FDN ostrzega przed publikowaniem zdjęć dzieci

FDN ostrzega przed publikowaniem zdjęć dzieci

Brief.pl / Aktualności

„Pomyśl, zanim wrzucisz” – przekonuje nowa kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje przygotowana przez agencję Publicis.

-

To kolejna kampania dotycząca bezpieczeństwa dzieci i ich wizerunku w internecie. W ramach prowadzonych działań na słupach ogłoszeniowych pojawią się plakaty z setkami plażowych zdjęć dzieci na karteczkach post-it, które każdy przechodzień może oderwać, przekleić bądź zabrać ze sobą. Zachęca do tego prowokacyjne hasło "Małolaty do wzięcia.pl".

Kreacje pojawią się także w internecie. W tej odsłonie akcji wykorzystany został styl popularnych w sieci memów, które potrafią uczynić ofiarą niewybrednych żartów niewinnego użytkownika sieci widniejącego na zdjęciu, które akurat spodobało się anonimowemu "artyście".  "Znajdziesz mnie w sieci" czy "Czekam na Ciebie na stronie" - zachęcają internautów dzieci w kostiumach kąpielowych.

- Stworzenie seksualnego podtekstu ma uświadomić odbiorcom, że to, co dla jednych jest tylko niewinnym zdjęciem z wakacji, przez innych może zostać wykorzystane w znacznie mniej niewinnych celach. W kreacji szokujemy i ma to wywołać określony efekt. Naszym celem jest skuteczne uświadomienie rodzicom, że to, co robią, może nie być bezpieczne dla ich pociech – mówi Marika Kierzkowska z agencji Publicic.  

Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje: - Zdjęcia dzieci wrzuca do netu większość z nas, szczególnie latem spora ich część to fotki roznegliżowanych dzieciaków.  W internecie zaczynają żyć poza naszą kontrolą, a do tego zostają tam już na zawsze i jeśli nie są odpowiednio zabezpieczone, mogą trafić w ręce pedofila czy domorosłego autora memów, a za kilka lat wygrzebane przez dowcipnych kolegów stać się powodem małego dramatu naszego dziecka. Liczymy na to, że doświadczenie łatwości, z jaką mogą rozprzestrzeniać się zdjęcia dzieci w internecie, zapali ostrzegawczą lampkę w głowie rodziców.

Po stronie agencji Publicis nad przygotowaniem kampanii pracowali:

Paweł Merecz – chief creative officer

Dagmara Witek-Kuśmider - senior copywriter

Sławomir Figura - senior art director

Agnieszka Mazur - account director

Marika Kierzkowska - account executive

 :: ::

Publicis współpracuje z Fundacją Dzieci Niczyje od trzech lat. W tym czasie agencja zrealizowała cztery kampanie: „Bezpieczne dziecko w sieci” (złoto na GoldenDrum 2010 i brąz na Cannes Lions w 2011 roku) oraz nagrodzone na KTR 2013: kampanie „Zagubine dziecko”, „Paski” oraz „Zaszybki”.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?