Facebook porządkuje formaty reklamowe

Facebook porządkuje formaty reklamowe

Brief.pl / Aktualności

Facebook zdecydował się na uporządkowanie 27 formatów reklamowych, które obecnie udostępnia użytkownikom swojego serwisu. Zmiany mają zostać wprowadzone do końca tego roku.

-

Globalnie Facebook posiada już ponad milion klientów, którzy wydają pieniądze na reklamy w serwisie. Opinie, które napływają są traktowane bardzo poważnie przez giganta z Menlo Park. To właśnie na ich podstawie podjęto decyzję o rezygnacji z części formatów reklamowych, takich jak na przykład promowanie ankiet z pytaniami.

Zmiany formatów reklamowych polegają między innymi na ich uproszczeniu, ujednoliceniu wyglądu oraz zintegrowaniu z tak zwanymi "historiami sponsorowanymi".

Formaty reklamowe mają być ujednolicone i podobne do siebie zarówno w wersji mobilnej serwisu, jak również w wersji na komputerach stacjonarnych. Jest to istotne dla Facebooka ponieważ coraz więcej osób korzysta z serwisu za pomocą telefonów komórkowych. W Polsce z blisko 11 mln użytkowników Facebooka, aż 5,4 mln korzysta z niego poprzez urządzenia mobilne.

"Historie sponsorowane" obecnie są sugerowane podczas tworzenia reklam w serwisie, jako dodatkowe formaty. Charakteryzują się tym, że nie tylko pokazują promowany produkt, usługę czy wydarzenie, ale również naszych znajomych, którzy już weszli w interakcje z reklamowaną treścią. Taka forma reklamy charakteryzuje się dużym zaufaniem odbiorców. Jak pokazuje badanie Nielsena "Consumer Trust", aż 92 proc. internautów ufa rekomendacjom osób, które zna. Tylko 36 proc. ufa reklamom zamieszczanych w serwisach społecznościowych. Również deklarowana chęć zakupu reklamowanego towaru wzrasta czterokrotnie w przypadku reklam w formie "historii sponsorowanych".

Do końca roku roku "historie sponsorowane" mają zostać zintegrowane ze standardowymi formatami reklamowymi. 

Polska adoptuje reklamy na Facebooku wolniej niż inne kraje - mówi Illya Kondratyuk, client partner CEE, Facebook. Zaskoczeniem jest to, że w Polsce mało wykorzystuje się możliwość reklamy w telefonie oraz w aktualnościach.

Oprócz zmian w reklamach, Facebook znacznie rozbudował panel statystyk dla administratorów. Dzięki dokładniejszym danym dotyczących aktywności fanów (w podziale na cechy demograficzne) administratorzy będą mogli lepiej planować kampanie reklamowe.

 

Wszystkie wprowadzane przez Facebooka udogodnienia mają pomóc użytkownikom oraz reklamodawcom lepiej wykorzystywać potencjał serwisu. Jednak równie ważne jest poprawienie częstotliwości z jaką użytkownicy klikają w reklamy. Duże portale, takie jak Facebook, nie mogą już bardziej zwiększyć powierzchni reklamowych jakimi dysponują. Dlatego też dokładają wszelkich starań, aby reklamy były jak najbardziej angażujące - każde kliknięcie w reklamę to przychód dla Facebooka. Należy się cieszyć tym, że idzie to w parze z dbaniem o komfort przeciętnego użytkownika.

 

Zobacz również:

Co nowego na Facebook.com?

Klienci z social media mało wartościowi

Jak prowadzić fanpage na Facebook.com - 18 wskazówek

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.