...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak zmotywować blogera?

Co powoduje, że blogerom chce się pisać? Prowadzenie bloga jest dla nich przyjemnością, pracą czy zabawą? O czym piszą najczęściej? Co jest najważniejsze w pisaniu bloga? Odpowiedzi na te pytania przynosi badanie przeprowadzone przez agencję Streetcom Polska.

Agencja Streetcom Polska przeprowadziła w czerwcu ogólnopolskie badanie wśród blogerów. Głównym celem było poznanie motywacji do prowadzenia bloga oraz zwyczajów blogerów. Jak się okazało, dla 90 proc. badanych blog jest ważnym, sprawiającym radość elementem codzienności. Dlaczego piszą? Do zamieszczania kolejnych wpisów najbardziej motywują blogerów reakcje czytelników.

Streetcom w ogólnopolskim anonimowym badaniu zapytał blogerów o ich motywacje do pisania blogów oraz o to, jakie miejsce w ich życiu zajmuje pisanie bloga. Co piąty bloger wpisy zamieszcza codziennie. Blisko połowa autorów pisuje co najmniej raz w tygodniu. Co trzecia badana osoba prowadzi blog dłużej niż dwa lata, ma więc już doświadczenie i zbudowane relacje z czytelnikami. Do najpopularniejszych tematów blogów należą: uroda, lifestyle oraz gotowanie. Pisanie jest dla nich przyjemnością, pracą czy zabawą? Połowa blogerów jest aktywna zawodowo, a blog stanowi ich dodatkowe zajęcie. 90 proc. mówi, że blog jest ważnym elementem w ich życiu bądź jednym z hobby, istotną aktywnością, przynoszącą radość.

Co powoduje, że blogerom chce się pisać? Najważniejszą motywacją dla blogerów jest interakcja z czytelnikami. Czynnik ten ma największe znaczenie dla 60 proc. badanych blogerów. Dla co czwartego badanego blog jest „stałym bardzo ważnym elementem życia”, a dla 60 proc. to źródło radości w codziennym życiu.  

– Pisząc bloga spełniam się i to daje mi motywację do dalszego działania. Komentarze pod postami, nowi obserwatorzy, opinie czytających bloga (te przekazywane na portalach społecznościowych i ustnie), wiadomości, że ktoś zainspirował się moimi pomysłami, że wykonał coś podobnego, wyróżnienie dla bloga – to wszystko sprawia, że chce się pisać – odpowiada jeden z autorów.

– Dawniej prowadziło się pamiętniki, teraz pisze się blogi. Staram się notować ważne dla mnie sprawy, żeby kiedyś móc powrócić do wspomnień i ważnych przeżyć – mówi inny. Dla kolejnego pisanie bloga to „możliwość wymiany opinii” oraz „wygadania się”.

::

– Badania deklaratywne są zawsze obarczone pewnym błędem – uważa Artur Roguski, Brief. Osoby często udzielają odpowiedzi, których ich zdaniem oczekuje ankietowany. Nie robi różnicy fakt, że badanie jest anonimowe. Równie często mają problem z odpowiednią interpretacją pytań.

– Źródłem popularności mediów społecznościowych, w tym blogów, jest możliwość uzewnętrzniania się i poprawy nastroju przez docenienie w postaci komentarzy, obeserwujących czy klikających w „lubię to” pod zamieszczanymi treściami.  Dlatego też, ciężko jest mi uwierzyć, że blogerzy piszą bloga dla „interakcji z czytelnikami” czy „dla radości w życiu codziennym”. Te okreslenia są zbyt ogólne i tak naprawdę nie dają nam odpowiedzi na postawione pytanie. Co więcej blogerzy w Polsce to bardzo różnorodna grupa osób, o bardzo różnych osobowościach – mówi Roguski.

Ciekawe ilu blogerów odpowiedziałoby, że bloga pisze dla pieniędzy…

::
 
Ogólnopolskie, anonimowe badanie metodą CAWI, przeprowadzone w czerwcu 2013 roku przez Streetcom Polska. Udział wzięło 820 osób piszących blogi.

Streetcom specjalizuje się w marketingu rekomendacji, a od ponad roku prowadzi platformę dla blogerów Streetcom Blog Team na swojej stronie www.streetcom.pl.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF