Bułgaria najlepiej postrzegana

Bułgaria najlepiej postrzegana

Brief for Poland / Wiedza

Najczęściej dyskutuje się o Słowacji, a najlepiej postrzegana jest Bułgaria. Z raportu Agencji Reklamowej CzArt i Brand24 wynika także, że to mężczyźni częściej niż kobiety dyskutują o miejscach wypoczynku, co może być istotnym wyznacznikiem przy planowaniu strategii komunikacji.

-

Raport powstał przy współpracy specjalistów z departamentu Tourism destination marketing Agencji Reklamowej CzArt oraz Brand24.pl, na podstawie badań wątków, które pojawiły się w social media w okresie od 28 maja 2013 roku do 20 czerwca 2013 roku. Obserwacją objęto 30 popularnych kierunków podróży.

W tym czasie w sieci pojawiło się blisko 48 300 wątków, które szacunkowo wygenerowały blisko 10 milionów interakcji. Najwięcej pojawiło się ich w kontekście wzmianek o Grecji. Stanowi ona jeden z głównych kierunków dla polskich turystów. W dużej mierze jest to efekt zmiany wizerunku tej destynacji.

Najczęściej dyskutuje się jednak o Słowacji. Wśród Polaków rośnie zainteresowanie wyjazdami wypoczynkowymi do tego kraju. Potwierdzają to chociażby dane z I kwartału 2013 roku, które pokazują 15 proc. wzrost przyjazdów polskich turystów do kraju południowego sąsiada.

Badania pokazały również, że najlepiej postrzegana jest natomiast Bułgaria, która ma najlepszy stosunek wątków o sentymencie pozytywnym do tych o negatywnym. – Na przełomie wieków przeprowadzono tu proces prywatyzacji segmentu turystycznego i od tamtego momentu sytuacja ulega systematycznie poprawie. Dziś każdy hotel ma basen. Rozwój widoczny jest gołym okiem i stąd zapewne tak dobre opinie – uważa Angel Angelov z ambasady Bułgarii w Polsce.

Polacy lubią dzielić się informacjami na temat swoich turystycznych podbojów. Przeważnie czynią to liderzy opinii, którzy wpływają na decyzje grupy znajomych lub osoby, które reprezentują ważny głos w gronie rodzinnym. Wątki są zdecydowanie bardziej nacechowane sentymentem pozytywnym. - To istotne przy generowaniu buzz marketingu, który jako wartość dodana elementu „Earned” w konwergencji modelu POE (Paid, Owned, Earned) strategii reklamowej, wpływa na wizerunek i zasięg komunikatu o danym miejscu – mówi Jakub Deryng-Dymitrowicz, ekspert tourism destination marketing z Agencji Reklamowej CzArt.

::

Cały raport dostępny na stronie www.czart.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.