Przepis na udany event – 10 rad

Przepis na udany event – 10 rad

Brief.pl / Wiedza

Zacznijmy od początku: Po pierwsze – okazała scenografia, po drugie – dużo kolorowych świateł, po trzecie – znane twarze na scenie, po czwarte – oryginalne miejsce... Nie. Nic z tego…

-

Przepisu na udany event po prostu nie ma. Jest za to kilka elementów, które w istotny sposób wpływają na sukces lub jego brak. Oto subiektywne “top 10” elementów, które mogą wpłynąć na to, że pieniądze zainwestowane w event marketing będą wydane efektywnie. Kolejność ich pojawiania się jest przypadkowa.

1.    Zrównoważony scenariusz.
Ziewanie to najgorszy efekt, jaki można osiągnąć. Zbyt długa część oficjalna, która zwykle poprzedza część z atrakcjami, potrafi zabić entuzjazm, dobry humor a także całe wydarzenie.

2.    Uczestnicy – “mode on”.
Uczestnicy eventów , a jest ich coraz więcej i wymagania są coraz większe, często chcą współtworzyć event, a nie być tylko biernym obserwatorem. Dlaczego więc nie zaangażować ich wcześniej w postaci teasera, zaproponować interaktywne atrakcje, wykorzystać RFID lub QR kody? Wszystko w rękach kreacji. I wyobraźni.

3.    Logistyka, nie fajerwerki.
Wielu eventowców, nawet po zorganizowaniu setki gal, pikników, pokazów mody etc zaczyna koncentrować swoją uwagę na elementach trudnych, efektownych, tracąc z pola widzenia najbardziej podstawowe rozwiązania logistyczne. Co z tego, że podczas eventu sportowego zorganizujemy najpiękniejszą strefę startu i mety, jeżeli nie oznaczymy dobrze trasy biegowej i zawodnicy pomylą trasę? Walory estetyczne są szalenie ważne. Ale najpierw musi być spełniony warunek pierwszy: idealnie rozplanowana logistyka.

4.    Najlepszy czas.
Przed rozpoczęciem imprez medialnych - ale nie tylko tych - event manager musi sprawdzić, czy „na mieście” nie dzieje się coś innego. Być może większego, głośniejszego, co zabierze nam gości.

5.    Informuj!
Nie ma nic gorszego dla gościa niż brak informacji. Którędy mam iść? Czemu jeszcze nie zaczynamy? Gdzie jest wejście? Dlaczego nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje pytanie? Problemy rozwiązują - jak to zwykle bywa - najprostsze elementy: agendy, plany sytuacyjne, strzałki kierunkowe. Co najtrudniejsze, ale i najważniejsze: informuj w przypadku wpadki. Chowanie głowy w piasek w przypadku, gdy problem techniczny się przeciąga jest najgorszym rozwiązaniem.

6.    Suprise!
Nawet przy najdrobniejszej realizacji trzeba wyjść poza schemat. Po to, by wyrwać się z koszmarnego - szczególnie w Polsce - marketing clutter. Nie zawsze jest budżet na to, aby przygotować zaawansowane efekty wizualne, ale właśnie po to szukamy w sobie kreatywności. Niech chociaż jedno „coś” pozostanie w pamięci gości po powrocie do domu.

7.    Zgrany duet: klient i producent.
Nie jest prawdą, że to producent przygotowuje i realizuje event - punkt widzenia agencji - ani to, że event realizuje konkretna firma - punkt widzenia uczestnika. Event powstaje podczas tygodni/miesięcy ciężkiej pracy, telefonów, spotkań, burzy mózgów, dyskusji między dwoma liderami. Po jednym ze strony firmy i agencji. To oni zarządzają procesem i za ich decyzjami idzie praca całego zespołu wykonawczego: scenografii, designerów, techniki oświetleniowej, nagłośnieniowej, cateringu i wielu innych.

8.    Bez dubla.
Przed podjęciem się realizacji wydarzenia specjalnego należy sprawdzić, czy ktoś w branży nie robił już czegoś podobnego. Porównania nie są dobre. Nikt nie chce uczestniczyć w kolejnej takiej samej imprezie.

9.    Dla kogo ten event?
Trzeba słuchać, czego potrzebują goście i wyprzedzać ich potrzeby. Nie zawsze oznacza to, że gust prezesa korporacji powinien być tym ostatecznym, a pojawienie się znanego zespołu muzycznego zapewni szalejący tłum pod sceną. To co nam się podoba, nigdy nie jest żadną gwarancją.

10.    Zaufaj ludziom z agencji!

Jeżeli decydujesz się pracować z konkretną agencją podejmujesz tak naprawdę ważną decyzję biznesową. Profesjonalna agencja to przede wszystkim ludzie z ogromnym doświadczeniem. Producenckim, designerskim, kreatywnym i... biznesowym. Zaufaj im, słuchaj, dyskutuj, zderzaj pomysły. Potem wspólnie poszukajcie jeszcze lepszych. Wtedy jesteś bliżej sukcesu niż myślisz.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.