PZU na rzecz równego traktowania

PZU na rzecz równego traktowania

Brief.pl / CSR

PZU podpisał Kartę Różnorodności, dołączając do grona firm, które wspierają oraz promują równe traktowanie pracowników. Angażując się w tę inicjatywę PZU chce pokazać, że jego celem jest zapewnienie jak najlepszego środowiska pracy.

-

Karta Różnorodności to międzynarodowa inicjatywa promowana przez Komisję Europejską, a w Polsce koordynowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. PZU podpisując Kartę zobowiązuje się do prowadzenia polityki równego traktowania pracowników, zarządzania różnorodnością, a także aktywnego przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy.

- W ponad 400 placówkach w całym kraju zatrudniamy 11 tys. osób. Gwarantujemy naszym pracownikom równe traktowanie bez względu na wiek, płeć czy status rodzinny. Pomaga w tym również nasza kultura korporacyjna, która wspiera zachowanie właściwych proporcji między pracą a życiem osobistym” – mówi Olga Zarachowicz, dyrektor zarządzający ds. HR w Grupie PZU.

W PZU funkcjonuje system WOW (Wyniki-Ocena-Wartości), który obejmuje m.in. przejrzyste oceny roczne zatrudnionych. W ramach systemu wprowadzono także program rozwoju kompetencji pracowników. Otrzymują oni Roczny Plan Rozwoju oraz szereg szkoleń dobranych specjalnie do indywidualnych potrzeb. Dzięki temu, że ponad 45 proc. rekrutacji zamykanych jest wewnętrznie, praca w Grupie PZU ma wiązać się ze stabilnością zatrudnienia oraz dużymi możliwościami rozwoju.

Wprowadzone w Grupie PZU działania compliance oraz procedura antymobbingowa służą przeciwdziałaniu dyskryminacji w strukturach firmy. W tym celu prowadzone są również cykliczne badania zaangażowania pracowników, realizowane przez zewnętrzne podmioty oraz takie inicjatywy jak Dni Pracownika, które pozwalają zarządzającym zdobyć jeszcze więcej informacji zwrotnych od zatrudnionych. Dni Pracownika to spotkania zorganizowane w ponad 30 jednostkach PZU skupiających prawie 8 tys. pracowników, których celem było bezpośrednie spotkanie się pracowników z pionem HR i zbieranie ich opinii dotyczących wdrażanych w organizacji zmian.

::

Karta Różnorodności (ang. Diversity Charter) to powstała w 2004 roku międzynarodowa inicjatywa, skupiająca obecnie w Europie prawie 6 tysięcy pracodawców. Inauguracja polskiej wersji Karty Różnorodności odbyła się w lutym 2012 roku. Treść Karty powstała na podstawie m.in. konsultacji z przedstawicielami organizacji reprezentujących interesy różnych grup społecznych narażonych na dyskryminację. Od tej pory do inicjatywy w Polsce przystąpiło 75 firm.

Sygnatariusze Karty Różnorodności w Polsce są zobowiązani do budowania kultury organizacyjnej, opartej na szacunku dla różnorodności oraz do wprowadzenia zasad równego traktowania zatrudnionych. Firmy zrzeszone w inicjatywie przeciwdziałają również dyskryminacji i mobbingowi poprzez cykliczny monitoring i edukację. Co więcej, zrzeszeni pracodawcy promują Kartę Różnorodności w Polsce, poprzez dzielenie się z innymi swoimi dobrymi praktykami w tym zakresie.

Patronat honorowy nad Kartą Różnorodności w Polsce objęła prof. Irena Lipowicz, rzecznik praw obywatelskich oraz minister Agnieszka Kozłowska–Rajewicz, pełnomocnik rządu do spraw równego traktowania.

Więcej informacji na stronie www.kartaroznorodnosci.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.