Dropbox celuje w miliard użytkowników

Dropbox celuje w miliard użytkowników

Brief.pl / Technologie

Dropbox chce osiągnąć ten cel przez zmianę podejścia do przechowywania danych. Otworzy się również na zewnętrzne aplikacje oraz programistów spoza firmy.

-

Wszystko oczywiście ma swój początek w rosnącej popularności urządzeń mobilnych. Ich użytkownicy korzystają z aplikacji a nie z pojedynczych plików, które muszą za każdym razem zapisywać. Marzeniem Drew Houstona, właściciela Dropboxa, jest możliwość korzystania z tych samych danych na różnych platformach i systemach operacyjnych. Na przykład grając w Angry Birds na iPadzie, możemy kontynuować  grę na Samsungu Galaxy.

W przyszłości może to doprowadzić do sytuacji, w któej nie będziemy korzystać z dysków pamięci na naszych komputerach - ponieważ Dropbox przejmie ich rolę. Obecnie korzysta z niego 175 mln użytkowników, którzy dziennie wysyłają nawet miliard plików. Czy to wystarczy, aby stać się równie wielką firmą co Facebook? Na pewno firma ma odpowiednie zasoby oraz  doświadczony zespół programistów, którzy pracowali w Google'u, Facebooku, Amazonie, Apple'u czy Microsofcie.

Według współzałożyciela Dropboxa, Arasha Ferdowsi, firmy, które nie dołączą do trendu korzystania z danych niezależnie od platformy czy oprogramowania, mogą wiele stracić.

Czy sądzicie, że Dropbox ma szansę okiełznać wszystkie systemy operacyjne i wprowadzić wspólny standard?

Źródło: wired.com

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.