Boimy się chińskich inwestorów

Boimy się chińskich inwestorów

Brief.pl / Wiedza

Firma MSLGroup przygotowała raport przedstawiający rozwiązania mające zapewnić sukces we współpracy z chińskimi inwestorami

-

 Z badania MSLGroup (Grupa Publicis) wynika, iż 57 proc. przedstawicieli zachodnich przedsiębiorstw byłoby zaniepokojonych, gdyby ktokolwiekz Chin zarządzał firmą, w której pracują.  

Kluczowe wnioski to:

- 58 proc. osób ocenia wizję przejęcia firmy przez firmę chińską jako zagrożenie; jedynie 15 proc. ocenia to jako szansę.  

- Przy rozpatrywaniu chińskiego nabywcy najpoważniejsze obawy tosprawy fundamentalne: warunki pracy, styl zarządzania i sprawyetyczne. Dla porównania, przy uwzględnianiu miejscowego nabywcy,główną obawą jest utrata pracy.  

- 69 proc. respondentów uważa, że kultura firmy jest bardzo ważna,najwięcej w USA (84 proc.), w Wielkiej Brytanii (56 proc.), we Francji (66 proc.). 

- Dwie trzecie respondentów zgadza się, iż kultura pracy wpływa na ichdziałania, a 68 proc. jest zdania, że miałaby wpływ na ich decyzję pracydla firmy.

Johan Bjorksten, prezes MSLGroup w Chinach, podkreśla: - W związku z tym, że zagraniczne inwestycje Chin do roku 2015 oceniane są na 150 mld dol., Jednakże inwestycje te nadal napotykają poważne przeszkody często wynikające z odmiennej percepcji, a nie rzeczywistych problemów. Dlatego do czasu,kiedy chińskie firmy i ich partnerzy będą wciąż koncentrować się naróżnicach pomiędzy nimi, transakcje te napotykać będą na poważny opór.  

Koszt rekrutacji jest ogólnie uznawany jako znacząco wyższy niżkoszt zatrzymywania pracowników. Chiński styl zarządzania na pewnowpłynie na zamianę kultury w firmie, dlatego przedsiębiorstwastarające się o chińskie fundusze nie mogą nie docenić wpływu, jakikultura korporacyjna będzie miała na cały przebieg transakcji.  Kluczowym wnioskiem jest to, że firmy powinny działać narzecz komunikacji bardzo wcześnie, już na samym początku rozpoczęciaprocesu fuzji lub przejęcia.  

:: ::

Raport w wersji angielskiej można znaleźć tutaj.

Raport przedstawia wnioski z badania zrealizowanego w kwietniu i wmaju br. na ponad 1,6 tys. osób we Francji, Wielkiej Brytaniii Stanach Zjednoczonych oraz wywiady z doradcami ds. fuzji i przejęć zbanków inwestycyjnych, firm prawniczych i konsultantów.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.