T-Mobile Ekstraklasa na Facebook.com

T-Mobile Ekstraklasa na Facebook.com

Brief.pl / Wiedza

Infografika na temat aktywności fanów i kibiców klubów rodzimej Ekstraklasy. Liderami aktywności Legia Warszawa i Lech Poznań.

-

W wyniku współpracy Sotrendera, SentiOne oraz ClearSense powstała jedna z najdłuższych, branżowych infografik tego roku.

Infografika dostępna jest na stronie clearsensemedia.pl

Poniżej komentarze osób, które są nie tylko jej twórcami, ale również kibicami piłkarskimi.

„Od dawna śledzę działania klubów angielskiej Premiership oraz entuzjazm kibiców związany z różnymi wydarzeniami. Skuteczne wykorzystywanie tego zaangażowania wzmacnia więź z klubem. W końcu popularne kluby piłkarskie to zarazem dobrze znane i rozpoznawalne marki, z którymi kibice chcą się utożsamiać, bądź też wobec których chcą okazywać wrogość czy zniesmaczenie.

Cieszę się, że polskie kluby, nie tylko piłkarskie, coraz częściej działają profesjonalnie w social media. Poza wspólnym przeżywaniem spotkań czy efektownych opraw kibicowskich oraz newsami związanymi z daną drużyną, widzę coraz wyraźniejszy trend do działań bliżej związanych ze sprzedażą biletów na mecze oraz klubowych gadżetów. Szkoda, że na razie tylko nieliczni piłkarze próbują aktywnie działać w social media”.

dr Jan Zając, CEO Sotrendera i kibic.


„Kluby piłkarskie w Internecie to wdzięczny temat do rozmów. Do tego dyskusje na temat klubów wywołują w sieci ogromne emocje. Kluby, o których w badanym okresie dyskutowaliśmy najwięcej to: Legia Warszawa (176 tys. opinii), Lech Poznań (133 tys. opinii), Wisła Kraków (76 tys. opinii), Śląsk Wrocław (58 tys. opinii) oraz Lechia Gdańsk (57 tys. opinii).

Drużyny, które wzbudziły najwięcej pozytywnych emocji to Legia Warszawa oraz Polonia Warszawa. Na ich temat pojawiło się ponad trzykrotnie więcej opinii pozytywnych niż negatywnych. Natomiast Lech Poznań, był klubem, który podczas ostatniej kolejki zanotował największy przyrost liczby pozytywnych opinii, bo aż o 67%.

Co ciekawe wśród pięciu najpopularniejszych klubów w Polsce pod kątem wielkości dyskusji to fora internetowe generują najwięcej komentarzy, często detronizując Facebooka. Związane jest to z tym, że prawie każdy duży klub w Polsce posiada swoje forum. Wśród najaktywniejszych forów warto wymienić: forum.legionisci.com (4546 opinii), forum.wiaralecha.pl (3741 opinii) czy wislakrakow.com (564 opinie). Serwisem na którym szczególnie dużo dyskutuje się o polskich klubach jest: sport.interia.pl.”

Kamil Bargiel CEO & Head of Sales at SentiOne


„Piłka nożna to nie tylko kluby, piłkarze czy stadiony - to przede wszystkim kibice, którzy coraz chętniej komentują poczynania swoich ulubionych klubów w internecie. Działania w czasie rzeczywistym to chyba najpiękniejsze zjawisko łączące wydarzenia na murawie z zaangażowaniem w sieci. Od pierwszego gwizdka sędziego, aż do ostatniej minuty. Zobaczcie, kto ma największy zasięg pod względem ilości fanów, a kto ich najbardziej angażuje. Dowiedzcie się, które kluby generują spory buzz w sieci i gdzie jeszcze skoro nie tylko na Facebooku. Polecam!”

Edwin Zasada, Social Media Manager at ClearSense

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.