Będę grał w grę

Będę grał w grę

Brief.pl / Inspiracje

Dlaczego grywalizacja jest szczególnie atrakcyjna dla dzieci? Odpowiedź jest bardzo prosta!

-

Świat marek pęcznieje na naszych oczach. Z dnia na dzień mamy do czynienia z coraz większą liczbą produktów i komunikatów, które mają przekonać konsumenta do określonych zachowań i wyborów. Tendencja ta dotyczy zarówno „dorosłych” marek, jak i tych przeznaczonych dla najmłodszych. W przypadku tych ostatnich, sytuacja brandów jest trochę bardziej skomplikowana. Wcale nie tak łatwo przyciągnąć uwagę dzieci i zdobyć ich zainteresowanie.

Właśnie dlatego konstruując kampanię skierowaną do dzieci, warto sięgnąć po jak najbardziej angażujące narzędzia marketingowe. Niewątpliwie właśnie takim rozwiązaniem jest zjawisko zwane grywalizacją. W największym skrócie jest ono połączeniem komunikacji marki z mechanizmami znanymi z gier komputerowych. Dlaczego tego rodzaju działania są szczególnie atrakcyjne dla dzieci? Odpowiedź jest bardzo prosta. Współczesne dzieci nawet nie pamiętają czasów, w których nie było gier lub były trudno dostępne. Najmłodsi są wieloplatformowi – grają w gry internetowe, grają na konsolach przenośnych i stacjonarnych, na tabletach, smartfonach – gry są obecne w ich życiu zawsze i wszędzie.

Sama formuła gry jako przekazu marketingowego jest postrzegana przez dzieci jako coś naturalnego, coś, co pochodzi z ich świata. Dzięki temu łatwiej się angażują, nawet jeżeli sam produkt, którego dotyczy komunikacja, nie jest dla nich specjalnie atrakcyjny. Mechanizm grywalizacji może być wykorzystany do promowania każdego produktu – od pasty do zębów przez mleko na przychodni dziecięcej kończąc.

Dla dzieci ważna jest zabawa i nagroda, jaką otrzymują za konkretne osiągnięcia w grze. Nie muszą to być wcale przedmioty materialne. Równie dobrze mogą mieć formę cyfrową. Najważniejsza jest przyjemność, która płynie z pobijania rekordów, rywalizacji czy współpracy z innymi graczami.

Grywalizacja jest potężnym i ciągle rozwijającym się mechanizmem, dzięki któremu marki mogą zmieniać postawy najmłodszych konsumentów. Sam fakt prezentowania treści marketingowych w formie gry pozwala dotrzeć do dzieci tam, gdzie uwielbiają przebywać - np. na serwisach społecznościowych. Świetnym rozwiązaniem są również aplikacje mobilne, które pozwalają najmłodszym na udział w zabawie w każdym miejscu, w którym akurat się znajdują. W dobie cyfrowej rewolucji kwestią czasu jest przeniesienie mechanizmów grywalizacji do przedszkoli i szkół, ale to już zupełnie inna historia...

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.