wp - grudzien 2016

FDN ostrzega przed publikowaniem zdjęć dzieci

FDN ostrzega przed publikowaniem zdjęć dzieci

Brief.pl / Aktualności

„Pomyśl, zanim wrzucisz” – przekonuje nowa kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje przygotowana przez agencję Publicis.

-

To kolejna kampania dotycząca bezpieczeństwa dzieci i ich wizerunku w internecie. W ramach prowadzonych działań na słupach ogłoszeniowych pojawią się plakaty z setkami plażowych zdjęć dzieci na karteczkach post-it, które każdy przechodzień może oderwać, przekleić bądź zabrać ze sobą. Zachęca do tego prowokacyjne hasło "Małolaty do wzięcia.pl".

Kreacje pojawią się także w internecie. W tej odsłonie akcji wykorzystany został styl popularnych w sieci memów, które potrafią uczynić ofiarą niewybrednych żartów niewinnego użytkownika sieci widniejącego na zdjęciu, które akurat spodobało się anonimowemu "artyście".  "Znajdziesz mnie w sieci" czy "Czekam na Ciebie na stronie" - zachęcają internautów dzieci w kostiumach kąpielowych.

- Stworzenie seksualnego podtekstu ma uświadomić odbiorcom, że to, co dla jednych jest tylko niewinnym zdjęciem z wakacji, przez innych może zostać wykorzystane w znacznie mniej niewinnych celach. W kreacji szokujemy i ma to wywołać określony efekt. Naszym celem jest skuteczne uświadomienie rodzicom, że to, co robią, może nie być bezpieczne dla ich pociech – mówi Marika Kierzkowska z agencji Publicic.  

Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje: - Zdjęcia dzieci wrzuca do netu większość z nas, szczególnie latem spora ich część to fotki roznegliżowanych dzieciaków.  W internecie zaczynają żyć poza naszą kontrolą, a do tego zostają tam już na zawsze i jeśli nie są odpowiednio zabezpieczone, mogą trafić w ręce pedofila czy domorosłego autora memów, a za kilka lat wygrzebane przez dowcipnych kolegów stać się powodem małego dramatu naszego dziecka. Liczymy na to, że doświadczenie łatwości, z jaką mogą rozprzestrzeniać się zdjęcia dzieci w internecie, zapali ostrzegawczą lampkę w głowie rodziców.

Po stronie agencji Publicis nad przygotowaniem kampanii pracowali:

Paweł Merecz – chief creative officer

Dagmara Witek-Kuśmider - senior copywriter

Sławomir Figura - senior art director

Agnieszka Mazur - account director

Marika Kierzkowska - account executive

 :: ::

Publicis współpracuje z Fundacją Dzieci Niczyje od trzech lat. W tym czasie agencja zrealizowała cztery kampanie: „Bezpieczne dziecko w sieci” (złoto na GoldenDrum 2010 i brąz na Cannes Lions w 2011 roku) oraz nagrodzone na KTR 2013: kampanie „Zagubine dziecko”, „Paski” oraz „Zaszybki”.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.