Blogerzy promują Poznań

Blogerzy promują Poznań

Brief for Poland / Aktualności

Ruszył projekt „Poznańska turystyka 2.0” realizowany przez Miasto Poznań, angażujący znanych polskich blogerów do odwiedzania miasta i pokazywania go na swoich blogach. Projekt potrwa do połowy września.

-

Spojrzeć na Poznań okiem blogerów i pokazać miasto z nieco innej perspektywy – taki jest cel współpracy Miasta Poznań z autorami popularnych blogów. Każdy z nich przygotował własną, zgodną z zainteresowaniami, trasę zwiedzania Poznania. W oparciu o ich relacje
i wpisy na blogach, powstanie unikalny przewodnik turystyczny. – Blogosfera to specyficzna przestrzeń, popularna i jednocześnie wiarygodna – mówi Joanna Nowaczyk, zastępca dyrektora biura promocji miasta. – Blogerzy to ludzie niezależni, mający swoje zdanie. Zaprosiliśmy ich,  żeby pokazać, że Poznań to miasto, w którym naprawdę sporo się dzieje. Mamy nadzieję, że dzięki nim turyści odkryją nowe, nieznane dotąd oblicze Poznania
i z chęcią przyjadą tutaj na weekend – dodaje.

O czym będą pisać blogerzy?

Zofia Wawrzyniak i Magdalena Ratajczak, prowadzące blog Kobiety Biegają - nagrodzony w konkursie na bloga roku 2012 w kategorii „Pasje i zainteresowania”, zaprezentowały najciekawsze miejsca, stworzone dla amatorów joggingu.

Łukasz Kielban, autor Czasu Gentlemanów , w połowie lipca wyruszy natomiast w poszukiwaniu miejsc, w których przed wojną bawiły poznańskie elity.

Adresy, w których rozwijają się nowe biznesowe idee, zaprezentuje, w ramach ścieżki Poznań 2.0, Maciej Mazurek, czyli twórca bloga Zuch Rysuje.

Natomiast najbardziej znany polski bloger, Kominek, powróci po latach do miasta, w którym studiował i odbędzie sentymentalną podróż po miejscach, które dawniej i dziś gromadzą młodych ludzi.

O tym zaś, co w poznańskiej kulturze, opowie Andrzej Tucholski, prowadzący blog Jest Kultura.

Turystyka w innym stylu
Blogerzy wezmą również udział w wydarzeniach, organizowanych w mieście w okresie wakacji np. w Malta Festival, Animatorze - największym w Polsce festiwalu filmów Animowanych czy Międzynarodowym Festiwalu Filmu i Muzyki Transatlantyk. – Projekt promuje zupełnie nowy styl zwiedzania czyli odkrywanie uroków miasta ścieżkami, których nie znajdziemy w tradycyjnych przewodnikach – mówi Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. – Takie miejsca jak Stary Rynek czy Katedra na Ostrowie Tumskim to obowiązkowe punkty na mapie poznańskich atrakcji, ale nie jedyne. Ten projekt to doskonała okazja, by pokazać, że w Poznaniu są miejsca, które może nie cieszą się olbrzymią popularnością, ale są unikatowe w skali kraju i warte odwiedzenia – dodaje.

Projekt „Poznańska turystyka 2.0” będzie realizowany do końca sierpnia. Elektroniczny przewodnik po mieście, współtworzony przez blogerów, ukaże się w drugiej połowie września. Będzie można go bezpłatnie pobrać ze strony Miasta Poznania oraz ze strony www.poznan.travel.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.