Dla retronowoczesnych konsumentów

Dla retronowoczesnych konsumentów

Brief.pl / Inspiracje

Browar Okocim wprowadził na rynek linię piw sezonowych. Za opracowanie projektu odpowiada Czteryczwarte Brand Design.

-

Browar Okocim postanowił wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów poszukujących autentyczności, zainteresowanych lokalnymi produktami z charakterem. Tak powstała wyjątkowa na polskim rynku linia piw sezonowych dostępnych przez krótki czas, na którą składają się: Świętojańskie, Dożynkowe, Świąteczne i Wielkanocne. Pierwsze z nich weszło na rynek w maju 2013 r.

Zadanie

Edycja każdego piwa z nowej linii ma charakter limitowany – poszczególne produkty będą dostępne przez dwa miesiące, w okresie podanym na etykiecie. 

Dużym wyzwaniem było zaproponowanie opakowań stanowiących zauważalną serię, mimo że konsument nigdy nie zobaczy ich obok siebie na półce.

Realizacja

Finalne projekty stanowią połączenie klasyki z nowoczesnością. Zależało nam na tym, by odwołać się do tradycji, ale jednocześnie iść z duchem czasu i zaproponować oryginalny, wyróżniający się na półce design.

W projektach zastosowaliśmy rycinowe ilustracje symbolizujące cztery pory roku. Z kolei sama kompozycja elementów tekstowych nawiązuje do opisów dawnych receptur browarnicznych. Charakteru etykietom dodaje także postarzany papier.

Połączenie dawnej estetyki ze współczesną technologią i funkcjonalnością to cecha, której w produktach poszukują retronowocześni konsumenci.

Stworzone przez nas opakowania piw sezonowych wpisują się zatem w trend "turbo retro" – kierunek wyodrębnionyw Design Trend Guide 2012/2013, który opracowano w wyniku interdyscyplinarnego projektu Czteryczwarte Brand Design i 4P Research Mix.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.