Jak mali dorośli

Jak mali dorośli

Magazyn / Wiedza

Radosław Pallach, managing director agencji Kid & Young: Myśląc o dzieciach, przede wszystkim powinniśmy pamiętać, że w zależności od wieku bardzo się od siebie różnią. Postrzeganie świata przez przedszkolaka jest zupełnie inne niż w przypadku ucznia szkoły podstawowej. O gimnazjalistach już nie wspominając...

-

Wraz z wiekiem gwałtownie rośnie wśród dzieci świadomość marek, dlatego im starsze dzieci, tym większe znaczenie ma pochodzenie komunikatu. W zasadzie każda treść, niezależnie od tego czy jest udostępniana bezpośrednio przez medium czy markę, sama w sobie stanowi dla dzieci brand. W przypadku marki „dodatkiem” do jej świata jest oczywiście produkt. Tak naprawdę właśnie to odróżnia tych dwóch „dostawców” komunikatów.

Wcale nie tak łatwo przykuć uwagę dzieci. Bardzo ważne jest jej dopasowanie treści do wieku grupy docelowej. Współczesne dzieci szybciej się „starzeją”. Coraz wcześniej mówią o sobie, że nie są już dziećmi tylko młodymi dorosłymi. Dlatego większość treści, która jest im dostarczana, ma aspirujący charakter. Oznacza to tyle, że jeżeli grupą docelową treści są dzieci w wieku od 6 do 12 lat, to są one skierowane przede wszystkim do tych starszych. Dzięki temu młodsi odbiorcy komunikatu wyobrażają sobie siebie jako starszych, a starsi łatwiej się z nim identyfikują.

Do tych ostatnich zawsze najtrudniej dotrzeć markom. Nawet jeżeli przekaz będzie atrakcyjny, to nie przekonają się do niego, jeżeli uznają markę za „obciachową”. Dlatego w przypadku komunikacji marek, bardzo ważny jest wizerunek, świat wokół marki. Samo medium nie ma tego obwarowania i dlatego treści odbierane są przez dzieci bezpośrednio, bez koneksji z produktami czy promocjami.

Samo budowanie brand experience wśród dzieci to długi proces. Dzieci muszą doświadczać marki na wiele sposobów i na własnych zasadach. Świat marki musi być ich światem ze wszystkimi jego „udziwnieniami”. Przede wszystkim muszą chcieć uczestniczyć w życiu marki. Odpowiedź na pytanie co zrobić, żeby tego chciały, jest prosta i w zasadzie każda marka dąży do jej realizacji - dzieci wybierają marki, które kochają. Jak sprawić, żeby je pokochały? To już zupełnie inna historia, którą każda marka musi napisać po swojemu...

:: ::

O mediach dziecięcych piszemy w wakacyjnym wydaniu miesięcznika "Brief", który wkrótce będzie dostępny na rynku.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.