wp - grudzien 2016

Blogosfera w USA

Blogosfera w USA

Brief.pl / Aktualności

W Polsce blogosfera przeżywa okres intensywnego rozwoju. Wiąże się to również z powstawaniem coraz nowszych i obszerniejszych raportów na temat osób prowadzących blogi. Warto spojrzeć na podobne badanie ze Stanów Zjednoczonych.

-

Badanie o nazwie "Blogosphere Study: Part One" zostało przeprowadzone w maju 2013 przez zigmarketing.com na grupie ponad 100 blogerów mieszkających w Stanach Zjednoczonych. Ponizej przedstawiamy najciekawsze wyniki badania.

14,3 proc. zbadanych blogów w ostatnim miesiącu miało mniej niż 5 tys. unikalnych użytkowników, a 61,4 proc. poniżej 25 tys.

Bardzo wyraźnie widać, że czas przez jaki blog jest aktywnie prowadzony ma wpływ na liczbę unikalnych użytkowników. Zwłaszcza po upływie 6 lat widać ich duży wzrost.

Czas prowadzenia bloga a liczba wyświetleń

 

43,7 proc. blogów jest aktywnie prowadzonych przynajmniej od 4 lat. Za rok narodzin blogosfery w Stanach Zjednoczonych należy uznać rok 2003. Blogów prowadzonych dłużej niż 10 lat było w badaniu tylko 0,8 proc.

 

26,9 proc. badanych badanych zadeklarowała, że główną przyczyną prowadzenia bloga jest chęć zarabiania. Częściej wskazywane było tylko prowadzenie bloga jako hobby - 28,6 proc.  Na trzecim miejscu uplasowała się chęć do dzielenia się wiedzą jako główny powód prowadzenia bloga (22,7 proc.).

Wyniki te różnią się diametralnie od wyników jakie w niedawnym badaniu polskiej blogosfery uzyskała agencja Streetcom (Jak zmotywować blogera?). Aż 60 proc. blogerów w Polsce prowadzi bloga, ponieważ liczą sie dla nich interakcje z czytelnikami. Nie było natomiast żadnych wskazań pokazujących, że główną motywacją do jego prowadzenia jest chęć zarobku.

85,7 proc. badanych zarabia na swoich blogach. Interesujący jest rozkład wyników poszczególnych motywatorów do prowadzenia bloga do liczby unikalnych, miesięcznych użytkowników. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników częściej chęć zarabiania jest wskazywana jako główny motywator.

Jako najpopularniejszy sposób zarabiania na blogu badani wskazali zamieszczanie sponsorowanych treści oraz wpisów - 92 proc. O dwa procent mniej wskazań otrzymała reklma w postaci banerów. Jednak to sponsorowane treści są uważane najbardziej dochodowym działaniem na blogu - 66,7 proc. wskazań. Warto zwrócić uwagę, że badani z blogami mającymi powyżej 100 tys. unikalnych czytelników miesięcznie jako najbardziej dochodowe działanie uznają sponsorowanie bloga.

blogerzy usa

 

Niezmiernie interesująco wygląda wycena poszczególnych działań blogerów:

Zamieszczenie wpisu sponsorowanego:  50-500 dolarów

Recenzja otrzymanego produktu: 50-250 dolarów

Zorganizowanie konkursu z nagrodami: 25-250 dolarów

Oczywiście wynagrodzenie jest ściśle uzależnione od liczby czytelników bloga.

 

::

Wyniki powyższego badania są bardzo interesujące. Pokazują istotne tendencje wśród blogosfery w Stanach Zjednoczonych. W Polsce zarobki blogerów są nadal tematem tabu. Martwi mała grupa (nieco ponad 100) badanych blogerów. Autorzy badania uprzedzają o możliwości rozbieżności w wynikach sięgającej nawet 9 proc..

::

Źródło:

www.socialontherocks.com

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.