FDN ostrzega przed publikowaniem zdjęć dzieci

FDN ostrzega przed publikowaniem zdjęć dzieci

Brief.pl / Aktualności

„Pomyśl, zanim wrzucisz” – przekonuje nowa kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje przygotowana przez agencję Publicis.

-

To kolejna kampania dotycząca bezpieczeństwa dzieci i ich wizerunku w internecie. W ramach prowadzonych działań na słupach ogłoszeniowych pojawią się plakaty z setkami plażowych zdjęć dzieci na karteczkach post-it, które każdy przechodzień może oderwać, przekleić bądź zabrać ze sobą. Zachęca do tego prowokacyjne hasło "Małolaty do wzięcia.pl".

Kreacje pojawią się także w internecie. W tej odsłonie akcji wykorzystany został styl popularnych w sieci memów, które potrafią uczynić ofiarą niewybrednych żartów niewinnego użytkownika sieci widniejącego na zdjęciu, które akurat spodobało się anonimowemu "artyście".  "Znajdziesz mnie w sieci" czy "Czekam na Ciebie na stronie" - zachęcają internautów dzieci w kostiumach kąpielowych.

- Stworzenie seksualnego podtekstu ma uświadomić odbiorcom, że to, co dla jednych jest tylko niewinnym zdjęciem z wakacji, przez innych może zostać wykorzystane w znacznie mniej niewinnych celach. W kreacji szokujemy i ma to wywołać określony efekt. Naszym celem jest skuteczne uświadomienie rodzicom, że to, co robią, może nie być bezpieczne dla ich pociech – mówi Marika Kierzkowska z agencji Publicic.  

Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje: - Zdjęcia dzieci wrzuca do netu większość z nas, szczególnie latem spora ich część to fotki roznegliżowanych dzieciaków.  W internecie zaczynają żyć poza naszą kontrolą, a do tego zostają tam już na zawsze i jeśli nie są odpowiednio zabezpieczone, mogą trafić w ręce pedofila czy domorosłego autora memów, a za kilka lat wygrzebane przez dowcipnych kolegów stać się powodem małego dramatu naszego dziecka. Liczymy na to, że doświadczenie łatwości, z jaką mogą rozprzestrzeniać się zdjęcia dzieci w internecie, zapali ostrzegawczą lampkę w głowie rodziców.

Po stronie agencji Publicis nad przygotowaniem kampanii pracowali:

Paweł Merecz – chief creative officer

Dagmara Witek-Kuśmider - senior copywriter

Sławomir Figura - senior art director

Agnieszka Mazur - account director

Marika Kierzkowska - account executive

 :: ::

Publicis współpracuje z Fundacją Dzieci Niczyje od trzech lat. W tym czasie agencja zrealizowała cztery kampanie: „Bezpieczne dziecko w sieci” (złoto na GoldenDrum 2010 i brąz na Cannes Lions w 2011 roku) oraz nagrodzone na KTR 2013: kampanie „Zagubine dziecko”, „Paski” oraz „Zaszybki”.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.