wp - grudzien 2016

Bułgaria najlepiej postrzegana

Bułgaria najlepiej postrzegana

Brief for Poland / Wiedza

Najczęściej dyskutuje się o Słowacji, a najlepiej postrzegana jest Bułgaria. Z raportu Agencji Reklamowej CzArt i Brand24 wynika także, że to mężczyźni częściej niż kobiety dyskutują o miejscach wypoczynku, co może być istotnym wyznacznikiem przy planowaniu strategii komunikacji.

-

Raport powstał przy współpracy specjalistów z departamentu Tourism destination marketing Agencji Reklamowej CzArt oraz Brand24.pl, na podstawie badań wątków, które pojawiły się w social media w okresie od 28 maja 2013 roku do 20 czerwca 2013 roku. Obserwacją objęto 30 popularnych kierunków podróży.

W tym czasie w sieci pojawiło się blisko 48 300 wątków, które szacunkowo wygenerowały blisko 10 milionów interakcji. Najwięcej pojawiło się ich w kontekście wzmianek o Grecji. Stanowi ona jeden z głównych kierunków dla polskich turystów. W dużej mierze jest to efekt zmiany wizerunku tej destynacji.

Najczęściej dyskutuje się jednak o Słowacji. Wśród Polaków rośnie zainteresowanie wyjazdami wypoczynkowymi do tego kraju. Potwierdzają to chociażby dane z I kwartału 2013 roku, które pokazują 15 proc. wzrost przyjazdów polskich turystów do kraju południowego sąsiada.

Badania pokazały również, że najlepiej postrzegana jest natomiast Bułgaria, która ma najlepszy stosunek wątków o sentymencie pozytywnym do tych o negatywnym. – Na przełomie wieków przeprowadzono tu proces prywatyzacji segmentu turystycznego i od tamtego momentu sytuacja ulega systematycznie poprawie. Dziś każdy hotel ma basen. Rozwój widoczny jest gołym okiem i stąd zapewne tak dobre opinie – uważa Angel Angelov z ambasady Bułgarii w Polsce.

Polacy lubią dzielić się informacjami na temat swoich turystycznych podbojów. Przeważnie czynią to liderzy opinii, którzy wpływają na decyzje grupy znajomych lub osoby, które reprezentują ważny głos w gronie rodzinnym. Wątki są zdecydowanie bardziej nacechowane sentymentem pozytywnym. - To istotne przy generowaniu buzz marketingu, który jako wartość dodana elementu „Earned” w konwergencji modelu POE (Paid, Owned, Earned) strategii reklamowej, wpływa na wizerunek i zasięg komunikatu o danym miejscu – mówi Jakub Deryng-Dymitrowicz, ekspert tourism destination marketing z Agencji Reklamowej CzArt.

::

Cały raport dostępny na stronie www.czart.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.