Blogerzy promują Poznań

Blogerzy promują Poznań

Brief for Poland / Aktualności

Ruszył projekt „Poznańska turystyka 2.0” realizowany przez Miasto Poznań, angażujący znanych polskich blogerów do odwiedzania miasta i pokazywania go na swoich blogach. Projekt potrwa do połowy września.

-

Spojrzeć na Poznań okiem blogerów i pokazać miasto z nieco innej perspektywy – taki jest cel współpracy Miasta Poznań z autorami popularnych blogów. Każdy z nich przygotował własną, zgodną z zainteresowaniami, trasę zwiedzania Poznania. W oparciu o ich relacje
i wpisy na blogach, powstanie unikalny przewodnik turystyczny. – Blogosfera to specyficzna przestrzeń, popularna i jednocześnie wiarygodna – mówi Joanna Nowaczyk, zastępca dyrektora biura promocji miasta. – Blogerzy to ludzie niezależni, mający swoje zdanie. Zaprosiliśmy ich,  żeby pokazać, że Poznań to miasto, w którym naprawdę sporo się dzieje. Mamy nadzieję, że dzięki nim turyści odkryją nowe, nieznane dotąd oblicze Poznania
i z chęcią przyjadą tutaj na weekend – dodaje.

O czym będą pisać blogerzy?

Zofia Wawrzyniak i Magdalena Ratajczak, prowadzące blog Kobiety Biegają - nagrodzony w konkursie na bloga roku 2012 w kategorii „Pasje i zainteresowania”, zaprezentowały najciekawsze miejsca, stworzone dla amatorów joggingu.

Łukasz Kielban, autor Czasu Gentlemanów , w połowie lipca wyruszy natomiast w poszukiwaniu miejsc, w których przed wojną bawiły poznańskie elity.

Adresy, w których rozwijają się nowe biznesowe idee, zaprezentuje, w ramach ścieżki Poznań 2.0, Maciej Mazurek, czyli twórca bloga Zuch Rysuje.

Natomiast najbardziej znany polski bloger, Kominek, powróci po latach do miasta, w którym studiował i odbędzie sentymentalną podróż po miejscach, które dawniej i dziś gromadzą młodych ludzi.

O tym zaś, co w poznańskiej kulturze, opowie Andrzej Tucholski, prowadzący blog Jest Kultura.

Turystyka w innym stylu
Blogerzy wezmą również udział w wydarzeniach, organizowanych w mieście w okresie wakacji np. w Malta Festival, Animatorze - największym w Polsce festiwalu filmów Animowanych czy Międzynarodowym Festiwalu Filmu i Muzyki Transatlantyk. – Projekt promuje zupełnie nowy styl zwiedzania czyli odkrywanie uroków miasta ścieżkami, których nie znajdziemy w tradycyjnych przewodnikach – mówi Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. – Takie miejsca jak Stary Rynek czy Katedra na Ostrowie Tumskim to obowiązkowe punkty na mapie poznańskich atrakcji, ale nie jedyne. Ten projekt to doskonała okazja, by pokazać, że w Poznaniu są miejsca, które może nie cieszą się olbrzymią popularnością, ale są unikatowe w skali kraju i warte odwiedzenia – dodaje.

Projekt „Poznańska turystyka 2.0” będzie realizowany do końca sierpnia. Elektroniczny przewodnik po mieście, współtworzony przez blogerów, ukaże się w drugiej połowie września. Będzie można go bezpłatnie pobrać ze strony Miasta Poznania oraz ze strony www.poznan.travel.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.