Jak zmotywować blogera?

Jak zmotywować blogera?

Brief.pl / Wiedza

Co powoduje, że blogerom chce się pisać? Prowadzenie bloga jest dla nich przyjemnością, pracą czy zabawą? O czym piszą najczęściej? Co jest najważniejsze w pisaniu bloga? Odpowiedzi na te pytania przynosi badanie przeprowadzone przez agencję Streetcom Polska.

-

Agencja Streetcom Polska przeprowadziła w czerwcu ogólnopolskie badanie wśród blogerów. Głównym celem było poznanie motywacji do prowadzenia bloga oraz zwyczajów blogerów. Jak się okazało, dla 90 proc. badanych blog jest ważnym, sprawiającym radość elementem codzienności. Dlaczego piszą? Do zamieszczania kolejnych wpisów najbardziej motywują blogerów reakcje czytelników.

Streetcom w ogólnopolskim anonimowym badaniu zapytał blogerów o ich motywacje do pisania blogów oraz o to, jakie miejsce w ich życiu zajmuje pisanie bloga. Co piąty bloger wpisy zamieszcza codziennie. Blisko połowa autorów pisuje co najmniej raz w tygodniu. Co trzecia badana osoba prowadzi blog dłużej niż dwa lata, ma więc już doświadczenie i zbudowane relacje z czytelnikami. Do najpopularniejszych tematów blogów należą: uroda, lifestyle oraz gotowanie. Pisanie jest dla nich przyjemnością, pracą czy zabawą? Połowa blogerów jest aktywna zawodowo, a blog stanowi ich dodatkowe zajęcie. 90 proc. mówi, że blog jest ważnym elementem w ich życiu bądź jednym z hobby, istotną aktywnością, przynoszącą radość.

Co powoduje, że blogerom chce się pisać? Najważniejszą motywacją dla blogerów jest interakcja z czytelnikami. Czynnik ten ma największe znaczenie dla 60 proc. badanych blogerów. Dla co czwartego badanego blog jest „stałym bardzo ważnym elementem życia”, a dla 60 proc. to źródło radości w codziennym życiu.  

- Pisząc bloga spełniam się i to daje mi motywację do dalszego działania. Komentarze pod postami, nowi obserwatorzy, opinie czytających bloga (te przekazywane na portalach społecznościowych i ustnie), wiadomości, że ktoś zainspirował się moimi pomysłami, że wykonał coś podobnego, wyróżnienie dla bloga - to wszystko sprawia, że chce się pisać – odpowiada jeden z autorów.

- Dawniej prowadziło się pamiętniki, teraz pisze się blogi. Staram się notować ważne dla mnie sprawy, żeby kiedyś móc powrócić do wspomnień i ważnych przeżyć – mówi inny. Dla kolejnego pisanie bloga to „możliwość wymiany opinii" oraz "wygadania się".

::

- Badania deklaratywne są zawsze obarczone pewnym błędem - uważa Artur Roguski, Brief. Osoby często udzielają odpowiedzi, których ich zdaniem oczekuje ankietowany. Nie robi różnicy fakt, że badanie jest anonimowe. Równie często mają problem z odpowiednią interpretacją pytań.

- Źródłem popularności mediów społecznościowych, w tym blogów, jest możliwość uzewnętrzniania się i poprawy nastroju przez docenienie w postaci komentarzy, obeserwujących czy klikających w "lubię to" pod zamieszczanymi treściami.  Dlatego też, ciężko jest mi uwierzyć, że blogerzy piszą bloga dla "interakcji z czytelnikami" czy "dla radości w życiu codziennym". Te okreslenia są zbyt ogólne i tak naprawdę nie dają nam odpowiedzi na postawione pytanie. Co więcej blogerzy w Polsce to bardzo różnorodna grupa osób, o bardzo różnych osobowościach - mówi Roguski.

Ciekawe ilu blogerów odpowiedziałoby, że bloga pisze dla pieniędzy...


::
 
Ogólnopolskie, anonimowe badanie metodą CAWI, przeprowadzone w czerwcu 2013 roku przez Streetcom Polska. Udział wzięło 820 osób piszących blogi.

Streetcom specjalizuje się w marketingu rekomendacji, a od ponad roku prowadzi platformę dla blogerów Streetcom Blog Team na swojej stronie www.streetcom.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?