawet do -20°C. Do magazynowania energii służy mu akumulator litowo-polimerowy 24 kWh, opracowany wspólnie z firmą LG Chemical. Do roku 2015 firma Hyundai zamierza wyprodukować w fabryce Ulsan w Korei 1000 samochodów ix35.

Przekazanie 15 samochodów miało miejsce podczas otwarcia pierwszej duńskiej stacji paliwa wodorowego.

Od roku 2011 firma Hyundai Motor wprowadzała prototypy samochodu ix35 Fuel Cell trzeciej generacji, uczestnicząc w inicjatywach, których celem jest uświadamianie korzyści ze stosowania wodoru jako paliwa samochodowego, wspieranie prac nad ogólnoeuropejską infrastrukturą stacji paliwowych, a także zademonstrowanie faktycznej użyteczności takich pojazdów w instytucjach publicznych oraz prywatnych przedsiębiorstwach.

Dzięki wspieranej przez Komisję Europejską Wspólnej Inicjatywie Technologicznej w Zakresie Ogniw Paliwowych i Wodoru (WIT OPW) autem ix35 Fuel Cell poruszają się niektórzy członkowie Parlamentu Europejskiego, urzędnicy Komisji Europejskiej oraz inni decydenci polityczni.

Hyundai ix35 Fuel Cell to efekt zaangażowania Hyundaia w kwestie ekologii. Niedawno firma przystąpiła do inicjatywy Londyńskie Partnerstwo dla Wodoru (London Hydrogen Partnership, LHP), aby współtworzyć strategię rozwoju dla pojazdów o napędzie wodorowym oraz rozbudowy sieci stacji paliwa wodorowego w Londynie.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.