PZU na rzecz równego traktowania

PZU na rzecz równego traktowania

Brief.pl / CSR

PZU podpisał Kartę Różnorodności, dołączając do grona firm, które wspierają oraz promują równe traktowanie pracowników. Angażując się w tę inicjatywę PZU chce pokazać, że jego celem jest zapewnienie jak najlepszego środowiska pracy.

-

Karta Różnorodności to międzynarodowa inicjatywa promowana przez Komisję Europejską, a w Polsce koordynowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. PZU podpisując Kartę zobowiązuje się do prowadzenia polityki równego traktowania pracowników, zarządzania różnorodnością, a także aktywnego przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy.

- W ponad 400 placówkach w całym kraju zatrudniamy 11 tys. osób. Gwarantujemy naszym pracownikom równe traktowanie bez względu na wiek, płeć czy status rodzinny. Pomaga w tym również nasza kultura korporacyjna, która wspiera zachowanie właściwych proporcji między pracą a życiem osobistym” – mówi Olga Zarachowicz, dyrektor zarządzający ds. HR w Grupie PZU.

W PZU funkcjonuje system WOW (Wyniki-Ocena-Wartości), który obejmuje m.in. przejrzyste oceny roczne zatrudnionych. W ramach systemu wprowadzono także program rozwoju kompetencji pracowników. Otrzymują oni Roczny Plan Rozwoju oraz szereg szkoleń dobranych specjalnie do indywidualnych potrzeb. Dzięki temu, że ponad 45 proc. rekrutacji zamykanych jest wewnętrznie, praca w Grupie PZU ma wiązać się ze stabilnością zatrudnienia oraz dużymi możliwościami rozwoju.

Wprowadzone w Grupie PZU działania compliance oraz procedura antymobbingowa służą przeciwdziałaniu dyskryminacji w strukturach firmy. W tym celu prowadzone są również cykliczne badania zaangażowania pracowników, realizowane przez zewnętrzne podmioty oraz takie inicjatywy jak Dni Pracownika, które pozwalają zarządzającym zdobyć jeszcze więcej informacji zwrotnych od zatrudnionych. Dni Pracownika to spotkania zorganizowane w ponad 30 jednostkach PZU skupiających prawie 8 tys. pracowników, których celem było bezpośrednie spotkanie się pracowników z pionem HR i zbieranie ich opinii dotyczących wdrażanych w organizacji zmian.

::

Karta Różnorodności (ang. Diversity Charter) to powstała w 2004 roku międzynarodowa inicjatywa, skupiająca obecnie w Europie prawie 6 tysięcy pracodawców. Inauguracja polskiej wersji Karty Różnorodności odbyła się w lutym 2012 roku. Treść Karty powstała na podstawie m.in. konsultacji z przedstawicielami organizacji reprezentujących interesy różnych grup społecznych narażonych na dyskryminację. Od tej pory do inicjatywy w Polsce przystąpiło 75 firm.

Sygnatariusze Karty Różnorodności w Polsce są zobowiązani do budowania kultury organizacyjnej, opartej na szacunku dla różnorodności oraz do wprowadzenia zasad równego traktowania zatrudnionych. Firmy zrzeszone w inicjatywie przeciwdziałają również dyskryminacji i mobbingowi poprzez cykliczny monitoring i edukację. Co więcej, zrzeszeni pracodawcy promują Kartę Różnorodności w Polsce, poprzez dzielenie się z innymi swoimi dobrymi praktykami w tym zakresie.

Patronat honorowy nad Kartą Różnorodności w Polsce objęła prof. Irena Lipowicz, rzecznik praw obywatelskich oraz minister Agnieszka Kozłowska–Rajewicz, pełnomocnik rządu do spraw równego traktowania.

Więcej informacji na stronie www.kartaroznorodnosci.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.