T-Mobile Ekstraklasa na Facebook.com

T-Mobile Ekstraklasa na Facebook.com

Brief.pl / Wiedza

Infografika na temat aktywności fanów i kibiców klubów rodzimej Ekstraklasy. Liderami aktywności Legia Warszawa i Lech Poznań.

-

W wyniku współpracy Sotrendera, SentiOne oraz ClearSense powstała jedna z najdłuższych, branżowych infografik tego roku.

Infografika dostępna jest na stronie clearsensemedia.pl

Poniżej komentarze osób, które są nie tylko jej twórcami, ale również kibicami piłkarskimi.

„Od dawna śledzę działania klubów angielskiej Premiership oraz entuzjazm kibiców związany z różnymi wydarzeniami. Skuteczne wykorzystywanie tego zaangażowania wzmacnia więź z klubem. W końcu popularne kluby piłkarskie to zarazem dobrze znane i rozpoznawalne marki, z którymi kibice chcą się utożsamiać, bądź też wobec których chcą okazywać wrogość czy zniesmaczenie.

Cieszę się, że polskie kluby, nie tylko piłkarskie, coraz częściej działają profesjonalnie w social media. Poza wspólnym przeżywaniem spotkań czy efektownych opraw kibicowskich oraz newsami związanymi z daną drużyną, widzę coraz wyraźniejszy trend do działań bliżej związanych ze sprzedażą biletów na mecze oraz klubowych gadżetów. Szkoda, że na razie tylko nieliczni piłkarze próbują aktywnie działać w social media”.

dr Jan Zając, CEO Sotrendera i kibic.


„Kluby piłkarskie w Internecie to wdzięczny temat do rozmów. Do tego dyskusje na temat klubów wywołują w sieci ogromne emocje. Kluby, o których w badanym okresie dyskutowaliśmy najwięcej to: Legia Warszawa (176 tys. opinii), Lech Poznań (133 tys. opinii), Wisła Kraków (76 tys. opinii), Śląsk Wrocław (58 tys. opinii) oraz Lechia Gdańsk (57 tys. opinii).

Drużyny, które wzbudziły najwięcej pozytywnych emocji to Legia Warszawa oraz Polonia Warszawa. Na ich temat pojawiło się ponad trzykrotnie więcej opinii pozytywnych niż negatywnych. Natomiast Lech Poznań, był klubem, który podczas ostatniej kolejki zanotował największy przyrost liczby pozytywnych opinii, bo aż o 67%.

Co ciekawe wśród pięciu najpopularniejszych klubów w Polsce pod kątem wielkości dyskusji to fora internetowe generują najwięcej komentarzy, często detronizując Facebooka. Związane jest to z tym, że prawie każdy duży klub w Polsce posiada swoje forum. Wśród najaktywniejszych forów warto wymienić: forum.legionisci.com (4546 opinii), forum.wiaralecha.pl (3741 opinii) czy wislakrakow.com (564 opinie). Serwisem na którym szczególnie dużo dyskutuje się o polskich klubach jest: sport.interia.pl.”

Kamil Bargiel CEO & Head of Sales at SentiOne


„Piłka nożna to nie tylko kluby, piłkarze czy stadiony - to przede wszystkim kibice, którzy coraz chętniej komentują poczynania swoich ulubionych klubów w internecie. Działania w czasie rzeczywistym to chyba najpiękniejsze zjawisko łączące wydarzenia na murawie z zaangażowaniem w sieci. Od pierwszego gwizdka sędziego, aż do ostatniej minuty. Zobaczcie, kto ma największy zasięg pod względem ilości fanów, a kto ich najbardziej angażuje. Dowiedzcie się, które kluby generują spory buzz w sieci i gdzie jeszcze skoro nie tylko na Facebooku. Polecam!”

Edwin Zasada, Social Media Manager at ClearSense

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.