wp - grudzien 2016

Jak zmotywować blogera?

Jak zmotywować blogera?

Brief.pl / Wiedza

Co powoduje, że blogerom chce się pisać? Prowadzenie bloga jest dla nich przyjemnością, pracą czy zabawą? O czym piszą najczęściej? Co jest najważniejsze w pisaniu bloga? Odpowiedzi na te pytania przynosi badanie przeprowadzone przez agencję Streetcom Polska.

-

Agencja Streetcom Polska przeprowadziła w czerwcu ogólnopolskie badanie wśród blogerów. Głównym celem było poznanie motywacji do prowadzenia bloga oraz zwyczajów blogerów. Jak się okazało, dla 90 proc. badanych blog jest ważnym, sprawiającym radość elementem codzienności. Dlaczego piszą? Do zamieszczania kolejnych wpisów najbardziej motywują blogerów reakcje czytelników.

Streetcom w ogólnopolskim anonimowym badaniu zapytał blogerów o ich motywacje do pisania blogów oraz o to, jakie miejsce w ich życiu zajmuje pisanie bloga. Co piąty bloger wpisy zamieszcza codziennie. Blisko połowa autorów pisuje co najmniej raz w tygodniu. Co trzecia badana osoba prowadzi blog dłużej niż dwa lata, ma więc już doświadczenie i zbudowane relacje z czytelnikami. Do najpopularniejszych tematów blogów należą: uroda, lifestyle oraz gotowanie. Pisanie jest dla nich przyjemnością, pracą czy zabawą? Połowa blogerów jest aktywna zawodowo, a blog stanowi ich dodatkowe zajęcie. 90 proc. mówi, że blog jest ważnym elementem w ich życiu bądź jednym z hobby, istotną aktywnością, przynoszącą radość.

Co powoduje, że blogerom chce się pisać? Najważniejszą motywacją dla blogerów jest interakcja z czytelnikami. Czynnik ten ma największe znaczenie dla 60 proc. badanych blogerów. Dla co czwartego badanego blog jest „stałym bardzo ważnym elementem życia”, a dla 60 proc. to źródło radości w codziennym życiu.  

- Pisząc bloga spełniam się i to daje mi motywację do dalszego działania. Komentarze pod postami, nowi obserwatorzy, opinie czytających bloga (te przekazywane na portalach społecznościowych i ustnie), wiadomości, że ktoś zainspirował się moimi pomysłami, że wykonał coś podobnego, wyróżnienie dla bloga - to wszystko sprawia, że chce się pisać – odpowiada jeden z autorów.

- Dawniej prowadziło się pamiętniki, teraz pisze się blogi. Staram się notować ważne dla mnie sprawy, żeby kiedyś móc powrócić do wspomnień i ważnych przeżyć – mówi inny. Dla kolejnego pisanie bloga to „możliwość wymiany opinii" oraz "wygadania się".

::

- Badania deklaratywne są zawsze obarczone pewnym błędem - uważa Artur Roguski, Brief. Osoby często udzielają odpowiedzi, których ich zdaniem oczekuje ankietowany. Nie robi różnicy fakt, że badanie jest anonimowe. Równie często mają problem z odpowiednią interpretacją pytań.

- Źródłem popularności mediów społecznościowych, w tym blogów, jest możliwość uzewnętrzniania się i poprawy nastroju przez docenienie w postaci komentarzy, obeserwujących czy klikających w "lubię to" pod zamieszczanymi treściami.  Dlatego też, ciężko jest mi uwierzyć, że blogerzy piszą bloga dla "interakcji z czytelnikami" czy "dla radości w życiu codziennym". Te okreslenia są zbyt ogólne i tak naprawdę nie dają nam odpowiedzi na postawione pytanie. Co więcej blogerzy w Polsce to bardzo różnorodna grupa osób, o bardzo różnych osobowościach - mówi Roguski.

Ciekawe ilu blogerów odpowiedziałoby, że bloga pisze dla pieniędzy...


::
 
Ogólnopolskie, anonimowe badanie metodą CAWI, przeprowadzone w czerwcu 2013 roku przez Streetcom Polska. Udział wzięło 820 osób piszących blogi.

Streetcom specjalizuje się w marketingu rekomendacji, a od ponad roku prowadzi platformę dla blogerów Streetcom Blog Team na swojej stronie www.streetcom.pl.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.