wp - grudzien 2016

Będę grał w grę

Będę grał w grę

Brief.pl / Inspiracje

Dlaczego grywalizacja jest szczególnie atrakcyjna dla dzieci? Odpowiedź jest bardzo prosta!

-

Świat marek pęcznieje na naszych oczach. Z dnia na dzień mamy do czynienia z coraz większą liczbą produktów i komunikatów, które mają przekonać konsumenta do określonych zachowań i wyborów. Tendencja ta dotyczy zarówno „dorosłych” marek, jak i tych przeznaczonych dla najmłodszych. W przypadku tych ostatnich, sytuacja brandów jest trochę bardziej skomplikowana. Wcale nie tak łatwo przyciągnąć uwagę dzieci i zdobyć ich zainteresowanie.

Właśnie dlatego konstruując kampanię skierowaną do dzieci, warto sięgnąć po jak najbardziej angażujące narzędzia marketingowe. Niewątpliwie właśnie takim rozwiązaniem jest zjawisko zwane grywalizacją. W największym skrócie jest ono połączeniem komunikacji marki z mechanizmami znanymi z gier komputerowych. Dlaczego tego rodzaju działania są szczególnie atrakcyjne dla dzieci? Odpowiedź jest bardzo prosta. Współczesne dzieci nawet nie pamiętają czasów, w których nie było gier lub były trudno dostępne. Najmłodsi są wieloplatformowi – grają w gry internetowe, grają na konsolach przenośnych i stacjonarnych, na tabletach, smartfonach – gry są obecne w ich życiu zawsze i wszędzie.

Sama formuła gry jako przekazu marketingowego jest postrzegana przez dzieci jako coś naturalnego, coś, co pochodzi z ich świata. Dzięki temu łatwiej się angażują, nawet jeżeli sam produkt, którego dotyczy komunikacja, nie jest dla nich specjalnie atrakcyjny. Mechanizm grywalizacji może być wykorzystany do promowania każdego produktu – od pasty do zębów przez mleko na przychodni dziecięcej kończąc.

Dla dzieci ważna jest zabawa i nagroda, jaką otrzymują za konkretne osiągnięcia w grze. Nie muszą to być wcale przedmioty materialne. Równie dobrze mogą mieć formę cyfrową. Najważniejsza jest przyjemność, która płynie z pobijania rekordów, rywalizacji czy współpracy z innymi graczami.

Grywalizacja jest potężnym i ciągle rozwijającym się mechanizmem, dzięki któremu marki mogą zmieniać postawy najmłodszych konsumentów. Sam fakt prezentowania treści marketingowych w formie gry pozwala dotrzeć do dzieci tam, gdzie uwielbiają przebywać - np. na serwisach społecznościowych. Świetnym rozwiązaniem są również aplikacje mobilne, które pozwalają najmłodszym na udział w zabawie w każdym miejscu, w którym akurat się znajdują. W dobie cyfrowej rewolucji kwestią czasu jest przeniesienie mechanizmów grywalizacji do przedszkoli i szkół, ale to już zupełnie inna historia...

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.