Boimy się chińskich inwestorów

Boimy się chińskich inwestorów

Brief.pl / Wiedza

Firma MSLGroup przygotowała raport przedstawiający rozwiązania mające zapewnić sukces we współpracy z chińskimi inwestorami

-

 Z badania MSLGroup (Grupa Publicis) wynika, iż 57 proc. przedstawicieli zachodnich przedsiębiorstw byłoby zaniepokojonych, gdyby ktokolwiekz Chin zarządzał firmą, w której pracują.  

Kluczowe wnioski to:

- 58 proc. osób ocenia wizję przejęcia firmy przez firmę chińską jako zagrożenie; jedynie 15 proc. ocenia to jako szansę.  

- Przy rozpatrywaniu chińskiego nabywcy najpoważniejsze obawy tosprawy fundamentalne: warunki pracy, styl zarządzania i sprawyetyczne. Dla porównania, przy uwzględnianiu miejscowego nabywcy,główną obawą jest utrata pracy.  

- 69 proc. respondentów uważa, że kultura firmy jest bardzo ważna,najwięcej w USA (84 proc.), w Wielkiej Brytanii (56 proc.), we Francji (66 proc.). 

- Dwie trzecie respondentów zgadza się, iż kultura pracy wpływa na ichdziałania, a 68 proc. jest zdania, że miałaby wpływ na ich decyzję pracydla firmy.

Johan Bjorksten, prezes MSLGroup w Chinach, podkreśla: - W związku z tym, że zagraniczne inwestycje Chin do roku 2015 oceniane są na 150 mld dol., Jednakże inwestycje te nadal napotykają poważne przeszkody często wynikające z odmiennej percepcji, a nie rzeczywistych problemów. Dlatego do czasu,kiedy chińskie firmy i ich partnerzy będą wciąż koncentrować się naróżnicach pomiędzy nimi, transakcje te napotykać będą na poważny opór.  

Koszt rekrutacji jest ogólnie uznawany jako znacząco wyższy niżkoszt zatrzymywania pracowników. Chiński styl zarządzania na pewnowpłynie na zamianę kultury w firmie, dlatego przedsiębiorstwastarające się o chińskie fundusze nie mogą nie docenić wpływu, jakikultura korporacyjna będzie miała na cały przebieg transakcji.  Kluczowym wnioskiem jest to, że firmy powinny działać narzecz komunikacji bardzo wcześnie, już na samym początku rozpoczęciaprocesu fuzji lub przejęcia.  

:: ::

Raport w wersji angielskiej można znaleźć tutaj.

Raport przedstawia wnioski z badania zrealizowanego w kwietniu i wmaju br. na ponad 1,6 tys. osób we Francji, Wielkiej Brytaniii Stanach Zjednoczonych oraz wywiady z doradcami ds. fuzji i przejęć zbanków inwestycyjnych, firm prawniczych i konsultantów.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.