Mieszczuch w ogrodzie

Mieszczuch w ogrodzie

Magazyn / Ludzie

Celestine Maddy stworzyła magazyn ogrodniczy skierowany do osób podzielających jej zainteresowania oraz związane z nimi wątpliwości. Tym samym dołączyła do grona opisywanych w cyklu „Od zera do miliardera” postaci, które udowadniają, że czasem najlepszym przepisem na sukces może być po prostu dostarczenie dużej grupie ludzi rozwiązań, których samemu się potrzebuje. A czym zajmuje się Maddy? Ogrodnictwem...

-

Jesienią 2011 roku Celestine Maddy stwierdziła, że czas rzucić intratną posadę w agencji reklamowej Strawberry Frog, w której odnosiła sukcesy, uznała, że pora rozpocząć własną działalność. Wybór dziedziny, którą postanowiła zająć się, może jednak dziwić. W czasach, kiedy kariera i pośpiech wydają się odgrywać nadrzędną rolę w życiu wielu młodych ludzi, Maddy zdecydowała się na wydanie kwartalnika poświęconego ogrodnictwu. Dzięki nietypowemu pomysłowi trafiła jednak do zestawienia „100 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie 2012” według „Fast Company”.

Miłość do ziemi

Skąd u 35-letniej energicznej kobiety pasja, która stereotypowo przypisywana jest raczej osobom starszym? Wszystko zaczęło się od mieszkania jej ówczesnego chłopaka, obecnie męża. Do lokalu usytuowanego na Brooklynie przynależał zaniedbany ogródek używany jako miejsce do gry w piłkę nożną czy towarzyskich spotkań. Maddy postanowiła jednak przemienić podwórko w prywatną oazę w ciągle spieszącym się Nowym Jorku. To właśnie siejąc trawę i sadząc nowe rośliny, zrozumiała, jak dużą przyjemność sprawia jej brudzenie rąk ziemią i obserwowanie, jak w miejscu, w którym wcześniej rosły wyłącznie chwasty, wzrasta coś nowego. Maddy zaczęła interesować się możliwościami uprawy roślin w mieście, a nowa pasja wciągnęła ją do tego stopnia, że zapragnęła dzielić się nią z innymi. Jednocześnie bezskutecznie szukała w dostępnych na rynku publikacjach różnego rodzaju porad, które pomogłyby jej rozwijać nową pasję. Ze względu na ich brak postanowiła stworzyć magazyn, w którym inne osoby o podobnych do jej zainteresowaniach, będą mogły znaleźć nie tylko odpowiedzi na wszystkie frapujące ich pytania, lecz także szereg inspiracji. Chciała, by jej gazeta nie była ani zbyt profesjonalna dla nowicjuszy w dziedzinie ogrodnictwa, ani zbyt nudna dla tych, którzy interesują się nim dłużej, dlatego publikowane w piśmie treści dobierane są tak, aby zainteresować każdego.

Miejski ogrodnik

Kwartalnik „Wilder Quarterly”, którego jest założycielką, jest skierowany do osób mieszkających w wielkich miastach i pasjonujących się uprawą roślin. Według „Wmagazine”, stworzone przez Maddy pismo dla „współczesnych ogrodników” znajduje się obecnie poza zasięgiem konkurencji – wszystko dzięki pięknym, dużym fotografiom oraz skupieniu na kulturze domowych upraw, przedstawionej pod kątem jedzenia, urody i podróży. W jesiennym wydaniu kwartalnika można było przeczytać np. o hodowli dzikich grzybów w Finlandii, wizycie w świątyni mchu Kokadera w Kyoto, otrzymać rady na temat sezonowych gatunków pigwy bądź pomidorów czy zapoznać się z przepisem na chrupiącą przekąskę ze świńskich uszu i sałaty według Seana Brocka. Dzięki takiemu podejściu do ogrodnictwa Maddy chciałaby zmienić towarzyszącą mu prasę. Według założycielki „Wilder Quarterly”, uprawianie roślin to pasja przede wszystkim osób około 60. roku życia. Ze względu jednak na fakt, że wśród młodych ludzi wciąż rośnie świadomość, iż należy dbać o to, jakie spożywa się produkty, Maddy wróży ogrodnictwu znaczny wzrost popularności. – Jeśli połączyć to ze zdobyczami najnowszej technologii, pozwalającymi na uprawianie roślin na małej przestrzeni, w ciągu najbliższych pięciu lat prowadzenie ogródka powinno stać się pasją 30-latków – przewiduje Maddy w „Wmagazine”.

Ciąg dalszy artykułu można przeczytać w kwietniowym numerze magazynu "Brief". 

Źródło zdjęcia: Gotham Magazine

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?