FDN ostrzega przed publikowaniem zdjęć dzieci

FDN ostrzega przed publikowaniem zdjęć dzieci

Brief.pl / Aktualności

„Pomyśl, zanim wrzucisz” – przekonuje nowa kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje przygotowana przez agencję Publicis.

-

To kolejna kampania dotycząca bezpieczeństwa dzieci i ich wizerunku w internecie. W ramach prowadzonych działań na słupach ogłoszeniowych pojawią się plakaty z setkami plażowych zdjęć dzieci na karteczkach post-it, które każdy przechodzień może oderwać, przekleić bądź zabrać ze sobą. Zachęca do tego prowokacyjne hasło "Małolaty do wzięcia.pl".

Kreacje pojawią się także w internecie. W tej odsłonie akcji wykorzystany został styl popularnych w sieci memów, które potrafią uczynić ofiarą niewybrednych żartów niewinnego użytkownika sieci widniejącego na zdjęciu, które akurat spodobało się anonimowemu "artyście".  "Znajdziesz mnie w sieci" czy "Czekam na Ciebie na stronie" - zachęcają internautów dzieci w kostiumach kąpielowych.

- Stworzenie seksualnego podtekstu ma uświadomić odbiorcom, że to, co dla jednych jest tylko niewinnym zdjęciem z wakacji, przez innych może zostać wykorzystane w znacznie mniej niewinnych celach. W kreacji szokujemy i ma to wywołać określony efekt. Naszym celem jest skuteczne uświadomienie rodzicom, że to, co robią, może nie być bezpieczne dla ich pociech – mówi Marika Kierzkowska z agencji Publicic.  

Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje: - Zdjęcia dzieci wrzuca do netu większość z nas, szczególnie latem spora ich część to fotki roznegliżowanych dzieciaków.  W internecie zaczynają żyć poza naszą kontrolą, a do tego zostają tam już na zawsze i jeśli nie są odpowiednio zabezpieczone, mogą trafić w ręce pedofila czy domorosłego autora memów, a za kilka lat wygrzebane przez dowcipnych kolegów stać się powodem małego dramatu naszego dziecka. Liczymy na to, że doświadczenie łatwości, z jaką mogą rozprzestrzeniać się zdjęcia dzieci w internecie, zapali ostrzegawczą lampkę w głowie rodziców.

Po stronie agencji Publicis nad przygotowaniem kampanii pracowali:

Paweł Merecz – chief creative officer

Dagmara Witek-Kuśmider - senior copywriter

Sławomir Figura - senior art director

Agnieszka Mazur - account director

Marika Kierzkowska - account executive

 :: ::

Publicis współpracuje z Fundacją Dzieci Niczyje od trzech lat. W tym czasie agencja zrealizowała cztery kampanie: „Bezpieczne dziecko w sieci” (złoto na GoldenDrum 2010 i brąz na Cannes Lions w 2011 roku) oraz nagrodzone na KTR 2013: kampanie „Zagubine dziecko”, „Paski” oraz „Zaszybki”.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.