Prawdziwa Gra toczy się w mediach społecznościowych

Prawdziwa Gra toczy się w mediach społecznościowych

Brief.pl / Aktualności

Ponad 3 mln postów, żywe reakcje fanów i fale komentarzy zalewające takie serwisy jak Facebook czy Twitter. Użytkownicy internetu nie przełączają się już pomiędzy dwiema przestrzeniami – rzeczywistość analogowa i wirtualna stapiają się w jedną. Przyjrzyjmy się temu zjawisku na przykładzie obecności w mediach społecznościowych "Gry o Tron" (Game of Thrones).

-

"Gra o Tron" to serial HBO na podstawie powieści George’a R. R. Martina. Historia rywalizacji rodzin szlacheckich krainy Westeros o tron emitowana jest w 17. krajach świata, w tym w Polsce. Fabuła rozgrzewa do czerwoności zarówno umysły widzów, jak i Internetowe łącza. O jakiej skali zjawiska mówimy?

Kilka faktów:

  • 3 mln postów zawierających frazy Gra o tron / Game of Thrones w przeciągu zaledwie 30 dni

  • mężczyźni angażują się w dyskusję dotyczącą serialu częściej niż kobiety

  • mieszkańcy Stanów Zjednoczonych są najbardziej aktywni, Brytyjczycy plasują się tuż za nimi

  • 25 – 34 to przedział wiekowy najbardziej aktywnych użytkowników mediów społecznościowych

  • szczyt zainteresowania serialem nastąpił tuż po emisji dziewiątego odcinka trzeciej serii – fala komentarzy zalała serwisy (Facebook oraz Twitter), a także fora internetowe; najpopularniejszymi bohaterami postów byli członkowie rodu Stark (co jest w pełni zrozumiałe, gdyż ich wątek jest najistotniejszy w tymże odcinku).

Co możemy powiedzieć o samych wpisach?

Choć najpopularniejszy jest nadal Facebook, coraz więcej wpisów pojawia się także na Twitterze. Przodujący
w rankingu @stark wypowiadał się w temacie "Gry o Tron" ponad 1309 razy, a jego tweety dotarły do ponad 61 tysięcy osób. Najpopularniejszym językiem postów jest angielski – utworzono w nim ponad 2 mln komentarzy, większość pochodziła z Kalifornii w Stanach Zjednoczonych, jednakże do TOP 5 najpopularniejszych języków należą także: hiszpański (223 tys. postów), niemiecki (151 tys.), portugalski (110 tys.) czy turecki (56 tys.).

Kto komentuje?

Wiek 85 proc. piszących o serialu osób zawiera się w przedziale 21 – 44. Zarówno w najszerzej reprezentowanej (25 – 34 lata, 44 proc. wpisów), jak i w plasującej się tuż za nią grupie wiekowej (osoby w wieku 35 – 44, 20 proc. wszystkich wpisów) – prym wiodą mężczyźni. Sytuacja zmienia się wśród młodszych użytkowników sieci – choć równouprawnienie panuje wśród młodzieży w wieku 21 – 24 (21 proc. wszystkich wpisów), to kobiecy głos dominuje w komentarzach osób w wieku 18 – 20. Panie są tam najaktywniejsze (utworzyły aż 61 proc.  wpisów w tej grupie!).

Lawinowy wzrost komentarzy odnotowany 3 czerwca nie będzie zaskoczeniem dla fanów serialu. Emitowany w tym czasie dziewiąty odcinek trzeciej serii, zawierający niezwykle brutalne sceny, zelektryzował i zaangażował rzesze fanów powodując istną nawałnicę (komentarzy, nie mieczy) w mediach społecznościowych. 3 czerwca liczba wzmianek o serialu sięgnęła 500 tysięcy, najczęściej zawierały one takie słowa jak: game, thrones, stark, lannister, life, climb, season czy happy.

Przenoszenie do sieci wrażeń i emocji doświadczanych w życiu codziennym – świecie analogowym oraz wykorzystywania w namacalnym świecie treści z internetu (wpisy, memy, filmiki) to już codzienność. Kreowanie nowej rzeczywistości ułatwiają takie narzędzia jak Facebook, Twitter czy fora internetowe, a także aplikacje mobilne. Pytaniem nie jest już, czy monitorować media społecznościowe, gdyż dla wielu z nas jest to oczywistość, ale – jak i za pomocą jakich narzędzi.

Świat przechodzi rewolucję społecznościową na naszych oczach, powoli, obejmuje ona naszą codzienność - to, jak się uczymy, wymieniamy opinie, zasięgamy rad czy w jaki sposób wchodzimy w interakcje z innymi – mówi Jan Michalski, dyrektor departamentu social media w Outbox. Patrząc na przykład Gry o Tron - ilość postów, zainteresowanie i emocje wyrażane w mediach społecznościowych - dziwi fakt, jak wiele firm i marek wciąż twierdzi, że "na razie nie planuje działań związanych z mediami społecznościowymi". Możemy takich działań nie planować, jednak nasza marka, czy firma już tam jest obecna – dodaje.

Dane zebrane za pomocą narzędzia Radian6, które jest elementem Salesforce Marketing Cloud, dostarczyła firma Outbox, dystrybutor tego rozwiązania w Polsce.

Gra o tron inforgrafika

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?