Dla retronowoczesnych konsumentów

Dla retronowoczesnych konsumentów

Brief.pl / Inspiracje

Browar Okocim wprowadził na rynek linię piw sezonowych. Za opracowanie projektu odpowiada Czteryczwarte Brand Design.

-

Browar Okocim postanowił wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów poszukujących autentyczności, zainteresowanych lokalnymi produktami z charakterem. Tak powstała wyjątkowa na polskim rynku linia piw sezonowych dostępnych przez krótki czas, na którą składają się: Świętojańskie, Dożynkowe, Świąteczne i Wielkanocne. Pierwsze z nich weszło na rynek w maju 2013 r.

Zadanie

Edycja każdego piwa z nowej linii ma charakter limitowany – poszczególne produkty będą dostępne przez dwa miesiące, w okresie podanym na etykiecie. 

Dużym wyzwaniem było zaproponowanie opakowań stanowiących zauważalną serię, mimo że konsument nigdy nie zobaczy ich obok siebie na półce.

Realizacja

Finalne projekty stanowią połączenie klasyki z nowoczesnością. Zależało nam na tym, by odwołać się do tradycji, ale jednocześnie iść z duchem czasu i zaproponować oryginalny, wyróżniający się na półce design.

W projektach zastosowaliśmy rycinowe ilustracje symbolizujące cztery pory roku. Z kolei sama kompozycja elementów tekstowych nawiązuje do opisów dawnych receptur browarnicznych. Charakteru etykietom dodaje także postarzany papier.

Połączenie dawnej estetyki ze współczesną technologią i funkcjonalnością to cecha, której w produktach poszukują retronowocześni konsumenci.

Stworzone przez nas opakowania piw sezonowych wpisują się zatem w trend "turbo retro" – kierunek wyodrębnionyw Design Trend Guide 2012/2013, który opracowano w wyniku interdyscyplinarnego projektu Czteryczwarte Brand Design i 4P Research Mix.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?