Blogosfera w USA

Blogosfera w USA

Brief.pl / Aktualności

W Polsce blogosfera przeżywa okres intensywnego rozwoju. Wiąże się to również z powstawaniem coraz nowszych i obszerniejszych raportów na temat osób prowadzących blogi. Warto spojrzeć na podobne badanie ze Stanów Zjednoczonych.

-

Badanie o nazwie "Blogosphere Study: Part One" zostało przeprowadzone w maju 2013 przez zigmarketing.com na grupie ponad 100 blogerów mieszkających w Stanach Zjednoczonych. Ponizej przedstawiamy najciekawsze wyniki badania.

14,3 proc. zbadanych blogów w ostatnim miesiącu miało mniej niż 5 tys. unikalnych użytkowników, a 61,4 proc. poniżej 25 tys.

Bardzo wyraźnie widać, że czas przez jaki blog jest aktywnie prowadzony ma wpływ na liczbę unikalnych użytkowników. Zwłaszcza po upływie 6 lat widać ich duży wzrost.

Czas prowadzenia bloga a liczba wyświetleń

 

43,7 proc. blogów jest aktywnie prowadzonych przynajmniej od 4 lat. Za rok narodzin blogosfery w Stanach Zjednoczonych należy uznać rok 2003. Blogów prowadzonych dłużej niż 10 lat było w badaniu tylko 0,8 proc.

 

26,9 proc. badanych badanych zadeklarowała, że główną przyczyną prowadzenia bloga jest chęć zarabiania. Częściej wskazywane było tylko prowadzenie bloga jako hobby - 28,6 proc.  Na trzecim miejscu uplasowała się chęć do dzielenia się wiedzą jako główny powód prowadzenia bloga (22,7 proc.).

Wyniki te różnią się diametralnie od wyników jakie w niedawnym badaniu polskiej blogosfery uzyskała agencja Streetcom (Jak zmotywować blogera?). Aż 60 proc. blogerów w Polsce prowadzi bloga, ponieważ liczą sie dla nich interakcje z czytelnikami. Nie było natomiast żadnych wskazań pokazujących, że główną motywacją do jego prowadzenia jest chęć zarobku.

85,7 proc. badanych zarabia na swoich blogach. Interesujący jest rozkład wyników poszczególnych motywatorów do prowadzenia bloga do liczby unikalnych, miesięcznych użytkowników. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników częściej chęć zarabiania jest wskazywana jako główny motywator.

Jako najpopularniejszy sposób zarabiania na blogu badani wskazali zamieszczanie sponsorowanych treści oraz wpisów - 92 proc. O dwa procent mniej wskazań otrzymała reklma w postaci banerów. Jednak to sponsorowane treści są uważane najbardziej dochodowym działaniem na blogu - 66,7 proc. wskazań. Warto zwrócić uwagę, że badani z blogami mającymi powyżej 100 tys. unikalnych czytelników miesięcznie jako najbardziej dochodowe działanie uznają sponsorowanie bloga.

blogerzy usa

 

Niezmiernie interesująco wygląda wycena poszczególnych działań blogerów:

Zamieszczenie wpisu sponsorowanego:  50-500 dolarów

Recenzja otrzymanego produktu: 50-250 dolarów

Zorganizowanie konkursu z nagrodami: 25-250 dolarów

Oczywiście wynagrodzenie jest ściśle uzależnione od liczby czytelników bloga.

 

::

Wyniki powyższego badania są bardzo interesujące. Pokazują istotne tendencje wśród blogosfery w Stanach Zjednoczonych. W Polsce zarobki blogerów są nadal tematem tabu. Martwi mała grupa (nieco ponad 100) badanych blogerów. Autorzy badania uprzedzają o możliwości rozbieżności w wynikach sięgającej nawet 9 proc..

::

Źródło:

www.socialontherocks.com

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.