wp - grudzien 2016

Dropbox celuje w miliard użytkowników

Dropbox celuje w miliard użytkowników

Brief.pl / Technologie

Dropbox chce osiągnąć ten cel przez zmianę podejścia do przechowywania danych. Otworzy się również na zewnętrzne aplikacje oraz programistów spoza firmy.

-

Wszystko oczywiście ma swój początek w rosnącej popularności urządzeń mobilnych. Ich użytkownicy korzystają z aplikacji a nie z pojedynczych plików, które muszą za każdym razem zapisywać. Marzeniem Drew Houstona, właściciela Dropboxa, jest możliwość korzystania z tych samych danych na różnych platformach i systemach operacyjnych. Na przykład grając w Angry Birds na iPadzie, możemy kontynuować  grę na Samsungu Galaxy.

W przyszłości może to doprowadzić do sytuacji, w któej nie będziemy korzystać z dysków pamięci na naszych komputerach - ponieważ Dropbox przejmie ich rolę. Obecnie korzysta z niego 175 mln użytkowników, którzy dziennie wysyłają nawet miliard plików. Czy to wystarczy, aby stać się równie wielką firmą co Facebook? Na pewno firma ma odpowiednie zasoby oraz  doświadczony zespół programistów, którzy pracowali w Google'u, Facebooku, Amazonie, Apple'u czy Microsofcie.

Według współzałożyciela Dropboxa, Arasha Ferdowsi, firmy, które nie dołączą do trendu korzystania z danych niezależnie od platformy czy oprogramowania, mogą wiele stracić.

Czy sądzicie, że Dropbox ma szansę okiełznać wszystkie systemy operacyjne i wprowadzić wspólny standard?

Źródło: wired.com

Zobacz inne polecane artykuły

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.