Jak mali dorośli

Jak mali dorośli

Magazyn / Wiedza

Radosław Pallach, managing director agencji Kid & Young: Myśląc o dzieciach, przede wszystkim powinniśmy pamiętać, że w zależności od wieku bardzo się od siebie różnią. Postrzeganie świata przez przedszkolaka jest zupełnie inne niż w przypadku ucznia szkoły podstawowej. O gimnazjalistach już nie wspominając...

-

Wraz z wiekiem gwałtownie rośnie wśród dzieci świadomość marek, dlatego im starsze dzieci, tym większe znaczenie ma pochodzenie komunikatu. W zasadzie każda treść, niezależnie od tego czy jest udostępniana bezpośrednio przez medium czy markę, sama w sobie stanowi dla dzieci brand. W przypadku marki „dodatkiem” do jej świata jest oczywiście produkt. Tak naprawdę właśnie to odróżnia tych dwóch „dostawców” komunikatów.

Wcale nie tak łatwo przykuć uwagę dzieci. Bardzo ważne jest jej dopasowanie treści do wieku grupy docelowej. Współczesne dzieci szybciej się „starzeją”. Coraz wcześniej mówią o sobie, że nie są już dziećmi tylko młodymi dorosłymi. Dlatego większość treści, która jest im dostarczana, ma aspirujący charakter. Oznacza to tyle, że jeżeli grupą docelową treści są dzieci w wieku od 6 do 12 lat, to są one skierowane przede wszystkim do tych starszych. Dzięki temu młodsi odbiorcy komunikatu wyobrażają sobie siebie jako starszych, a starsi łatwiej się z nim identyfikują.

Do tych ostatnich zawsze najtrudniej dotrzeć markom. Nawet jeżeli przekaz będzie atrakcyjny, to nie przekonają się do niego, jeżeli uznają markę za „obciachową”. Dlatego w przypadku komunikacji marek, bardzo ważny jest wizerunek, świat wokół marki. Samo medium nie ma tego obwarowania i dlatego treści odbierane są przez dzieci bezpośrednio, bez koneksji z produktami czy promocjami.

Samo budowanie brand experience wśród dzieci to długi proces. Dzieci muszą doświadczać marki na wiele sposobów i na własnych zasadach. Świat marki musi być ich światem ze wszystkimi jego „udziwnieniami”. Przede wszystkim muszą chcieć uczestniczyć w życiu marki. Odpowiedź na pytanie co zrobić, żeby tego chciały, jest prosta i w zasadzie każda marka dąży do jej realizacji - dzieci wybierają marki, które kochają. Jak sprawić, żeby je pokochały? To już zupełnie inna historia, którą każda marka musi napisać po swojemu...

:: ::

O mediach dziecięcych piszemy w wakacyjnym wydaniu miesięcznika "Brief", który wkrótce będzie dostępny na rynku.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?