Blogosfera w USA

Blogosfera w USA

Brief.pl / Aktualności

W Polsce blogosfera przeżywa okres intensywnego rozwoju. Wiąże się to również z powstawaniem coraz nowszych i obszerniejszych raportów na temat osób prowadzących blogi. Warto spojrzeć na podobne badanie ze Stanów Zjednoczonych.

-

Badanie o nazwie "Blogosphere Study: Part One" zostało przeprowadzone w maju 2013 przez zigmarketing.com na grupie ponad 100 blogerów mieszkających w Stanach Zjednoczonych. Ponizej przedstawiamy najciekawsze wyniki badania.

14,3 proc. zbadanych blogów w ostatnim miesiącu miało mniej niż 5 tys. unikalnych użytkowników, a 61,4 proc. poniżej 25 tys.

Bardzo wyraźnie widać, że czas przez jaki blog jest aktywnie prowadzony ma wpływ na liczbę unikalnych użytkowników. Zwłaszcza po upływie 6 lat widać ich duży wzrost.

Czas prowadzenia bloga a liczba wyświetleń

 

43,7 proc. blogów jest aktywnie prowadzonych przynajmniej od 4 lat. Za rok narodzin blogosfery w Stanach Zjednoczonych należy uznać rok 2003. Blogów prowadzonych dłużej niż 10 lat było w badaniu tylko 0,8 proc.

 

26,9 proc. badanych badanych zadeklarowała, że główną przyczyną prowadzenia bloga jest chęć zarabiania. Częściej wskazywane było tylko prowadzenie bloga jako hobby - 28,6 proc.  Na trzecim miejscu uplasowała się chęć do dzielenia się wiedzą jako główny powód prowadzenia bloga (22,7 proc.).

Wyniki te różnią się diametralnie od wyników jakie w niedawnym badaniu polskiej blogosfery uzyskała agencja Streetcom (Jak zmotywować blogera?). Aż 60 proc. blogerów w Polsce prowadzi bloga, ponieważ liczą sie dla nich interakcje z czytelnikami. Nie było natomiast żadnych wskazań pokazujących, że główną motywacją do jego prowadzenia jest chęć zarobku.

85,7 proc. badanych zarabia na swoich blogach. Interesujący jest rozkład wyników poszczególnych motywatorów do prowadzenia bloga do liczby unikalnych, miesięcznych użytkowników. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników częściej chęć zarabiania jest wskazywana jako główny motywator.

Jako najpopularniejszy sposób zarabiania na blogu badani wskazali zamieszczanie sponsorowanych treści oraz wpisów - 92 proc. O dwa procent mniej wskazań otrzymała reklma w postaci banerów. Jednak to sponsorowane treści są uważane najbardziej dochodowym działaniem na blogu - 66,7 proc. wskazań. Warto zwrócić uwagę, że badani z blogami mającymi powyżej 100 tys. unikalnych czytelników miesięcznie jako najbardziej dochodowe działanie uznają sponsorowanie bloga.

blogerzy usa

 

Niezmiernie interesująco wygląda wycena poszczególnych działań blogerów:

Zamieszczenie wpisu sponsorowanego:  50-500 dolarów

Recenzja otrzymanego produktu: 50-250 dolarów

Zorganizowanie konkursu z nagrodami: 25-250 dolarów

Oczywiście wynagrodzenie jest ściśle uzależnione od liczby czytelników bloga.

 

::

Wyniki powyższego badania są bardzo interesujące. Pokazują istotne tendencje wśród blogosfery w Stanach Zjednoczonych. W Polsce zarobki blogerów są nadal tematem tabu. Martwi mała grupa (nieco ponad 100) badanych blogerów. Autorzy badania uprzedzają o możliwości rozbieżności w wynikach sięgającej nawet 9 proc..

::

Źródło:

www.socialontherocks.com

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?